למעלה מ-600 פרטי אמל"ח (אמצעי לחימה) אשר נתפסו מאז תחילת השנה על ידי שוטרי מחוז הצפון הביאו לעליה ניכרת במספר כתבי האישום שהוגשו על רקע עבירות אלו. בטרם הסתיימה השנה, כבר הוגשו מעל ל-200 כתבי אישום בתחום זה, מתוכם מעל 100 כתבי אישום נגד מבצעי ירי.
המגמה של פיקוד מחוז הצפון הגדירה את הפעילות בהפעלת כוחות רבים בשטח, ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, כל זאת במטרה לשמור על ביטחונו ושלומו של כלל ציבור שומרי החוק במגזר הערבי שבצפון.
השתדלות המשטרה מניבה תוצאות של שיתופי פעולה מצידם של האזרחים החוששים לחייהם בקרב אמל"ח קיים, והדבר בא לידי ביטוי במסירת מידע אודות הימצאותם של כלי נשק ואף במסירת כלי נשק שנמצאים, מבלי שיושארו במשפחה, כפי שהיה נהוג עד עתה.

3 צפייה בגלריה
האקדח שנתפס בבית בכפר משהד
האקדח שנתפס בבית בכפר משהד
האקדח שנתפס בגן הילדים
(צילום: דוברות המשטרה)

כך לדוגמה, גננת אשר מצאה בחצר הגן שלה בכפר כנא שקית שהכילה פריט שהרתיע אותה, פעלה בניגוד למה שהיה מצופה ממנה, ובמקום לקרוא לבן משפחה, היא הזעיקה את המשטרה. שוטרים שהוזנקו למקום מצאו בתוך השקית אקדח 9 מ"מ מתוצרת ירדן, אשר הוסלק במקום וחקירה נפתחה.
באירוע נוסף פשטו בלשי המשטרה בעקבות מידע מודיעיני, על בית בכפר משהד, ותפסו במקום אקדח מסוג FN ושתי מחסניות תואמות. זאת מלבד מעבדה לגידול והפקת מריחואנה ומספר פלטות חשיש במשקל של כ- 2 ק"ג. בעלי הבית, בעל (40), ואישתו (33), נעצרו לחקירה.

3 צפייה בגלריה
האקדח שנתפס בגן הילדים
האקדח שנתפס בגן הילדים
האקדח שנתפס בבית בכפר משהד
(צילום: דוברות המשטרה)

קראו עוד:
כמויות האמל"ח שנתפסו מוכיחות כי מצבורי הנשק הקיימים במגזר הערבי הם בלתי נתפסות, אך במחוז הצפון כאמור לא אדישים לכך ופועלים ללא הרף בניסיונות לעצור את מחוללי הפשיעה בתחום זה.
מפירוט התפיסות עולה כי מתחילת השנה כאמור נתפסו 209 רובים, 172 אקדחים, 148 רימונים, 72 מטענים ולבנות חבלה, 160 אקדחים ורובים מסוג 'איירסופט', 466 בקבוקי תבערה, 364 זיקוקים, 308 כוורות זיקוקים ו-13 חומרי נפץ וחבלה מסוגים שונים.