הם פעלו ונלחמו למען התושבים בחמש השנים האחרונות, הרבה מהן דווקא באופוזיציה לוחמת, הם רצו להוביל שינוי בחדרה, כל אחד בדרכו שלו, לעיתים אגרסיבית, לעיתים חדה. אבל לבסוף – גם חבר המועצה לשעבר אוהד מרחב וגם חברת המועצה לשעבר שירלי עודד – הודחו ממנה, ויחזרו לעיסוקיהם הפרטיים לפחות לחמש השנים הקרובות.
התגובות בקרב פעיליהם של השניים אתמול הייתה קשה. אלה סירבו להאמין במפלה שנחלו צמד הלוחמים, שבמשך תקופה ארוכה העלו שלל בעיות על סדר היום, צעקו והתווכחו בישיבות מועצה ולא נתנו לראש העירייה צביקה גנדלמן מנוח.
2 צפייה בגלריה
אוהד מרחב ובוחרים | צילום: יח"צ
אוהד מרחב ובוחרים | צילום: יח"צ
אוהד מרחב ובוחרים | צילום: יח"צ
אז מה השתבש ולמה הרבה מהבוחרים בחדרה החליטו שלא לתת להם את קולם? השניים עוד יצטרכו להסיק מסקנות אישיות שאת חלקן החלו לעשות כבר אתמול, בהודעות שהוציאו לעוקביהם.
"טוב, אז צריך גם לדעת להפסיד ולדעת להסיק מסקנות ותובנות", אמר אוהד מרחב בבוקר שאחרי. "ניסיתי, באמצעים דלים... בדרך שלי... בהבנה שלי... ובאמונה בצדקת הדרך... אך כנראה שהדרך הזו צריכה חישוב מסלול מחדש. הבוחר אמר את דברו ואני הראשון שיקבל זאת בכבוד והבנה".
מרחב הוסיף ואמר: "אני רוצה להגיד תודה מכל הלב למעל 5300 בוחרים שסברו שאני מתאים וראוי לעמוד בראש עיריית חדרה... זה לא מובן מאליו ומבחינתי זהו כבוד גדול. כמו כן תודה לכ1,300 איש שהצביעו לרשימת "רוב העיר" שנכון לעכשיו לא נכנסה למועצה.
"מבחינתי סיימתי את הפרק הפוליטי בחיי וזאת לאחר 10 שנות שליחות ציבורית במועצת העיר. לכן, גם אם יתברר שלאחר ספירת קולות החיילים תכניס הרשימה מנדט אחד, אפנה את מקומי לבא אחרי וזאת מתוך הבנה ואמונה שיש לאפשר ל'דם חדש' להיכנס למועצה".
מרחב הודה לפעילים הרבים שליוו אותו והודה למשפחתו "שסבלה הרבה מאוד בתקופה האחרונה ולאורך הדרך. אני גאה בדרך שעשיתי וגם אם יהיו כאלה שילעגו לי מחר או בימים הקרובים (כבר התחילו) וישמחו לאידי בשלל פוסטים או תמונות מבזות. אני עדיין אעמוד עם ראש מורם וזקיפות קומה ואדע שעשיתי הכל בניקיון כפיים, יושרה וטוהר מידות ומתוך רצון לשרת את תושבי חדרה".
מי שכן זכו למחמאות ממנו הם סיעת מחוברים של יניב דרי. "ברכות לרשימת מחוברים והעומד בראשה יניב דרי - מחוברים לתושב שעשו קמפיין מצויין וראוי לשבח ומבחינתי הם המנצחים הגדולים של בחירות 2018... שאפו. עכשיו זה הזמן לחזור לאבהות, למשרד, לעסקים, לספורט ולתחביבים ואולי גם להינות קצת מהאלמוניות בחזרה".
שירלי עודד: עכשיו קצת כואב, לא נאמרה המילה האחרונה
גם במטה של שירלי עודד, המתמודדת לראשות העיר, הייתה אכזבה גדולה עם היוודע תוצאות הבחירות, שלא הכניסו את סיעת "שקיפות" אפילו למועצת העיר.
"בשנה האחרונה הפכתם לאנשים הקרובים ביותר אליי. למדתי את שפת הגוף שלכם, מה הצרכים שלכם, מה מכאיב לכם ובמה אתם רוצים להילחם", אמרה במהלך היום.
2 צפייה בגלריה
שירלי עודד (צילום: עצמי)
שירלי עודד (צילום: עצמי)
שירלי עודד (צילום: עצמי)
עודד, שהייתה יריבתו הגדולה של ראש העירייה, הוסיפה: "קיבלתי מכם חום ואהבה כמו ממשפחה ובעיקר חיבוק אדיר. זה מילא אותי מכל כך הרבה בחינות ונתן לי כוח להמשיך ולהיאבק. לצערי, לא הצלחתי להגיע לעוד ועוד חברים כמוכם וזה לא הספיק להכניס את שקיפות למועצה. רציתי מאוד להעניק לכם, תושבי חדרה, את השירות הטוב ביותר ואני מבטיחה שעוד אתאושש ואנחת על 2 רגלים אחוריות- מבחינתי, עוד לא נאמרה המילה האחרונה".
עוד הודתה כי היא מאוכזבת וכואבת את החלטת הבוחרים. "אני מודה שעכשיו קצת כואב ולכן אני בוחרת לחזור למשפחתי, להעניק לילדיי את החום והאהבה שנגזלו מהם בחודשים האחרונים ולקבל מהם את החיבוק האחר, זה שאין לו תחליף ולא נמדד בקלפי. אני חייבת לומר בהזדמנות זו תודה רבה רבה לחברי הרשימה המדהימים שהאמינו בי לאורך כל הדרך, לאנשי המטה והפעילים הקסומים שעמלו כל כך קשה עבור האמת- אתם לוחמי הצדק האמיתיים".