בעקבות החזרה לשגרה לאחר תקופת השיא של הקורונה, חזרו לאחרונה, גם המסעדות ובתי הקפה בעיר לפעול. בעלי העסקים דיווחו, כי למרות התקופה המאתגרת בבית ולמרות שבמוסדות החינוך בעיר התגלו מקרי קורונה, הם שבים לפעילות עם מוטיבציה מוגברת לתפעל את בתי העסק שלהם.
2 צפייה בגלריה
אופיר משיח, בעל סניף קפה לנדוור במול החוף
אופיר משיח, בעל סניף קפה לנדוור במול החוף
אופיר משיח, בעל סניף קפה לנדוור במול החוף
(צילום: פרטי)
"לאורך כל התקופה קיבלנו המון תגובות בנוסח 'מתי אתם חוזרים?' ו'איך אנחנו מתגעגעים כבר לשבת אצלכם?'", סיפר אופיר משיח, בעל קפה 'לנדוור' במול החוף. "גם הפרלמנטים הקבועים של המבוגרים שיושבים אצלנו ונחשבים לקבוצת סיכון שאלו מתי כבר נשוב וסיפרו כמה היה קשה בלעדינו. עם התגובות האלו ממש מחמם את הלב לחזור וזה מקל במשהו על התקופה הארוכה בה היינו סגורים".
איך עברה עליך תקופת הקורונה?
"בחודש הראשון עוד הייתי ממשיך להגיע למקום כל יום, כדי לארגן ולסדר עוד דברים שנשארו, אבל באפריל כבר לא היה בשביל מה. כל המתחם היה סגור. זה לא פשוט לעכל שהחיים נעצרים. עסק שעבד כל כך טוב, פתאום נכנס לקיפאון לחודש וחצי ומעל חמישים עובדים נשלחים לחל"ת. בראשית מאי חזרנו למתכונת של 'טייק אווי' ולפני כשבוע פתחנו כרגיל".
לדברי משיח, מהר מאד העסק חזר לעצמו: "הסניף עובד וחזרנו במהירות לשגרה. אנשים באים בחיוך וגעגוע ומבחינתנו אנחנו שומרים על ההנחיות עם אלכולוג'ל על כל השולחנות, מקפידים על מסכות, מודדים חום בכניסה ושומרים על היגיינה מירבית במטבח. סך הכול נראה שהקהל המקומי מפרגן מאוד. כעת אנו מחזירים את כל העובדים שיצאו לחל"ת".
2 צפייה בגלריה
הסאגה בר במול החוף
הסאגה בר במול החוף
הסאגה בר במול החוף
(צילום: פרטי)
גרמן פסח מבעלי ה"סאגה בר" ובר ה"וייב" במול החוף, נאלץ לסגור עסק שפתח בנתניה בשל הקורונה. "פתחנו אותו שבוע לפני הסגר, ולכן כעת עם החזרה נאלצנו לוותר עליו ולהתמקד בברים בחדרה", סיפר. "מה- 14 במרץ לא עבדנו, היה ממש קשה גם הסגירה של העסק בנתניה שהספיק לפעול שבוע אחד בלבד, הדאגה הכלכלית וגם הישיבה בבית. אחרי חודש יצאתי לעבוד כמאבטח ושותף שלי התחיל לעבוד בסופרמרקט. לאורך התקופה פגשו אותנו לקוחות רבים ובפיהם השאלה: 'מתי חוזרים?'. זה עשה לנו טוב, חיזק ונתן תחושה שעשינו משהו טוב ומחכים לנו. אתה חושב שאתה מתקדם בחיים, אומר לעצמך 'אני אעשה עוד משהו ועוד אחד' וחושב שהכל טוב, ופתאום עוצרים אותך.
קיבלתם סיוע כלשהו? מענק?
"במהלך התקופה כולה, קיבלתי מענק של 1,800 שקלים. זה לקח אותנו כלכלית שש שנים אחורה, אבל אנחנו לא בוכים. יש לנו שני עסקים טובים בחדרה ואנחנו מקווים לחזור לעבודה סדירה".
בר ה"וייב" נפתח בשבוע שעבר, והשבוע נפתח ה'סאגה בר', אולם גרמן מספר כי הם עדיין לא יכולים להרשות לעצמם כלכלית להשיב את העובדים: "השבוע הגענו לנקות את הבר. קרצפנו אותו מקירות ועד ספות", סיפר. "כמה עובדים התקשרו לשאול אם חוזרים לעבודה והבהרנו שכרגע רק הבעלים. הגענו לנקות, לא יכולים לאפשר לעצמנו עדיין עובדים. שלושה עובדים מיד אמרו שהם מגיעים לנקות ולסדר כי התגעגעו, לא משנה כסף לא כסף. זה משהו שגם כן חיזק וחימם את הלב מאוד".
מה אם יהיה גל שני?
"אני לא יכול לדמיין תקופה נוספת כזו ולא מאמין שנחזור לשבת בבית. אנחנו רק רוצים שיתנו לנו לעבוד. לא נשב בבית שוב".