בכמה תשלמו יותר על דירת פנטהאוז בנתניה לעומת חדרה? בקרב הנדל"ני הזה, יש פער של לא פחות ממיליון שקלים.
בדיקה שעשתה שמאית הקרקע והמשפטנית נחמה בוגין העלתה כי מעבר לפער המיליון, במחיר של דירת 5 חדרים בנתניה, אפשר לרכוש פנטהאוז בחדרה.
2 צפייה בגלריה
אמירי פארק חדרה. צילום: גדי בלומברג
אמירי פארק חדרה. צילום: גדי בלומברג
אמירי פארק חדרה. צילום: גדי בלומברג
בוגין בחנה וניתחה עסקאות מכירה של דירות בשתי הערים על פי נתוני רשות המיסים ומצאה כי קיימים פערים משמעותיים בין מחירי הדירות. כך למשל, נמצא כי דירת פנטהאוז חדשה בשכונת הפארק בחדרה נמכרת ב-1.85 מיליון שקלים בעוד דירת 5 חדרים חדשה בנתניה נמכרת בסכום דומה של 1.8 מיליון שקלים.
בעבור פנטהאוז בנתניה ייאלצו הקונים להיפרד ממיליון שקלים יותר, כשהמחיר עומד על 2.8 מיליון שקלים .
עוד נמצא כי מחיר דירת 5 חדרים חדשה בחדרה עומד כיום על 1.4 מיליון שקלים, פער של בין 400 אלף שקלים ל-600 אלף שקלים בממוצע מדירת 5 חדרים חדשה בנתניה, כשבאחוזים מדובר על פער של בין 28.5% ל42.8%.
בוגין התייחסה לממצאי בדיקתה ואמרה: "הקהלים של אזור השרון הצפוני מאד מגוונים, וכוללים משפחות צעירות ומשפרי דיור המגיעים מהמרכז וכן משקיעים כשלכולם מכנה משותף אחד והוא המחיר הנגיש יחסית.
2 צפייה בגלריה
נחמה בוגין. צילום: עמית ישראלי
נחמה בוגין. צילום: עמית ישראלי
נחמה בוגין. צילום: עמית ישראלי
"במרכז הארץ, עלו מחירי הדירות בשיעור ניכר בשנים האחרונות ועבור רבים יש קושי אמיתי לרכוש שם דירה. מנגד, האטרקטיביות של מקומות כמו נתניה וחדרה בשיאה , כשהמחיר של הדירות שם , עדיין סביר".
אלי ויצמן, מנהל השיווק של חברת אמירי גן הבונה את פרויקט "אמירי פארק חדרה", סבור כי מחירי הדירות הנמוכים יחסית באזור רלוונטיים לנקודת הזמן הזו: "להערכתי, הסיבה שבגינה הפער בין מחיר דירת 5 חדרים בנתניה לבין דירת פנטהאוז בחדרה הוא מזערי, קשור בעובדה שחדרה נמצאת כרגע בשלב של צמיחה, המאפשר לרוכשים בה תקופה קצרה של חסד, בה מחירי הדירות המיוחדות (כמו פנטהאוזים) נמוכים משמעותית מהמחירים שהן אמורות לעלות בשוק הנדל"ן".