עיריית חדרה תבחן מחדש את תוכניותיה באשר לבית הספר לבנים של חב"ד. כך קבע בשבוע שעבר שופט בית משפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.
1 צפייה בגלריה
בית הספר לבנים של חב"ד. "על העירייה לבחון את דרכה"
בית הספר לבנים של חב"ד. "על העירייה לבחון את דרכה"
בית הספר לבנים של חב"ד. "על העירייה לבחון את דרכה"
(צילום: אלבום פרטי)
כזכור, ועד הורי חב"ד בחדרה, הגישו עתירה שבמהותה הטענה כי מאז הוקם בשנת 2009 בית ספר חב"ד בעיר, הוא נדד ממבנה רעוע למשנהו, כשגם כיום לומדים התלמידים בתנאים בעיתיים. כך למשל סובלים התלמידים ממחסור בכיתות, מצפיפות בכיתות הקיימות, מחצר קטנה, מהיעדר ספרייה וממבנה שאינו תקני ואינו עומד בדרישות משרד החינוך.
ההורים טענו בעתירתם, כי בנוסף לכל זאת, ילדיהם מופלים לכאורה לרעה מיתר תלמידי העיר, גם בהמשך לכוונת העירייה לאכלס בבית הספר שלהם בשנת הלימודים הבאה, את תלמידי תלמוד התורה 'בני יששכר'. זאת, כאשר לטענתם, ישנם בתי ספר ממלכתיים דתיים אחרים בעיר, המתפרסים על פני שטח גדול יותר. ההורים, שחשו חסרי אונים אל מול כוונת עיריית חדרה, טענו בעתירתם גם כי בהעדר כוח פוליטי או נציגי ציבור מטעמם בעיריית חדרה, הפתרון הנוח לעירייה היה להפלות את ילדיהם.
בדיון שהתקיים בנושא ביום חמישי האחרון, ובהתאם לטיעונים ולמסמכים שהוגשו לו, הציע השופט מנחם רניאל לצדדים הצעה שהתקבלה והפכה לפסק דין: "יוסכם כי עדיין לא התקבלה החלטה בקשר למבנה בית הספר הדתי חב"ד בנים, הכרוכה גם באישור משרד החינוך ועל כן, העירייה תסכים לבחון את דרכה מחדש בהתייחס לבית הספר בו לומדים ילדי העותרים", הציע לצדדים. "תוך הימנעות מהפליית התלמידים, לעומת שאר התלמידים בחדרה, שהעירייה ממילא נוהגת כך. העירייה תבחן את התוכנית האדריכלית מחדש, תוך התאמתו לתקני משרד החינוך".
(נציגי חב"ד רוקדים בבית המשפט אחרי הפסיקה | צילום: חב"ד חדרה)
עם סיום הדיון וקבלת פסק הדין, פרצו נציגי חב"ד בריקוד ספונטני במסדרונות בית המשפט.
מעיריית חדרה נמסר כי, "עיריית חדרה מברכת על החלטת בית המשפט. ההחלטה ראויה ועולה בקנה אחד עם התהליך שהעירייה מקיימת השיתוף פעולה צלא עם משרד החינוך, לטובת ילדי העיר בכלל ולילדי בית הספר חב"ד בפרט".