בשורות טובות לתושבי שכונת בית אליעזר: לאחר שלל תלונות על איכות השירות בסניף קופת חולים 'כללית' בשכונה, הצליח ועד השכונה בפגישה משותפת עם מנהל המחוז של הקופה, ד"ר ארז ליבל ונציגים נוספים, להביא לשורת שינויים שצפויים לשפר את השירות לתושבים.
הסניף הוותיק, הממוקם ברחוב יציאת אירופה בבית אליעזר, מספק שירות למבוטחי הקופה תושבי אחת השכונות הגדולות בעיר.
1 צפייה בגלריה
פגישה עם ה'כללית' בבית אליעזר
פגישה עם ה'כללית' בבית אליעזר
פגישה עם ה'כללית' בבית אליעזר
(צילום: קרנית קעטבי )
לאחרונה, הלכו ונערמו על שולחנו של ועד השכונה, שלל תלונות על רמת השירות שמעניקה הקופה לחבריה. בין התלונות שעלו - קושי בקביעת תורים למבוטחי המרפאה, תחלופה גבוהה של רופאי משפחה ורופאת ילדים אחת בלבד שאף צפוייה לפרוש בקרוב, ובשל העומס אינה יכולה לקלוט ילדים חדשים.
כמו כן, זמני המתנה ארוכים לקביעת תורים בטלפון, היעדר מענה, או התנתקות השיחה, עומס והמתנות ממושכות בקבלת שירותי הקופה וכך למשל, בבית המרקחת, בשעות העומס.
קראו גם:
לפני כחודש שיגר ועד השכונה מכתב להנהלת הקופה, בה הציף את הבעיות בהן נתקלים מבוטחים תושבי השכונה, ובעקבותיו, התקיימה בשבוע שעבר, פגישה משותפת בין יו"ר הועד קרנית קעטבי ונציגים נוספים מהוועד ומהשכונה, לבין ד"ר ארז ליבל מנהל מחוז שרון שומרון בקופה, ונציגי קופה נוספים ובמסגרתה הושגו מספר הבנות, שצפויות לצאת לדרך ולשפר משמעותית את השירות לתושבים.
קעטבי העומדת בראש הוועד, הסבירה כי הפגישה התנהלה ברוח טובה, כשכוונת הנוכחים הייתה לקדם פתרונות מיידים או לפחות בטווח הקצר: "באשר לתחלופה הגבוהה של רופאים, הובהר לנו כי הרצף הטיפולי חשוב מאד גם להם ועומד בראש מעייניהם.
"ד"ר ליבל הבהיר כי בשלב זה, תרים בקופה אחר רופא משפחה נוסף, שיעבוד בחצי משרה לכל הפחות, כך שיסופחו אליו בין 600 ל-1,000 מבוטחים, כדי להקטין את העומס הקיים כיום", הסבירה. "בעתיד הקרוב, יימצא פתרון גם לעניין רופאת הילדים ובינתיים הוצע לנו להיעזר בשירותי 'מרכז בריאות הילד' בשכונת הפארק, שיכול לשרת גם את תושבי השכונה".
גם בעניין הקושי בקביעת תורים ושירותי מזכירות יצא הוועד מהפגישה עם בשורה: "הובהר לנו, כי הקופה מודעת לכך שאיכות השירות במענה הטלפוני, נפגע, כתוצאה מאתגרי התקופה, וכך גם בשל הגידול במספר המבוטחים".
היא מוסיפה: "השנה היה להם גידול של 20% בשיחות, אולם בקרוב יתבצע בתוך הקופה ניוד במסגרתו תצורף מזכירה לקופה, כך שזמני ההמתנה למענה יתקצרו. באופן כללי יותר, הובהר לנו שהנהלת המחוז תעקוב אחרי פעילות הקופה, תייעל ותשפר ותהיה בקשר עם נציגי הועד, כשבעוד שלושה חודשים תתקיים ישיבת המשך של מינהלת המחוז, מרפאת השכונה וועד השכונה, כדי לבחון האם התקיים שינוי לטובה".
ד"ר ארז ליבל מנהל מחוז שרון שומרון של כללית מסר בתגובה:"שיתוף הפעולה בין הועד למחוז, חשוב ומבורך. למרות ההתמודדות עם נגיף הקורונה, הנהלת המחוז מחויבת לשיפור המענה במרפאה, וזאת מתוך קשב לצרכים שהעלו התושבים. בחנו את מכלול הנושאים שעלו בפגישה, ויצאנו בתוכנית פעולה הכוללת הסברה לתושבים בנוגע לשירותי האון ליין של כללית, חיבור למרכז בריאות הילד החדש שבחדרה , איתור רופא משפחה קבוע ונוסף למרפאה, שיפור המענה הטלפוני, וחיבור לוועד בתחום קידום בריאות. אנו נמשיך את הקשר עם התושבים ועם ועד השכונה מתוך רצון ונכונות להתאים את השירותים לצרכים המשתנים של תושבי השכונה".
לכל העדכונים - חדשות חדרה