קריב גרה ברעננה ומנהלת את 'נופי השרון' בשלוש השנים האחרונות. יש לה ניסיון עשיר בניהול בתי דיור מוגן גדולים והיא רואה בזה כשליחות של נתינה ושירות עבור החברה. "הרגשתי שזה כנראה הייעוד שלי", היא מספרת, "דיור מוגן לא מתנהל כמו שום עסק אחר.
מדובר נטו בהתעסקות באנשים: אנחנו כל הזמן מנווטים בין הרצונות, הבקשות וחלומות של הדיירים האלה, כשברקע יש גם את בני המשפחה של הדיירים שגם דואגים להם ומבקשים למלא את רצונותיהם. באופן טבעי, כיוון שמדובר בבני אדם שונים, הצרכים של דייר אחד שונים לחלוטין מהצרכים של דייר אחר ואנחנו משתדלים לענות על כולם לפי היתכנות והתאמה לשאר הדיירים".
2 צפייה בגלריה
אורה קריב
אורה קריב
אורה קריב
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: לי שוורץ // בגדים: חגית בוטיק)
"בעיני יש שליחות בדיור המוגן כיוון שהוא מסוגל להציל את המבוגרים מבדידות. וודאי שלאור שנת הקורונה שהקצינה את מצבם. מהתבוננות בדיירים אני מבינה שלגור בדיור מוגן זה אחד המתנות הגדולות שהם קיבלו בתקופה הזו. לא רק שמסופקים להם תעסוקה ופעילויות ספורט, יצירה והעשרה כמו גם שירותי ניקיון, אחזקה שוטפת ושמירה וביטחון עשרים וארבע שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, אלא שבתוך הדיור המוגן עצמו יש מרפאה, רופאה, אחות מסביב לשעון ולחצני מצוקה כך שלא היה חשש שיסכנו את בריאותם על מנת לקבל שירותים בסיסיים".
הקורונה אילצה את קריב להתנהלות מיוחדת מול דיירי הדיור המוגן על מנת לשמור על בריאותם מחד ועל המורל שלהם מאידך. "התייחסתי ברצינות הכי גדולה לשמירה על החיים של הקשישים שנמצאים בסיכון הכי גבוה והראשונים להיפגע", מספרת קריב, "לקחתי את הבית שלנו והתאמתי אותו להנחיות של כל הרשויות כדי לשמור ולהישמר. כעבור זמן הם הבינו את חשיבות העניין. כדי למלא את החלל שנוצר בשל צמצום המגעים, הקמנו ערוץ טלוויזיה מיוחד שבו הכנסנו תכנים מיוחדים שהוקרנו בדירות. בנוסף, יצרנו פעילויות 'בוטיק' בכל קומה במהלך הסגר הראשון.
2 צפייה בגלריה
אורה קריב
אורה קריב
אורה קריב
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: לי שוורץ // בגדים: חגית בוטיק)
הבאנו למסדרונות של כל קומה אטרקציות שונות – זמרים וזמרות, נגני אקורדיאון וקלרינט שעברו מדירה לדירה ושיעשעו את הדיירים, ובמקביל גם פינוקי אוכל שוטפים כמו משלוחי מנות, עוגות, פיצות, פרחים וחלות לשבת. היה חשוב לנו להסביר להם שהכל נעשה על מנת לשמור על בריאותם האישית ושלא יידבקו בנגיף הקורונה. בקיץ אף נסעו הדיירים במספר הסעות לחוף מכמורת ונהנו מגלידה טובה".
המפתח לדעתה של קריב, הוא הגישה. "צריך להתייחס לכל נושא או כאב שמישהו מעלה כאילו שהוא בלעדי לו – רק לו כואב, רק הוא צריך את העזרה. אז את מצליחה לרפות את הלחץ ולראות את החיוך חוזר אל הפנים. היכולת להיות קשובה לכאב גם מביאה לפתרונות יצירתיים. כך לדוגמא, היו דיירים שהתלוננו במהלך הסגר שיש רק מרפסת ציבורית אחת בתוך הבניין וביקשו גם למצוא מקומות ציבוריים לביקורי משפחות. עשינו שיתוף פעולה עם עיריית נתניה ותחמנו אזור עם ספסלים והצללה לנוחיות הדיירים".
גם ביום המשפחה עשינו להם פעילות משגעת: הופעה מוזיקלית בזום שהייתה משותפת לבני המשפחה ולדיירים. אחרי שהסתיימה, הקלטנו את כל בני המשפחה מברכים את היקירים שלהם ברכה של כ-10 שניות והקרנו את זה לכולם. יש כאלה שנולדו להם נכדים ונינים שהם טרם זכו לראות, כולם התרגשו נורא. לא נותרה עין אחת יבשה".
כעת, לאחר שחוסנו כל הדיירים והצוות, ב"נופי השרון" פותחים את שעריהם לכולם להיות חלק מהמשפחה.
דרכי התקשרות:
09-8601777
4534*
חפשו אותנו בפייסבוק: נופי השרון דיור מוגן בנתניה.