בחדרה מוכנים לסופה "אלפיס". עיריית חדרה שיגרה הודעות לתושבים והבהירה כי ביצעה פעולות יזומות לקראת הסופה כגון טיפול בניקוזים, וכן הזכירה כי המוקד העירוני עומד לרשות התושבים 24/7 במקרי חירום.
1 צפייה בגלריה
הצפה בחדרה
הצפה בחדרה
הצפה בחדרה בעבר
(אלבום פרטי)
קראו עוד:
במקביל, התבקשו התושבים לגלות אחריות וערנות ולפעול לפי הנחיות שפרסמה: "לקראת מזג האוויר הסוער שילווה ברוחות ובגשמים עזים העירייה נערכה וביצעה פעולות לשיפור יכולות הניקוז העירוניות ובנוסף יפעלו צוותי כוננות", הודיעה העירייה. "ועדיין האחריות מחייבת את כולנו, לכן נבקשכם לשים לב, במקרה של חדירת מים והצפה בבניין אסור להשתמש במעליות בחניונים במפלס הקרקע או תחתיו, הימנעו מחניה בחניונים תת קרקעיים".
עוד בהנחיות: המלצה לנקות פתחי מרזבים בגגות וניקוזים בחצרות הבתים הפרטיות, לחזק דודי שמש, אדניות, סוככים וכל חפץ אחר על הגג בחצר ובמרפסות, לגזום ענפים רופפים בגינה, להיזהר מחדירת מים וקרבתם למערכות החשמל.
התושבים גם התבקשו להכין אמצעי תאורת חירום למקרה של הפסקת חשמל וכן לדאוג לחיות המחמד שלהם, שעשויות לחוש פחד ובהלה מהברקים והרעמים: "נבקש גם להחנות מכוניות בחניות מסודרות ולהימנע מחניה תחת עצים. מומלץ לא לצאת לגנים הציבוריים או לשבת מתחת לעצים במרחב הציבורי", הודיעה העירייה.
גם במד"א עדכנו, כי הם ערוכים למזג האויר הסוער עם צוותי מד"א המתוגברים ואמבולנסים בעלי הנעה כפולה (4×4) וג'יפבולנסים מיוחדים עם שרשראות שלג על מנת לתת מענה רפואי מהיר ויעיל במקומות בהם יש קושי להתנייד עקב מזג האוויר. עוד נמסר, כי המשמרות יתוגברו בפראמדיקים ובחובשים, על מנת לתת מענה רפואי אם יגבר הביקוש לשירותי מד"א.
לעדכונים: חדשות חדרה