ילדים אוהבים לחלום. יש כאלה שחולמים להיות רופאים, אחרים חולמים להיות שחקנים או זמרים. ויש כאלה שחולמים להיות ראשי ממשלה. דנה זטלאוי-כהן חלמה להיות יועצת מס. לגמרי כך. היא שרטטה את החלום מגיל צעיר בצורה מדויקת ושעטה לעברו. כמי שגדלה לאבא איש עסקים היא חוותה את הביורוקרטיה דרכו, והבחינה מהצד בהערצה שלו ליועץ המס ובחשיבות הפיננסית שראה בו. זה הספיק בשביל לגרום לה להבין שמדובר במקצוע חשוב כל כך ולשם היא שאפה.
2 צפייה בגלריה
דנה זטלאווי
דנה זטלאווי
דנה זטלאוי-כהן
(צילום: Q ELITE BEAUTY)
כבר בצבא היא החלה ללמוד במכללת רמת גן ולאחר שסיימה את ההתמחות, החליטה מיד לקפוץ למים העמוקים ולפתוח משרד כעצמאית. זה היה משרד קטן בבניין הפיאצה בחדרה, הלקוח הראשון והיחיד בו היה אבא שלה. הצעד האמיץ הזה התברר עד מהרה כמוצלח מאוד והיום בגיל 40 היא בעלת שני משרדים מהגדולים והמובילים בארץ שמעניקים שירותי ייעוץ מס וראיית חשבון, מעסיקה למעלה מ-20 עובדים, שאותם היא מכנה - שותפים לדרך, מכהנת כסגנית נשיא לשכת יועצי המס בישראל וממייסדי תנועת "אני שולמן", שפועלת למען זכויות העצמאים בארץ.
קשה להתעלם מכך שהעולם העסקי בכלל והמיסוי בפרט מזוהה כגברי. זטלאוי-כהן, זוכרת היטב איך בתחילת דרכה בלשכה הייתה כמעט האישה היחידה בנוף. "כשהצטרפתי ללשכת יועצי המס לפני שבע שנים כיו"ר פורום הצעירים, הגעתי לישיבת המועצה הראשונה ונדהמתי לראות 40 אנשים יושבים סביב שולחן, כולם גברים. היינו רק שתי נשים וזה כל כך צרם לי עד שביקשתי מנשיא הלשכה להקים ועדה חדשה - פורום נשים של לשכת יועצי המס. הוא נענה לבקשה, נתן לי את המושכות והייתי יו"ר פורום הנשים הראשונה בלשכת יועצי המס. היום, העצמה נשית מבחינתי היא כשאני נכנסת לישיבה ובחדר סביב אותו שולחן יש כבר 50 אחוז נשים. זו התפתחות מדהימה".
מה לדעתך נשים צריכות כדי להצליח?
"אני מעדיפה לבחון יכולות של אדם כאדם ולא משנה מה מינו. אך הייתי רוצה שנשים ייקחו קצת יותר יוזמה ויגלו אומץ להשמיע את קולן יותר חזק. זה קשה כי הנוכחות הגברית לפעמים גורמת להן לשמור את עצמן מופנמות. וחבל. לאישה יש אינטליגנציה רגשית שנחוצה מאוד לקידום מהלכים בתחום העסקי. אישה בעסקים וגם בפוליטיקה זה פחות אגו ויותר עשייה".
2 צפייה בגלריה
דנה זטלאווי
דנה זטלאווי
דנה זטלאוי-כהן
(צילום: Q ELITE BEAUTY)
היא נשואה ואמא לשלושה ילדים (בן 16 ותאומים בני 12). את בעלה צחי שעובד איתה כיועץ מס, הכירה בצעירותה, הם למדו יחד ועשו את כל הדרך זו לצד זה.
איך משלבים בין אימהות לקריירה כה תובענית?
"זה לא פשוט כי תמיד יש את הרגשות האימהיים שאולי אני מחסירה מהם. אני יוצאת מאוד מוקדם בבוקר וחוזרת מאוחר, אבל מפצה אותם בזמן איכות בשישי-שבת. הם גדלים לתוך זה, והשיחות בשולחן השבת כבר הפכו להיות על תלושי שכר ומס הכנסה. הם מאוד מתמטיקאים ומבינים את העולם העסקי והכלכלי וכיף לראות את זה".
הלקוחות במשרדים של דנה זטלאוי-כהן הם בעלי עסקים קטנים ובינוניים ממגוון ענפים ובמגוון גדלים. בנוסף מתעסקים משרדיה במיסוי מקרקעין והחזרי מס לשכירים ובכל מה שקשור לעולם המיסוי. "יועץ מס הוא איש הסוד שלך לעסק, הוא מתכנן עם בעל העסק מה לעשות עם הכסף ואיך למקסם את החיסכון במס", היא מסבירה.
היא חרוצה מאוד, שאפתנית וממוקדת מטרה, ובעולם ששינויי החקיקה בו הם רבים, זטלאווי-כהן מקפידה לשמור על רמה מקצועית גבוהה. היא קשובה לצרכים של לקוחותיה ומעידה כי בשלב מסוים הלקוח הופך לסוג של משפחה.
הקורונה טרפה את הקלפים. זו הייתה שנה מאוד אינטנסיבית עבור זטלאווי-כהן שמצאה עצמה נלחמת עבור העצמאים. במסגרת מאבקה הציבורי היא נפגשה כבר כמה פעמים עם ראש הממשלה, שר האוצר ומנכ"לי משרדים כדי לקדם מהלכים חשובים לטובת עצמאים. "מגזר עסקי שלם נפל לתוך התהום", היא אומרת, "בממשלה לא ידעו לאמוד את גודל המשבר הכלכלי והתחילו עם מענק קטן שהוא טיפה בים. עבורי זו הייתה תקופה מאתגרת משני היבטים, הראשון לדאוג ללקוחות שלי שיקבלו את כל הזכויות שלהם מבחינת המענקים, והשני לדאוג לכל ציבור העצמאים אל מול הכנסת ומקבלי ההחלטות כדי לייצר כמה שיותר זכויות ומעטפת הגנה כמה שיותר רחבה".
דנה זטלאווי-כהן נולדה להיות מנהיגה ולא מן הנמנע שתהפוך בעתיד לפוליטיקאית מהשורה. היא מגלה כי כבר קיבלה הצעות ממפלגות שונות, אבל בחרה להמשיך ולהניע מהלכים לטובת ציבור העצמאים מחוץ לכנסת.
ואולי בעתיד?
"בהחלט, דברים אולי ישתנו".
אז איפה נראה אותך בעוד עשר שנים?
"ממשיכה לנהל את המשרדים ביד רמה, עם עוד משרד ייעוץ מס גדול במרכז הארץ ואולי אם אחליט לכהן בתפקיד ציבורי משמעותי".
בקרו בפייס: dana.zatlawicohen