1 צפייה בגלריה
שרטוט השכונה החדשה בחדרה. שרטוט: עיריית חדרה
שרטוט השכונה החדשה בחדרה. שרטוט: עיריית חדרה
שרטוט השכונה החדשה בחדרה. שרטוט: עיריית חדרה
תכירו את שכונת הבילויים: הוועדה המחוזית אישרה למתן תוקף בניית שכונה חדשה בין נחל חדרה למתחם MIXX. השכונה, אשר בתוכנית המתאר חד/2020 מוגדרת כמתחם 11, מסדירה מקטע פארק לאורך נחל חדרה, וכוללת פעילות מסחר ענפה ברחוב צה"ל.
מיקום המתחם בין נחל חדרה לרחוב צה"ל, וממערב שכונת נחליאל וגבעת ביל"ו. בקרבת המתחם גם צומת הרחובות צה"ל ודרך יוליאנה, כך שהיא נהנית מיתרון תחבורתי של נגישות גם לכביש 65 וגם לבית אליעזר וכביש 9.
בנוסף ממוקמת השכונה בסמוך למתחם MIXX, שפעילותו המסחרית צפויה להתרחב עם סיום הבנייה של מתחם התרבות "סינמה סיטי", שיהווה מוקד משיכה לבילוי ופנאי במשך כל השבוע כולל שישי ושבת. לנוכח כל אפשרויות המסחר בילוי ופנאי, ובהשאלה משמה של גבעת ביל"ו ממערב, כבר זכתה השכונה החדשה לכינוי שכונת בילויים.
בנוסף להסדרת פארק וההיצע הבילוי והמסחר, כולל השכונה גם מבני ציבור וכ-1,276 יחידות דיור בטיפוסי בנייה מגוונים: בנייה גבוהה מעל מסחר ברחוב צה"ל, מבני מגורים בגבהים שבין 4-12 קומות, ובמערב, בסמוך לשכונה הקיימת, בנייה בגובה של 2-3 קומות.
התוכנית כוללת שני מגרשים גדולים לצרכי ציבור, האחד מיועד לבית ספר יסודי שישמש גם כמרכז קהילתי שכונתי, והשני מיועד לשימושים שכונתיים נוספים.
התכנון שם דגש על קישוריות לשטחים הפתוחים, לרבות פארק נחל חדרה, ומאפשרת גישה נוחה מכל אזורי המגורים לשטחים הציבוריים הפתוחים ולמבני הציבור.
בנימוקי הוועדה המחוזית למתן תוקף נאמר כי "הוועדה סבורה שהתוכנית כוללת תכנון מיטבי ואיכותי בהתייחס למיקום וצרכי התכנון העכשוויים".