תנופה משמעותית לספורט הישראלי: במכון וינגייט הושק היום (ג') פרויקט שדרוג המתקנים והתשתיות במכון כחלק מפרויקט האצת הצמיחה במשק. לוח הזמנים הצפוי לסיום כל עבודות: דצמבר 2021. במסגרת הפרויקט אישר השר טרופר תקציב של 56 מיליון שקלים הנועד למטרת שדרוג מתקנים קיימים והקמת מתקני בית לאומי לאיגודי האתלטיקה, הטניס, השחייה, ההתעמלות, הג'ודו, כדורעף החופים והטיפוס.
2 צפייה בגלריה
מכון וינגייט
מכון וינגייט
מכון וינגייט
(צילום: לירן טטרו)
במהלך האירוע, הציג מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי את ההדמיות והמיזמים השונים שיבוצעו במסגרת הפרויקט שיהווה שדרוג משמעותי למכון וינגייט ומיצובו כמשכן ספורט בסטנדרטים בינלאומיים להם חיכה עולם הספורט בישראל.
אצטדיון האתלטיקה במכון יזכה לשדרוג משמעותי ביותר בסך 12 מיליון שקלים והוא יהווה בית לאומי לנבחרות האתלטיקה. השדרוג אף יכלול שיפוץ מסלול הריצה, בורות ומשטחי קפיצה, משטחי הטלה, שדרוג התאורה, והטריבונות. עוד יוקם מתקן טניס לאומי עבור נבחרות הטניס שיכלול 8 מגרשים, ביניהם 2 מחימר. שני מגרשים יזכו לקירוי בעלות של 8 מיליון שקלים.
הבריכה האולימפית הוותיקה אשר הוקמה בשנת 1971 תעבור שיפוץ נרחב ותותאם לאימוני נבחרות הכדורמים, שחייה צורנית ושחייה בעלות של 8 מיליון שקלים. איגוד ההתעמלות יזכה להרחבת שטחי האימון באולמות ברלין ואולם באג הישן בעלות של 3.3 מיליון שקלים. גם באולם נבחרת הג'ודו גברים יוחלפו מערכות המיזוג בעלות של 250 אלף שקלים.
עבור נבחרת כדורעף חופים, יוקם מתקן אימונים לאומי בעלות של 2.2 מיליון שקלים. המתקן יכלול 5 זירות משחק. מתחם לאומי נוסף שיוקם הוא קיר אימון לענף טיפוס הבולדרינג המתפתח בישראל שיבנה לנבחרת ישראל בעלות של 800 אלף שקלים. במסגרת הפרויקט יבוצע שדרוג מקיף לנושאי בטיחות ונגישות בקמפוס הישן של המכון בהיקף של 12 מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
השר טרופר, יקי אנוך, יו"ר מכון וינגייט, שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט
השר טרופר, יקי אנוך, יו"ר מכון וינגייט, שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט
השר טרופר, יקי אנוך, יו"ר מכון וינגייט, שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט
(צילום: יח"צ)
שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "בתקופה מאתגרת זו אנחנו מביאים בשורה גדולה לכל מי שהספורט הוא דרך חיים עבורו. ההשקעה והפיכתו של המכון למתקדם וחדשני תעניק מענה רחב והוא יהווה בית ברמה הגבוהה ביותר שזקוק לו הספורטאי, כפי שקיים בעולם. חשיבות הפרויקט היא עצומה".
מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי: "זהו צעד ענק לספורט ההישגי בישראל וציון דרך היסטורי בהתפתחותו של המכון שעבר לבעלות המדינה לפני שנתיים וחצי. ספורטאי ההישג של ישראל ראויים למתקני אימון איכותיים כמו עמיתיהם מרחבי העולם עימם הם מתחרים. הפרויקטים הללו יביאו להרחבת המכון והגדלת היקפי הפעילות של ספורטאים מהארץ והעולם שיבואו למכון וינגייט למחנות אימון וייהנו מהתנאים המצוינים שיש לנו ולישראל להציע. ההודעה משמחת שבעתיים על רקע הישגיהם הנפלאים של ספורטאים המתאמנים בדרך קבע במכון".
יו"ר המועצה הלאומית לספורט הנכנס, אריק פינטו: "בעיניי, ספורט מעניק לכל ילד וילדה את הזכות לחלום ולהגשים ואף יותר מזה הוא מגביר עוזר לחוסנה הלאומי של המדינה. אני אשמח לתרום מהניסיון שלי לגיבוש אסטרטגיה ותכנון ארוך טווח".