כחלק מתוכנית פינוי בינוי במסגרת ההתחדשות העירונית במרכז העיר, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה את הקמתו של מבנה מרקמי בן 21 קומות, שיכלול מסחר, משרדים, שטח למבנים, מוסדות ציבור ומגורים ברחוב הנשיא.
1 צפייה בגלריה
הדמיית המבנה המתוכנן. צילום: דוברות עיריית חדרה
הדמיית המבנה המתוכנן. צילום: דוברות עיריית חדרה
הדמיית המבנה המתוכנן. צילום: דוברות עיריית חדרה
מדובר בתוכנית פינוי בינוי בצומת הרחובות הנשיא וששת הימים, שמטרתה התחדשות עירונית במרקם הוותיק בתחום המע"ר (מרכז עסקים ראשי) של חדרה.
יזם התוכנית הוא חברת "י.א. טאוורס TOWERS החזקות ויזמות בע"מ", ושטח התוכנית 2.458 דונם במרכז עיר, כולל איחוד של 3 מגרשים.
התוכנית מציעה איחוד 3 חלקות והריסה של 3 מבנים קיימים, המשמשים למגורים ולמסחר, לטובת ייעוד קרקע למגרש עם שימושים מעורבים. התוכנית שהוצגה בדיון כוללת 3 קומות של מרתפי חנייה, 5 קומות בבנייה מרקמית בשימושי מסחר, משרדים, ומגורים, ומעליהן בניין מגורים בן 16 קומות, כולל קומה טכנית. סך הכל 21 קומות מעל מפלס הרחוב ו-120 יחידות דיור. בקומות המגורים מעל הבנייה המרקמית מוצעות 6 יחידות דיור בקומה.
שטחי הבנייה המוצעים עומדים על כ-22,370 מ"ר, מהם כ-7,375 מ"ר לטובת שטחי שירות במרתפי חנייה. כמו כן כוללת התוכנית הגדלת השטח הפנוי על גג המבנה המרקמי לכ-650 מ"ר. שטח זה מוצע כשטח משותף לטובת דיירי המגורים, ובנוסף יקצה היזם שטחים לצרכי ציבור. התוכנית תקצה שטח של 120 מ"ר לטובת שימושים ציבוריים לטובת קהילה, תרבות, חינוך, רווחה, דת, בריאות, ספורט.
בוועדה המקומית ציינו את התאמת הבינוי המוצע למדיניות העירייה המעודדת התחדשות עירונית במע"ר, ובפרט במיקום המוצע המהווה ציר ראשי בעיר.