אם אתם מחובבי המטבח התימני, המרוקאי או התורכי, מתגעגעים לטעם של בית אמא, או רוצים אוכל בריא שנעשה באהבה, כדאי מאוד שתכירו את בת-חן ג'רופי (51)! ״האמא של אליכין״ שמנהלת מזה עשור את "הבישוליה" באליכין.
2 צפייה בגלריה
בת-חן ג'רופי
בת-חן ג'רופי
בת-חן ג'רופי
(צילום: פרטי)
עוד לפני שנכנסים אל העסק של בת-חן מריחים מן הרחוב ניחוחות עזים של מאפים ומאכלים אותנטיים שמגבירים את התיאבון. ״חלפתי רק במקרה, אבל הריח שאב אותי לבפנים״, מספרת לקוחה שנמצאת במקום. כל המטעמים מלאים צבע וטעמים עשירים ובעיקר בהרבה אהבה לאוכל.
"התחלנו לפני עשור בחנות הבשרים הוותיקה 'חן הבשר' עם בעלי רענן, באליכין", היא מספרת. אחת הלקוחות שלנו נפטרה והרגשנו את הצורך להחזיר לה אהבה. כחלק מהכבוד שרצינו לתת לה, החלטנו לעשות מצווה ולבשל את סעודת השבעה של הלקוחה שנפטרה, שכללה בישולים ביתיים מהמטבח התימני. אחד המאכלים שהיא הכי אהבה היה המרק התימני המסורתי".
לאחר הסעודה הזו, שהיתה מוצלחת מאוד, החלה בת-חן לקבל פניות רבות להזמנת אוכל ביתי מעשה ידיה. "השמועות על האוכל הטעים עברו במהרה מפה לאוזן ולכן התחלתי לבשל על פי הזמנה ולמכור את התבשילים בכל יום שישי".
מה היו התגובות של הלקוחות לאוכל הביתי שלך?
"הלקוחות מאוד פירגנו והתחילו לשאול אותי אם אני יודעת להכין גם מאכלים נוספים, וככה הבישוליה התחילה את הדרך שלה. לאט לאט התקשרו עוד אנשים וביקשו להזמין תבשילים, עד שזה ממש הפך לעסק טוב".
בין המאכלים שניתן למצוא בבישוליה, נמצאים סלטים טריים, תבשילים מחממים לימי החורף הקרים, ארוחות לשבת, מרקים ומאפים מן המטבח התימני. "הרבה מהתבשילים שלי מתבססים על מתכונים ישנים שהשתמרו עם השנים. מדובר באוכל שהסבא והסבא רבה שלנו בישלו בארץ מוצאם והיום אנחנו מגישים אותם עם אותם טעמים וריחות. כמובן שאנחנו מוסיפים מדי פעם גם את התבלינים המיוחדים שלנו שמוסיפים עוד יותר לטעם המושלם".
ואיך הקורונה השפיעה?
״בין סגר לסגר קהל הלקוחות שלנו כמעט הוכפל. אימהות ואבות שעייפו מלהכנס למטבח וילדים שכבר מאסו בלאכול שניצלונים קפואים, מגיעים ביחד להזמין אוכל של בית הישר מתוך הסירים של אמא! התגובות מדהימות וזה מרגש מאוד עבורי להצליח להפיץ את החום והאהבה שלי לכולם בעת כזו״. ״אנחנו מקפידים מאוד על הניקיון ומחטאים את המטבח מספר פעמים ביום, וכך אנו נותנים ללקוחות שלנו את התחושה הבטוחה ביותר״. חשוב לציין כי כל המאכלים שנמכרים בבישוליה של בת-חן נערכים בבית פרטי דתי ושומר מצוות. מדובר במגוון מאפים תימניים ומאכלים ביתיים טריים בטעמים שונים בשבתות ולכל אירוע. היום החזק ביותר הוא כמובן שישי, אבל ניתן להזמין מאכלים גם בימות השבוע האחרים.
2 צפייה בגלריה
בת-חן ג'רופי
בת-חן ג'רופי
בת-חן ג'רופי
(צילום: פרטי)
ומה המאכל הנמכר ביותר?
"אחד הלהיטים הגדולים אצלנו זה הקובניות החמות, שמגיעות עם אורגנו וקצח. אנשים ממש מתים על זה ומזמינים אותן באופן קבוע. זה מעדן. בכל סופ״ש מגיעות עשרות הזמנות לקובנה, מומלץ להזמין מראש״.
ולמי שלא יודעים מה זה קובנה?
בת-חן מחייכת מכל הלב ואומרת "למי שלא יודע, קובנה היא חלה תימנית ורבים אוהבים לאכול אותה בבוקר שבת. זו מנה שמסמלת עבור רבים את ערך המשפחה וזמן של ׳ביחד׳, שמים אותה במרכז השולחן וכל אחד בוצע ממנה חתיכה חמה שממלאת את הנשמה. אנחנו דואגים שהקובנה, יחד עם עוד מאכלים תימניים, יהיו הכי טריים שיש ובאיכות הגבוהה ביותר. הלקוחות חוזרים אלינו ואנחנו מאוד נהנים לשרת אותם".
כיום בת-חן מספקת את הבישולים הטעימים שלה לא רק ללקוחות שמגיעים אל העסק, אלא גם לקייטרינג ואירועים שונים. "אני מספקת בישולים לשבתות חתן, ימי הולדת וגם לאירועים פחות שמחים כמו סעודות שבעה. הלקוחות מאוד מרוצים ונהנים מהאוכל. הם חוזרים שוב ושוב ואומרים שזה אוכל לנשמה, שמרגיש להם כמו האוכל שאמא בישלה בבית".
להזמנות מ"הבישוליה" ניתן להתקשר לטלפון 052-4226252.
מוזמנים לדף הפייסבוק של העסק: