במרוצת השנים וככל שבני האדם מזדקנים, הגוף כידוע מתחיל לחרוק והאיברים כבר לא מתפקדים כבעבר. אחד מהתסמינים הנפוצים ביותר הוא ירידה באיכות השמיעה.
2 צפייה בגלריה
"אמא שלכם ואני מתגרשים"
"אמא שלכם ואני מתגרשים"
"אמא שלכם ואני מתגרשים"
( צילום: shutterstock)
לרוב, אלו שסובלים מכך ויש בידם את היכולת לרכוש ציוד עזר, גם יעשו זאת, אך יש כאלו שמסיבות שונות מסרבים להיראות בציבור עם מכשיר שמיעה. כך נהגה גם קשישה שסירבה לרכוש מכשיר שכזה, אלא שבעלה החליט בתגובה לנקוט בצעד לא שגרתי.
השניים, כבני תשעים ונשואים כבר למעלה כ-60 שנה, גידלו ילדים לתפארת וזכו גם לנכדים ואף לנינים, אך כשם שכוחם כבר לא במותניהם, כך גם נשחקה מערכת היחסים ביניהם.
"אני מרגיש שכבר אין לי עם מי לדבר בבית", סיפר לי בצער הקשיש. "השמיעה של אשתי הלכה ונחלשה עם הזמן, כמו שקרה לי. אבל אני לא רציתי להקשות על אחרים שמדברים איתי או להתנתק מהעולם אז קניתי מכשיר שמיעה. אשתי לעומת זאת מסרבת בכל תוקף להשתמש במכשיר. היא גם אומרת שזה מציק לה והיא לא רוצה שיראו אותה עם זה. לדעתי, היא פשוט מעדיפה את השקט שלה.

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

"אני מבין שבגיל שלנו כבר פחות מדברים אחד עם השנייה ביחס למה שהיה בתחילת הקשר, אבל גם המעט כמעט לא קיים אצלנו. קשה לי להוציא הרבה אנרגיה על דיבור בקול רם, או אפילו צעקות בחלק מהמקרים. גם הילדים שלנו ניסו לשכנע אותה לרכוש מכשיר כי הם בקושי מצליחים לתקשר איתה בטלפון, אבל היא עקשנית".

קראו גם:

לאחרונה, מאס הקשיש בהתנהלות אשתו והטיח בה: "אין בינינו תקשורת, אני מרגיש שאני מדבר לקיר לפעמים ושאת לא רוצה שום דבר שיעזור לך לשמוע כי נוח לך להתעלם ממני. לא טוב לי ככה, אני רוצה להתגרש". אלא שהאישה לא התרגשה וענתה: "אם אתה רוצה להתגרש בגלל זה, אני לא מחזיקה אותך בכוח. ממילא לא נשארו לנו עוד הרבה שנים לחיות".
בני הזוג סיפרו על כך לילדיהם ההמומים, שניסו להניא אותם מהמהלך אך לשווא ."אני אוהב אותה, לא סתם הייתי איתה כל השנים האלה, אבל אם אני מרגיש שזה לא הדדי, ושפחות מפריע לה שאנחנו לא מצליחים לתקשר, אין לי ברירה", סיכם בפניי האיש. כעת, ועל אף שאין הדבר הנפוץ בגילם, בני הזוג נמצאים בהליך גישור לקראת פרידה.