"לכל האוהדים שלום רב, אני לא נוהג לכתוב כאן בדרך כלל, אך הפעם אחרוג ממנהגי. כפי שכולכם רואים המצב לא פשוט ולהרים ידיים זה הדבר הכי קל אבל אצלי אין דבר כזה לוותר! אנחנו השחקנים רוצים שתדעו שאנחנו לוקחים אחריות על המצב שהקבוצה נמצאת בו ואנחנו ורק אנחנו נוציא את הקבוצה מהמקום שבו היא נמצאת!
במקביל, חשוב שתדעו שאנחנו חייבים אתכם איתנו לאורך כל הדרך, כפי שידענו לחגוג בנצחנות ובעליות ליגה, אנחנו צריכים אתכם מאחורינו מלוכדים גם בהפסדים. אוהדים ושחקנים כמקשה אחת שלא נפרדת ולא נשברת לעולם! זיכרו: 'כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים'".
1 צפייה בגלריה
מנשה זלקה
מנשה זלקה
מנשה זלקה. "כל משחק הוא גמר מבחינתנו"
(אלעד גרשגורן)
קראו עוד >>>
את הפוסט הזה כתב לפני כחודש בדף הפייסבוק של אוהדי הפועל חדרה הקפטן, מנשה זלקה (30) לאחר החלפתו של המאמן שרון מימר במנחם קורצקי. הפוסט גרר תגובות תמיכה רבות. ואחריו חדרה יצאה לתקופה טובה יותר עם ניצחונות ואופטימיות זהירה להמשך.
"החשש לירידה עדיין נמצא וקיים", מזהיר זלקה ומסביר: "הדברים צריכים להמשיך נכון. כל משחק הוא גמר מבחינתנו וצריך לקחת נקודות על מנת להגיע לחוף מבטחים. הדרך עוד ארוכה".
כתבת בפוסט שלקחתם אחריות. במה זה מתבטא?
"זה עניין של להגיד אלא לעשות. הפנמנו שהשנה נגזר עלינו להילחם בתחתית בשונה מהשנתיים האחרונות שהיו לנו הצלחות. השנה לא נילחם על הקצפת אלא על הלחם והחמאה שזה להישאר בליגה".
נפרדתם משרון מימר לא מזמן.
"שרון מימר בן אדם ומאמן מצוין. אצלו שיחקנו כדורגל שמח. פשוט סבלנו מחוסר מזל ולא הוצאנו נקודות. הכישלון בראש ובראשונה של השחקנים ואני בראשם כקפטן. כולנו מצטערים שהוא זה ששילם את המחיר, אבל זה הכדורגל. אני מקווה שדרכינו יצטלבו בהמשך ברגעים טובים יותר".
המינוי של קורצקי מוכיח את עצמו לפחות עד עכשיו.
"בהחלט. קורצקי שחקן עבר ואיש ותיק בכדורגל. הוא בא וההשפעה שלו הייתה מיידית. החיבור עם השחקנים טוב ואני מקווה שזה ימשיך כך ויניב עוד פירות".
מה גרם למשבר של חדרה?
"לא תרגמנו משחקים טובים לשערים. בתחילת העונה הייתה הקורונה אבל לא אשתמש בזה כתירוץ ואין מה להישען על זה. בואו נודה שפשוט היינו לא טובים".
מה אתה כקפטן עשית כדי שתצאו מהמצב הזה?
"הבאתי את כל הניסיון והמנהיגות שלי. לקחתי אחריות לחבר את חדר ההלבשה. עשיתי שיחות עם השחקנים. שמתי להם מראה מול העיניים ואמרתי להם שביכולת הזו פשוט נרד ליגה. לחלק זה לא היה נעים לשמוע כי הם באו ממקומות גבוהים ולרדת ליגה או להילחם על הישארות זה לא משהו שהם רגילים אליו".
איך חדר ההלבשה של חדרה?
"תמיד היה בסדר. פשוט כשלא היו ניצחונות הוא פחות מחויך וזה טבעי. אבל יש פה אנשים שגם ברגעים הקשים חיבקו ועטפו אותנו בניגוד למקומות אחרים ששם שמים גרזן ובזכותם אנחנו מרימים את הראש. הפועל חדרה זה מועדון שהוא משפחה וזאת לא סתם אמירה".
אלמלא הקורונה איפה חדרה הייתה ממוקמת בטבלה?
"אני מאמין שבמקום יותר גבוה אבל הנבוא ניתנה לשוטים. אני מציאותי ולא אוהב אשליות".
הודחתם השבוע מהגביע די בקלות.
"לא נעים להיות מודחים מהגביע. רצינו לנצח, חילקנו מתנות ושילמנו ביוקר. הפנים לכפר סבא זה גמר גביע באמת".
דעתך על מי שלא מוכן להתחסן?
"זאת מדינה דמוקרטית. יש פה חירות וכל אחד ראשי לעשות עם גופו מה שהוא רוצה. החיסון הוא פרס. מי שחושב לנכון שיתחסן ומי שלא אז שייקח בחשבון שהוא לא יוכל כל כך להנות מהנאות החיים שחלק מהם זה הכדורגל".
נחזור לחדרה. אתה חושב שהמועדון הזה זוכה למספיק הערכה בליגת העל?
"לוקחים אותנו כבר יותר ברצינות ומתכוננים למשחק מולנו ברצינות. בכל מקרה אנחנו לא אפיזודה חולפת ומי שמזלזל שיבושם לו. אנחנו מצידנו נעבוד קשה כדי להישאר עונה נוספת בליגת העל".
עד מתי תישאר בחדרה?
"בעוד שנה וחצי אני מסיים חוזה. אני רוצה להישאר בחדרה ואין פה שאלה בכלל. כל עוד המועדון לא יראה לי את הדרך החוצה אני פה ואני רוצה לסיים פה את הקריירה בתקווה שזה יהיה בליגת העל".
תפרוש בחדרה?
"רגע, יש לי עוד זמן לפרישה. אנשים יצטרכו לסבול אותי עוד כמה שנים".