בשורה משמחת לחווה החקלאית "בין התלמים" בפרדס חנה: לאחר שסכנת סגירה ריחפה מעליה, הצליחו מקימיה יניב בוסיאן (30) וארית לפלר(31) לגייס את מלוא הסכום הנדרש להפעלתה גם בשנת הלימודים הבאה.
1 צפייה בגלריה
לפלר ובוסיאן
לפלר ובוסיאן
לפלר ובוסיאן
(צילום: אלעד גרשגורן)
השניים שיצאו למבצע גיוס המונים בפלטפורמת גיב בק הצליחו להגיע לסכום היעד שלהם: 200 אלף שקלים, ואף עברו אותו במעט. כעת, על החווה שמעסיקה נוער בסיכון, כבר לא מרחפת סכנת סגירה והיא תמשיך לפעול.
החווה שממוקמת בעין עירון, פתחה את שעריה בראשית השנה (חודש ספטמבר), אך בהיותה פרויקט ראשוני ונטול תמיכה תקציבית, נקלעה למצוקה כלכלית. מדובר בעמותה ללא מטרות רווח שמספקת מרחב תעסוקתי לבני נוער ומעודדת קיימות, דרך יצרנות קהילתית.
היא הוקמה כדי לספק מסגרת משלימה לבני נוער שלא מוצאים את מקומם במסגרות הפורמליות הקיימות, ועל ידי כך מספקת להם מקום עבודה בו הם רוכשים נורמות עבודה, ערכים וכישורי חיים.
החווה שלהם סיפקה מאז פעילותה בכל שבוע 40 סלים, שכללו 25 גידולים שונים, ותקוותם טרם יצאו למבצע הגיוס הייתה שבעזרת הירתמות ציבורית לחזונם, פעילותם לא רק תמשיך אלא תתרחב, כך שיוכלו לקלוט בני נוער רבים יותר לעבודה, לייעל ולשפר את מערך ההפצה ללקוחות, להקים בית אריזה ולהרחיב את גידולי השדה ומערך ההשקייה.
השבוע, עם ההגעה אל היעד הכספי המבוקש, אמרו השניים: "אנו נרגשים שבזכותם הצלחנו ועמדנו ביעד ואנחנו עומדים על 109% גיוס שאותם תרמו 900 תומכים. האהבה והנתינה שלכם עטפו אותנו בחודש הזה ונתנו לנו המון כוחות. אנחנו כל כך שמחים לראות כמה כוח יש לקהילה גם בימים אלו של חוסר ודאות. הצלחנו לעמוד במטרה הכה חשובה שהצבנו לעצמנו, למען המשך עשייה לבני הנוער והקהילה שלנו. אתם מחזקים אותנו ומראים לנו שאנו בדרך הנכונה".