מכבי תל אביב? מכבי חיפה? אולי בית"ר ירושלים או בעצם הפועל תל אביב? לא, לא, לא ולא. הקבוצה הכי לוהטת בליגת העל היא דווקא הפועל חדרה, שרושמת פברואר מהחלומות עם שלושה ניצחונות רצופים תוך שבוע: 0:1 על נס ציונה, 0:1 על בני יהודה ו-0:2 על כפר סבא.
והמכנה המשותף לניצחונות האלה? בכל אחד מהמשחקים הרעיד את הרשת אליאל פרץ בן ה-23, שמעמדת הקשר מנפק עד עכשיו מספרים מדהימים: שישה שערי ליגה ב-12 משחקים בלבד שבהם שותף (לא כולל שני שערים נוספים בגביע הטוטו). רוצים עוד? הוא גם השחקן היחיד העונה בליגת העל, שכבש פעמיים שלושה משחקים ברציפות, נתון שאפילו ניקיטה רוקאביצה, בן שהר, יונתן כהן ושאר כוכבי הליגה לא מחזיקים ברזומה שלהם השנה.
3 צפייה בגלריה
פרץ חוגג מול כפר סבא. "יש לו כל החבילה" | צילום: טל שחר
פרץ חוגג מול כפר סבא. "יש לו כל החבילה" | צילום: טל שחר
פרץ חוגג מול כפר סבא. "יש לו כל החבילה" | צילום: טל שחר
ואת כל זה עשה פרץ, למרות היעדרותו מהמגרשים עקב פציעה במשך שלושה חודשים, מתחילת אוקטובר ועד סוף דצמבר.
כוכב כדורגל
את העונה שעברה סיים פרץ בחדרה כמושאל ממכבי תל אביב. אורן גולן זיהה מיד את הפוטנציאל, והחליט בקיץ לרכוש חצי מכרטיס השחקן של הקשר המוכשר תמורת 450 אלף שקל, כאשר אם חדרה תשלם עוד 450 אלף שקל עד יוני (מה שבוודאי יקרה), היא תשלים את הרכישה וגולן יוכל לגזור קופון שמן על מכירה עתידית של מי שעד כה נחשב לאחד השחקנים הלוהטים בליגת העל מודל 2019/20.
פרץ עצמו מסרב להתראיין ולדבר על ההצלחה הגדולה שלו, אבל מי שליווה את השחקן עוד בימיו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב הוא אחד ממאמניו, שביקש להישאר בעילום שם. "אני בכלל לא מופתע מההצלחה של אליאל, והיה לי ברור מגיל צעיר שהוא יצליח. בתחילת הדרך במכבי תל אביב אני יודע שפחות ספרו אותו, אבל מדובר בשחקן מוכשר מאוד, שגם בגילי הנוער נדרש לו זמן עד שזה הבשיל".
למה בבוגרים של מכבי זה לא הצליח?
"אני דווקא חושב שפטר בוס, שאימן אז את הבוגרים, החזיק ממנו, אבל היו כמה בעיות שמנעו ממנו להמשיך להצליח במדי הבוגרים. הוא אמנם קצת איטי, ויש דברים שהוא יכול לשפר בקצב המשחק, אבל זה שחקן שיש לו כל החבילה, והוא בוודאות יכול להצליח בקבוצות גדולות. יש לו הבנת משחק וטכניקה, והוא יכול לשחק בכל רמה. יש לו סיפור חיים לא קל, שגרם לו להתבגר מוקדם מאוד, ועכשיו בחדרה הוא פורץ. הוא חזק מאוד בראש, וגם כשהיה במחלקות הנוער, הוא כבש לא מעט. יש לו שקט מול השער ואחוזים טובים, וזה בהחלט משהו שהוא שיפר בזמן האחרון, ודאי בחדרה, שלא מגיעה ליותר מדי מצבים".
3 צפייה בגלריה
שחקני חדרה. הצגה נגד רעננה | צילום: אורן אהרוני
שחקני חדרה. הצגה נגד רעננה | צילום: אורן אהרוני
שחקני חדרה. הצגה נגד רעננה | צילום: אורן אהרוני
מי שמכיר את פרץ מצוין מתקופת מחלקת הנוער הם חבריו ששיחקו איתו: גבי קניקובסקי ממכבי נתניה וסהר חסון, שוערה של רמת השרון.
"אליאל תמיד בלט, כבר בגילאים הצעירים", אומר השבוע קניקובסקי. "הוא אחד שאוהב לקבל על עצמו אחריות. הוא שחקן טכני מאוד, ותמיד היה אחד שרצה להתפתח ולרוץ קדימה. אני זוכר שהיה לו קצת קשה כשהוא לא היה משולב בבוגרים כמו יונתן כהן או דן גלזר, אז לראות אותו היום מצליח עושה לי טוב".
"אליאל ואני גדלנו ביחד. הוא תמיד היה בעל שליטה מדהימה בכדור, שחקן טכני וחזק עם נוכחות, כוכב כדורגל", מוסיף חסון.
הוא היה צריך קבוצה כמו חדרה כדי לפרוץ?
קניקובסקי: "אני חושב שאילו היו נותנים לו את ההזדמנות במכבי בגיל צעיר, הוא היה מצליח, כי הוא היה תמיד אחד שיודע מה הוא רוצה מעצמו ומקבל על עצמו, אבל לפעמים יש ירידה לצורך עלייה, שמעניקה ביטחון ואני בטוח שזה עושה לו טוב".
חסון: "כמו שכולם יודעים בכדורגל ובחיים בכלל, צריך קצת מזל ולהיות במקום הנכון בזמן הנכון. יכול להיות שאולי הבחירות שלו בעבר או הדרך שהוא עשה עיכבו אותו מעט, אבל אני בטוח שהוא עומד להיות בקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי ולהרבה זמן".
מה היתרונות שלו?
חסון: "הוא עובד קשה, הוא מחויב, וכשהוא מגיע למצב מול השער, זה לרוב יסתיים עם כדור ברשת".
קניקובסקי: "הטכניקה וראיית המשחק שלו הם ברמה הכי גבוהה בליגה, והוא שיפר מאוד את נושא הסיומת מול השער כשהוא מצטרף לרחבה, ולא מפסיק לכבוש מעמדת הקשר".
3 צפייה בגלריה
מימר. "ירידת ליגה תהיה כישלון" | צילום: עוז מועלם
מימר. "ירידת ליגה תהיה כישלון" | צילום: עוז מועלם
מימר. "ירידת ליגה תהיה כישלון" | צילום: עוז מועלם
הוא צריך להישאר בחדרה עונה נוספת? או לכוון לקבוצה גדולה?
חסון: "הבחירה בחדרה הוכיחה את עצמה והייתה מצוינת. להוביל שנה שנייה ברציפות קבוצה קטנה לפלייאוף העליון, כשמונח לך הרבה משקל על הכתפיים, זה מראה מאיזה חומר הוא עשוי, ועל זה מגיע לו כל הכבוד. חדרה זה רק חלק מהדרך, אבל אני בטוח שהוא שואף ומכוון הכי גבוה שאפשר".
קניקובסקי: "אני יודע שהוא מחכה כבר הרבה זמן לפרוץ ככה, ולהראות את עצמו בקבוצות הגדולות, ואני חושב שהוא יכול לעשות את זה. שישה שערים בליגה כקשר בכמות משחקים שהוא שיחק אלה מספרים גבוהים מאוד. הוא יכול לשחק בקבוצה גדולה כבר עכשיו, ואני בטוח שהוא ישמח לחזור למכבי תל אביב מהדלת הקדמית, או לפחות להגיע למועדון גדול אחר. זה החלום שלו".
זהבי סטייל
מי שמכיר את פרץ מצוין ומקרוב הוא אקס-חדרה, אורי גוטמן. המאמן הצעיר היה חלק מהצוות המקצועי של בני יהודה כשפרץ שיחק שם כמושאל, וכמובן אימן אותו בתחילת העונה הנוכחית.
"את אליאל אני משווה לערן זהבי בכל מה שקשור לתשוקה למשחק ולרעב בעיניים. הוא שחקן מוכשר מאוד, ואני מאמין מאוד באופי שלו שיוביל אותו קדימה", אומר גוטמן.
מה גרם לו לפרוץ העונה?
"אני חושב שמה שדוחף אותו קדימה זה הוורסטליות שלו. יש לו מסירה טובה, בעיטה טובה, משחק ראש טוב, והוא גם אחד שיכול לנהל את המשחק מאחור. כל שנה שעוברת בעבור שחקן צעיר תורמת ביותר להצלחה, ואליאל מוכיח את זה".
איך אתה מסביר את המספרים הנהדרים שלו?
"אותי זה לא מפתיע בכלל. הוא אחד שיודע להבקיע גולים. כשהסתכלתי לעומק ובחנתי את צירופו לקבוצה בקיץ, ראיתי שבשנה שעברה היו לו הרבה 'כמעטים'. הוא היה מצטרף לרחבה ונוגח לקורה, או נכנס לרחבה ובועט וזה משפשף את העמוד. הוא הגיע למצבים וייצר, ולכן הייתי בטוח שבסופו של דבר הכמעטים האלה ייכנסו. אני שמח בשבילו שזה קורה לו השנה".
גם פרשן הכדורגל, שחקן העבר ומאמן קבוצת הנוער של הפועל תל אביב, אורי אוזן, מכיר את פרץ מימיו במחלקת הנוער של הצהובים, כאשר אימן במחלקה בשנתון אחר. "הוא מוכשר מאוד, והיה לדעתי בשנתון הכי טוב של מכבי תל אביב בשנים האחרונות במחלקת הנוער, שנתון 96, עם יונתן כהן, דן גלזר, מתן חוזז ומאביס צ'יבוטה, שלקחו אליפות מרשימה מאוד", נזכר אוזן.
מה החוזקות שלו?
"הוא מוכשר מאוד. הוא לא בא לפוצץ את השער כשהוא בועט, יש לו פס נקי ורגל ימין טובה. הוא שחקן חכם עם הרבה רצון להצליח, ולדעתי הוא עשה מהלך נכון כשהגיע לחדרה וזאת בטוח לא התחנה האחרונה שלו".
אתה רואה אותו מצליח בקבוצה גדולה?
"לגמרי. הוא לא פחות טוב משחקני קישור שנמצאים היום בקבוצות גדולות. הוא כבר לא ילד, ויהיה בן 24 השנה, ואני באמת חושב שהוא לא פחות טוב משחקני הקישור של באר שבע למשל, ורואים את זה. אם הוא יהיה יותר אינטנסיבי ויציב לתקופה של שישה, שבעה ושמונה משחקים, הקבוצות הגדולות לא יוכלו להתעלם ממנו. דולב חזיזה ויובל אשכנזי פרצו מאוחר, וזה הצליח להם. עוד שנה בחדרה יכול להיות דבר חיובי כדי לקבל עוד ביטחון ולעשות עוד מספרים, אבל אם יש הצעות גדולות לפעמים קשה לעמוד בפיתוי".
מי שמנסה לחזות את עתידו של פרץ הוא נדב צנציפר, כתב הספורט של "ידיעות אחרונות" שמסקר את מכבי תל אביב. "אם במכבי תל אביב יתפנה מקום, למשל אם דור פרץ יעבור לאירופה, יכול להיות שם מקום לאליאל פרץ", אומר צנציפר.
אתה מופתע מהיכולת שלו בחדרה?
"אספר לך סיפור. לפני שלוש שנים ערן זהבי אמר לי שאליאל פרץ הוא השחקן הכי מוכשר בקישור של מכבי תל אביב, ואם ערן אומר את זה, זאת מחמאה גדולה. יש לו סיפור חיים לא פשוט, והוא חצי מהעונה היה פצוע, ככה שזה רק מרשים עוד יותר. אין ספק שהוא יכול לשחק בקבוצה יותר גדולה מהפועל חדרה. זה ברור, אבל אני לא בטוח שהוא יכול להיות שחקן מוביל במכבי תל אביב. אני חושב שבקבוצות כמו הפועל חיפה, בני יהודה, מכבי נתניה, קבוצות עם פרופיל גבוה יותר מחדרה, הוא יכול להוביל ולהצליח".
איפה נראה אותו מככב בעונה הבאה?
"אם הוא ימשיך לכבוש בקצב הזה, גם במכבי תל אביב לא יוכלו להתעלם ממנו, אבל אין ספק שהוא יכול לשחק בקבוצה גדולה יותר, למרות שאם אני חדרה — אני עושה הכל כדי להשאיר אותו אצלי".