כתב: דניאל כהן.
אחת הסוגיות הבוערות ביותר בנושא הקורונה הוא הקושי הרב לנצל את הזמן הפנוי שנוצר בעקבות סגירת מקומות עבודה רבים. אם תחילת הסגר נוצלה לעשייה בבית, קצת ניקיון ומנוחה, הרי שבתוך זמן קצר מצאנו את עצמנו הזמן חסרי תעסוקה.
אבל יש מי שלקח את חסרונות הסגר למקום החיובי. מוזיאוני חיפה החליטו בצורה יוצאת דופן להעתיק את ההרצאות הפרונטליות לאפליקציית הזום ולאפשר לכם לצרוך תרבות וידע על אף הסגר. "במקום שהקהל יגיע בהמוניו למוזיאון, הפעילות תגיע עד לסלון ביתכם", מספרת מנהלת האירועים והתוכן של המוזיאון, שרון בנוש.

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

ההרצאות השונות, בהן תוכלו לצפות ולקחת חלק, יועברו על ידי המרצים המבוקשים בישראל. 26 נושאים שונים ממגוון עולמות תוכן, ובכל נושא כעשר הרצאות שונות. כבר חושבים איך לחלק את המנוי שרכשתם? אל דאגה- כל הרצאה, בכל נושא, נבנתה בצורה אינטגרלית, כך שניתן לצפות בנפרד, גם ללא צורך בצפייה בהרצאות הקודמות שהתקיימו באותו נושא.
בין ההרצאות שיועברו, ניתן למצוא את הפרופסור והסופר חיים באר, בסדרה עוצרת נשימה המבוססת על ספרות ישראלית על פי חלוקה גיאוגרפית. מתחילים, כמובן, בחיפה, יורדים לסיור בנגב ועולים לעיר הבירה. באר נחשב למרצה מרתק ומרגש, ועל כן הוא נחשב לאחד מהמרצים המבוקשים בישראל בתחום הספרות.
שווה גם לשים לב לסדרת ההרצאות המרתקת של ד"ר דורון לוריא, אוצר בכיר ורסטורטור בכיר במוזיאון תל אביב לאומנות. הרצאותיו של ד"ר לוריא נחשבות בעיניי אנשי אומנות רבים למצוינות בשל סגנונו הביקורתי והמרתק.
להרצאה של הסופר והפרופסור חיים באר לחצו כאן.
להרצאה של ד"ר דורון לוריא לחצו כאן.
חובבי תרבות וקולנוע? ההרצאה הבאה היא בשבילכם. רחל אסתרקין, תסריטאית וחוקרת קולנוע, תפגיש אתכם עם עולמם המיוחד של יוצרי הקולנוע המרתקים בעולם. ההרצאות יעסקו בקשר שבין החברה לאומנות, בראייתם המיוחדת של היוצרים הטובים ביותר כיום. בהרצאה הזו אגב, תקבלו גם בונוס- צפייה בסרטים באורך מלא לאחר מכן.

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

הביקוש הגדול להרצאות, שמעיד יותר מכל על הרצון לצרוך תרבות עשירה יותר בימים אלו, הוחלט להעניק לרוכשים כניסה לשלוש הרצאות נוספות ללא עלות. הרישום לאתר קל, פשוט ונוח באתר. הממשק ידידותי לא מצריך מכם להיות גאון טכנולוגי בכדי לבצע רישום או הזמנה. "כל אחד מהנושאים שמוצגים באתר פתוחים" מסבירה מנהלת האירועים בנוש.
לצפייה במחירון הכרטיסים לחץ כאן
חשוב וראוי לציין כי גם אם לא תגלו עניין בכל הנושאים הנוכחיים, תוקף ה'מנוי' הוארך על ידי המוזיאון לשנתיים. לכן גם אם לא מצאתם כרגע מספיק תחומי עניין, אין צורך להשתמש בכל ההרצאות בטווח הזמן המיידי. אפשר להמתין לנושאים מעניינים אחרים שיעלו בהמשך.
"השימוש בטכנולוגיית הזום מאפשרת לכל תושב בישראל ולהנות מהתכנים בלי קשר למרחק הגיאוגרפי" מציינת שרון. "שבו בבית, תתרווחו על הספה ותהנו מהרצאות איכותיות ומרתקות". מעבר לכך, מציינים במוזיאון, גם במידה ותתאפשר חזרת הקהל ניתן יהיה להמשיך ולצפות בהרצאות השונות דרך הזום.