יום שישי שעבר. המאמן מנחם קורצקי נח בביתו ומנסה להתאושש ממנת החיסון השנייה של הקורונה שקיבל יום קודם. שיחת טלפון מיו"ר הפועל חדרה, אורן גולן, קטעה את המנוחה לטובת פגישה בין השניים שהניבה הסכם בין הצדדים עד לסיום העונה עם סעיף המציין כי במידה וחדרה תצליח להישאר העונה בליגת העל חוזהו של המאמן יוארך גם לעונה הבאה.
1 צפייה בגלריה
מנחם קורצקי. "צריך לאזן את הסגל"
מנחם קורצקי. "צריך לאזן את הסגל"
מנחם קורצקי. "צריך לאזן את הסגל"
(עוז מועלם)
בסיום הפגישה שחרר המועדון הודעה על החתמתו של המאמן שיחליף את שרון מימר שפוטר פחות מיממה קודם לכן. למחרת קורצקי כבר העביר את האימון כשהוא משדר אופטימיות: "מרגש מאוד לחזור אחרי תקופה ארוכה בה הייתי מחוץ לכדורגל.
"עם כל מה שעברתי אני מלא ביטחון בעצמי וביכולותיי. אני יודע שקיבלתי כמה החלטות לא טובות ואולי לא נכונות בקריירה שלי, אבל אני תמיד מאמין ביכולות שלי"
"אני שמח על האמון שקיבלתי מראשי חדרה ומתכוון לתת הכול עבור הקבוצה". ביום שני ערך קורצקי את הופעת בכורה על הקווים במשחק מול בני סכנין ואפקט המאמן החדש עבד ובגדול עם ניצחון 0:2, אחריו אמר: "אפשר להגיד שזו הייתה בכורה חלומית".

רציתי לחזור

כמה בער לך לחזור לקווים ?
"בער לי מאוד. זה משהו שלא חוויתי עד עכשיו היעדרות כל כך ארוכה. בחודש האחרון אחרי שהחלמתי רציתי מאוד לחזור ועשיתי הרבה כדי שזה יקרה. בזמן הזה עקבתי, למדתי והשתדרגתי. אני מאמין בלמידה ואני מקווה ליישם אותם בחדרה".
למה פחות התגעגעת?
"בתקופות לא טובות המצב לא נעים ולא כיף, אבל מי שמתעסק בכדורגל, בחיידק הזה, בא לחדר הלבשה ומרגיש כמה זה חסר. זה משהו שאני מחובר ואוהב אותו כך שזה גובר על הקשיים"
אורן גולן פנה לפניך לירון הוכנבוים שסירב. היית אופציה שניה.
"לא מפריע לי. היו עוד כמה מאמנים בספר של אורן. אני פה ועושה הכול כדי להצליח, כך שהדברים האלה פחות חשובים".
כשראית מהצד את חדרה מה חשבת?
"כמו שכולם חושבים. קבוצה נחמדה, עם הרבה כישרונות שחסר לה משהו וסבלה קצת מחוסר מזל. אני מקווה שאדע להביא את הערך המוסף הזה ונתרגם את היכולת הטובה לנקודות".
אתה באמת מאמין שניתן לעמוד במטרה?
"בהחלט. כרגע כל מי שנמצא בתחתית מבחינת חומר שחקנים נמצא באותה רמה כך שעם אורך רוח נדע להוציא את הלחץ מהשחקנים ואני מאמין שנוכל להישאר בליגה".
מה הבעיות שנתקלת בהם כבר?
"צריך לאזן את הסגל, להביא שני שחקנים בעמדות שאנחנו צריכים כמו חלוץ שייתן מספרים וקשר שייתן עומק. בגדול מצאתי קבוצה מחוברת ולא שבורה מהמצב וכן מוכנה לעשות את השינוי ואני מקווה שנצא לדרך חדשה".

לייצר תוצאות

קורצקי (46), שוער עבר, החל את קריירת האימון שלו ב-2012/13 ועבר מספר תחנות. בין היתר אימן שתי קדנציות בהפועל רעננה, היה בבית"ר ירושלים, הפועל פתח תקווה, מכבי נתניה, רמת השרון, הפועל תל אביב והתחנה האחרונה, הפועל ראשון לציון, אותה עזב בחודש יוני האחרון בשל בעיה רפואית (פגיעה בעצב השמיעה).
"בתקופות לא טובות המצב לא נעים ולא כיף, אבל מי שמתעסק בכדורגל, בחיידק הזה, בא לחדר הלבשה ומרגיש כמה זה חסר. זה משהו שאני מחובר ואוהב אותו כך שזה גובר על הקשיים"
מאז הוא ישב בבית והמתין להצעה כשתוך כדי הוא ממשיך לנהל את חנות כלי עבודה שלו ברמת השרון. "ידעתי שאקבל מן הסתם הצעה מקבוצת תחתית. התכוננתי לזה", הוא מסביר, "עם כל מה שעברתי אני מלא ביטחון בעצמי וביכולות שלי. אני יודע שקיבלתי כמה החלטות לא טובות ואולי לא נכונות בקריירה שלי, אבל אני תמיד מאמין ביכולות שלי".
קראו עוד:
קורצקי: "אני כן יודע לבנות או לשנות קבוצה. לא תמיד זה הצליח לי עם הישארות בליגה אבל כן הצלחתי לייצר תוצאות טובות רק שלצערי זה לא תמיד הספיק כדי להישאר בליגה".
הרזומה שלך כולל התרסקויות מקצועיות, אתה מסכים?
"הוא כולל גם כמה הצלחות. למשל עם בית"ר. שם התחלתי תהליך והקבוצה חזרה להיות בצמרת אחרי כמה שנים. הגענו למקום רביעי ולאירופה, קידמתי שחקנים שהיום מככבים אבל זה נקטע לי באמצע".
פוטרת מבית"ר ירושלים, מכבי נתניה והפועל תל אביב כמה אתה אשם בכל מקרה?
"בנתניה הייתי תקופה קצרה שהכול היה מרוסק, לא ידעתי עד כמה המצב חמור עד שהגעתי לשם. שוחררו שחקנים, לא שולמו משכורות והתחילו שביתות. הרגשתי חנוק אבל לא יכולתי לעזוב כי זה היה מגוחך לעשות את זה. ניסו להלביש עליי כביכול עוד ירידה ועוד כישלון וזה היה מוגזם".
ובהפועל תל אביב?
"כשהגעתי להפועל תל אביב זאת הייתה משימה כמעט בלתי אפשרית. היו ארבעה שחקנים והיינו צריכים לצרף 14 חדשים. כן ייצרתי והבאתי תוצאות טובות אבל, זה לא הספיק וירדנו ליגה. מה גם שהמינוס 9 הכביד. מבחינת אחוזי הצלחה עשיתי שם אחוזים שמתאמים לפלייאוף עליון".
למרות ההצלחה, לטענתך, פוטרת משם בסופו של דבר.
"כאב לי ששילמתי את המחיר. אני יודע ואנשים בתוך המועדון יודעים שלא הייתי צריך לשלם אותו. חשבתי שהגיע לי להישאר ולהעלות את הקבוצה בחזרה. גם שם קטעו לי את זה למרות שהיה לי חוזה לעונה וחצי ובמעמד החתימה כולם ידעו שיהיה קשה להישאר ואמרו שרוצים שאבנה קבוצה לעונה הבאה בלאומית. אני מאוכזב ממה שקרה.
"חיפשו אשם שהיה אחרון במשמרת ולצערי זה הייתי אני. נפלתי כקורבן של הנסיבות ושל הרבה טעויות מהשנים עברו וזה נפל לצערי במשמרת שלי".
לעידכונים: ספורט חדרה