כתב: יוסי אזרחי.
"איש העסקים עובדיה מזרחי (38), פותח סניף חדש בעיר", נשמעו הקולות ברחבי חדרה. רשת "קלין האוס" המפורסמת שבבעלותו, כבר הספיקה לשבור שיאים חדשים בעולם הניקיון ומאיימת לשנות את חוקי המשחק. מזרחי חי את עולם הניקיון מזווית אחרת "אני מאמין שמוצרי הניקיון צריכים לעבוד עבורי – ולא אני עבורם", הוא אומר. המוצרים שאני מוכר עושים את העבודה פשוטה יותר, איכותית ומקצועית יותר ויעילה הרבה יותר".

2 צפייה בגלריה
עובדיה מזרחי בסניף "קלין האוס" חדרה
עובדיה מזרחי בסניף "קלין האוס" חדרה
עובדיה מזרחי בסניף "קלין האוס" חדרה
(יח"צ)

איך הגעת לתחום הניקיון?
"מעט אחרי השחרור מצה"ל חיפשתי עבודה זמנית שתייצר לי הכנסה מידית והתגלגלתי לתחום הניקיון. שלושה חודשי עבודה בחברת ניקיון, הספיקו לי להגיע להבנה כי אני רוצה לעסוק בתחום. כך פתחתי את "פולישוק" – חברה מקצועית לניקיון בתים העובדת כיום בכל רחבי ישראל. הייחודיות שלי הייתה שימוש בחומרים הכי מקצועיים ואיכות הייתה הקו המנחה. הבנתי שכדי להגיע לתוצאות טובות עליי להשקיע בציוד מקצועי ובחומר איכותי וכך פעלתי. באופיי אני פדנט ומאמין שאם אני עושה משהו, אעשה אותו בצורה הטובה ביותר. החברה התפתחה בקצב מהיר והשמועה אודות חברת הניקיון המיוחדת עשתה את שלה וייצרה ביקוש גבוה".
הביקוש לחברת ניקיון מובן, אך מה בדבר פתיחת רשת למוצרי ניקיון? הרי ניתן למצוא את רוב מוצרי הניקיון, בכל רשתות הקמעונאות.
"עד לפני שלוש שנים החזקתי רק את פולישוק, אך עם הזמן ובעקבות פניות רבות של לקוחות בשאלה: היכן ניתן לרכוש את המוצרים הללו? התחלתי לשווק מוצרים מביתי בחריש, אך היה לי ברור שלא ניתן להמשיך כך ומדובר בעניין זמני בלבד. משם הדרך לפתיחת חנות למוצרי ניקיון ובישום הבית הייתה קצרה. לגבי התחרות הקשה צריך להבין את המשמעות העומדת מאחורי המושג "חנות מקצועית לחומרי ניקיון" אני מחזיק מוצרים שלא קיימים ברשתות הגדולות, ומציג כיום מגוון שעושה את העבודה אחרת".
"ברשתות הגדולות לא באמת מכירים את המוצר הנמכר, צריך מסיר שומנים? יש שם במדף. החומרים הללו הופכים את הלקוח לעבד של המוצר. הוראות השימוש: להתיז, להמתין מספר דקות ולקרצף... מסיר שומנים איכותי לא דורש מאמץ, מה שנקרא: רסס ונגב. דוגמא נוספת נמצאת במוצר "ספריי חלונות". הפשוט והמוכר – זול יותר, אך הרבה פחות יעיל ודורש עבודה מאומצת. ספרי החלונות שתמצאו אצלי (תחת המותג הספרדי cusitesa ) פשוט יותר לשימוש ודוחה טביעות אצבע. מוצרים איכותיים יוצרים חשק לנקות. לדעתי עולם הניקיון צועד בדרך הבטוחה למוצרים הללו", הוא מסכם.
"גם מוצרי הבישום שונים לחלוטין. מוכרים לנו "מבשם על" עם דוגמנית ברקע, כשבפועל המוצר מחזיק שעתיים, אצלי המוצר מחזיק יומיים! אני מאמין שכל מוצר צריך לעשות את העבודה שלו, אחרת מדובר בהוצאה מיותרת, גם אם מדובר ב-10 שקלים".

2 צפייה בגלריה
עובדיה מזרחי
עובדיה מזרחי
עובדיה מזרחי
(צילום: סטס קורינסקי)

מזרחי מדבר על מוצרי הניקיון בעיניים בורקות ומציג בקיאות רבה גם בפרטים הקטנים.
"רמת המודעות לניקיון והיגיינה עלתה בשנים האחרונות, עוד לפני תקופת הקורונה, אך אין ספק כי בעקבות הקורונה הביקוש קפץ שבעתיים" הוא טוען, "הלקוחות מחפשים יעילות ואפקטיביות במוצרים שהם רוכשים, וכאלה קשה למצוא ברשתות הקמעונאות. רשת קלין האוס משווקת מוצרי ניקיון מקצועיים במחירים משתלמים"
מה הביא אותך להשקיע דווקא בחדרה?
"אין ספק כי הצלחת הסניף בחריש עשתה את שלה, אך כמות המוצרים המוגבלת יחסית שם קיבלה מענה משמעותי דווקא בסניף חדרה. כ-130 מ"ר של תצוגה, מאפשרים לי להגיש ללקוחותיי מגוון עצום של מוצרי ניקיון ובישום של מותגים מובילים בעולם כגון: לייפהייט- liefhiet הגרמנית, סוסיטסה-cusitesa הספרדית, ג'ונסון קלין, סנסס-senses ועוד. זאת בנוסף למוצרי טאצ', יעקובי ומגוון רחב של מוצרי ניקיון איכותיים. היתרון הנוסף הוא המחירים הזולים של הרשת - במחלקת "לואו-קוסט" למוצרי הניקיון המוכרים. כרשת העוסקת בתחום ספציפי, אני מצליח להשיג מחירים טובים יותר עבור לקוחותיי, ואף הרשתות הגדולות מתקשות למכור במחירים הללו. ההשקעה הגדולה בסניף חדרה עתידה מבחינתי לשמש כסניף הדגל של הרשת המתפתחת".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
"היעד שלי הוא לפתוח בכל שנה סניף חדש, כשבכל עיר סניף אחד. הצלחת הרשת יצרה ביקוש לרכישת זכיינות וכבר עכשיו אני עובד על פתיחת הסניף הבא בעפולה".
מוזמנים ל- "קלין האוס", הרב עובדיה יוסף 11 חדרה. לפרטים והזמנות: 04-6931313. אזהרה: "הרכישה בחנות ממכרת, אנא נהגו באחריות".