עיריית חדרה, בהובלת ממלא מקום ראש העירייה, ניר בן חיים, פצחה הבוקר בקמפיין להעלאת המודעות לתופעה המאפיינת את חודשי הקיץ: שכחת ילדים ברכב.
ניר בן חיים, מחזיק תיק הבטיחות בדרכים, מוביל את הקמפיין יחד עם המטה העירוני לבטיחות בדרכים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הבהיר כי הקמפיין פונה לא רק להורי הפעוטות אלא לציבור הרחב, ומבקשו לגלות ערנות.
1 צפייה בגלריה
ניר בן חיים בקמפיין החדרתי
ניר בן חיים בקמפיין החדרתי
ניר בן חיים בקמפיין החדרתי
(צילום: באדיבות העירייה)
"למרות ניסיונות חוזרים ונשנים להעלות את המודעות לנושא, עדיין אנו עדים בכל שנה לתופעה הטרגית של שכחת ילדים ברכב", אמר בן חיים. "לכן, השנה החלטנו לצאת בקמפיין שייחודיותו בכך שהוא אינו מיועד רק לציבור ההורים אלא גם לציבור הרחב, בקריאה לערבות הדדית של כל התושבים. מטרת הקמפיין לא רק להעלות את המודעות לנושא שכחת ילדים ברכב, אלא להעביר את המסר שכל אחד מאתנו תושבי העיר יכול לעשות שינוי, ויכול להציל חיים".
על פי נתונים הנוגעים לבטיחות ילדים בארץ, עולה כי בעשור האחרון היו יותר מ-500 מקרים של ילדים שנשכחו ברכב, ננעלו או נלכדו ומתוכם הסתיימו 24 במוות. רוב מקרי המוות ארעו בחודשים מאי-ספטמבר, החודשים החמים בשנה.
(ניר בן חיים בקמפיין. באדיבות העירייה)
הקמפיין העירוני שמבקש למזער נזקים בעזרת הציבור, יוצא לדרך תחת הסלוגן "מבט אחד מציל חיים", וכולל פנייה להורים לתת מבט לאחור לפני שיוצאים או נועלים את הרכב, ופנייה לציבור לתת מבט לעבר רכבים חונים כדי לראות שלא נשכחו ילדים: "ילדים שנשכחו ברכב וניצלו, זה היה בזכות עוברי אורח ששמעו בכי או שבמקרה הסתכלו לעבר הרכב ופעלו לחילוצם", הבהיר בן חיים.