רוב מבין חברי מועצת העיר חדרה שלחו מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בדרישה לכנס את הוועדה להשעיית ראשי עיריות ולדון בעניינו של צביקה גנדלמן.
1 צפייה בגלריה
צביקה גנדלמן. הוא עוד ישוב?
צביקה גנדלמן. הוא עוד ישוב?
צביקה גנדלמן. ההשעיה תוארך?
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
חברי המועצה מבקשים שגנדלמן יסיים את ההליך המשפטי ולהימנע ממצב שישוב לתפקידו, כשאין התקדמות במשפטו.
למכתב, שהעתקים ממנו שוגרו לשרת הפנים איילת שקד, שר המשפטים גדעון סער, יו"ר ועדת ההשעיה השופט בן ציון גרינברג ופרקליטות המדינה, קדמו שיחות רבות ותיאומים רבים בין חלק מחברי מועצת העיר.
"כזכור לאחר השעיית ראש העירייה צביקה גנדלמן בתאריך ינואר 2022, רוב חברי מועצת העיר בחרו את חבר המועצה ניר בן חיים שיכהן כממלא מקום ראש העירייה בפועל לכל דבר ועניין", כתבו חברי המועצה. "העיר מתנהלת מזה מספר חודשים באופן בריא ותקין, כשכל החלטות הנהלת העיר זוכות להצבעה במועצת העיר. בימים אלו הנהלת העיר מתארגנת לדיוני התקציב של שנת 2023".
במכתבם הבהירו כי לא יהיה מקובל עליהם מצב בו הוועדה להשעיית ראשי רשויות שוב תבושש מלהתכנס: "כזכור, הוועדה לבחינת השעיית ראשי ערים לא התכנסה בזמן שקבע החוק למרות שסעיף 19 לחוק הרשויות המקומיות, קובע במפורש כי החלטת הועדה לבחינת השעיה תתקבל בתוך 30 יום מיום שהוגשה בקשת היועץ המשפטי לממשלה. לאחר התכנסות הוועדה באיחור, החליטה הוועדה להשעות את גנדלמן עד סוף יולי 2022, סוף שנת המשפט".
עוד כתבו: "נכון למועד זה לא ידוע לנו על כל התקדמות ההליך המשפטי. מטרת פנייתנו, היא למנוע מצב אבסורדי שמועד סוף תקופת ההשעיה יגיע, מבלי שהוועדה תתכנס שוב בזמן, על מנת להאריך את השעייתו. דבר שיוביל לחזרתו לתפקיד אל תוך מועצת עיר מגובשת, שתהווה מועצה לעומתית ותקשה על התנהלותה התקינה של העיר, דבר שיפגע קשות בתושבי חדרה".
את מכתבם חתמו בבקשה מהיועמ"שית לבקש בדחיפות מוועדת ההשעיה להתכנס בזמן ולהאריך את תקופת ההשעיה על פי החוק: "כפי שביקש בעבר היועמ"ש ביולי 2014 לגבי ראש עיריית נצרת ובמרץ 2018 לגבי ראש עיריית אשקלון, זאת על מנת לאפשר לגנדלמן לסיים את ההליך המשפטי ולמנוע מצב של מועצה לעומתית וחוסר יציבות שלטונית".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 14:22, 22.06.22