פסטיבל הצלילה RED SEA DIVING חוזר לאילת ויהפוך במשך שלושה ימים את חוף המזח לכפר קטן שהוא גן עדן למאות צוללים.
4 צפייה בגלריה
מפרץ הים האדום. צלילה ומגוון חוויות
מפרץ הים האדום. צלילה ומגוון חוויות
מפרץ הים האדום. צלילה ומגוון חוויות
(צילום: נועם קורטלר )
הפסטיבל יתקיים, זו השנה השלישית, בתחילת החורף המדברי בחודש נובמבר, בתקופה הנחשבת לטובה ביותר לצלילה בים האדום - העושר התת־ימי, הטמפרטורה של המים, והשקיעות הצבעוניות של הרי אדום, כולם מעידים על תקופה מדהימה לצלול בה.
כמו בשנים קודמות, גם השנה הפסטיבל, שהפך למוקד משיכה לצוללים מהארץ ומחו"ל, שם דגש מיוחד על שמירה וניקיון החופים והים.

4 צפייה בגלריה
תערוכת צילומים מתחת למים
תערוכת צילומים מתחת למים
תערוכת צילומים מתחת למים
(צילום: נועם קורטלר )

השנה יתקיים לראשונה מבצע ניקיון חופים בו זמנית בשלוש מדינות המפרץ: ישראל, ירדן ומצרים, בשיתוף מתנדבים מעמותות לשמירה על הסביבה משלוש המדינות. מתנדבים מירדן יגיעו במיוחד לאילת למבצע ניקוי חופים וצלילות ניקיון משותפות.
במקביל, מתנדבים מישראל ייצאו לפעילות דומה בירדן ובמצרים.
במהלך ימי הפסטיבל תתקיים תערוכת צילומים מהעולם התת־הימי שתוצב על קרקעית הים, ואורחי הפסטיבל מוזמנים לצפות בה בצלילה או שנירקול (בשעות הערב התערוכה תציג מחוץ למים).
בתערוכה יוצגו מעל ל־40 צילומים מרהיבים מרחבי העולם שצולמו על ידי בועז סמוראי ונועם קורטלר, מקימי הפסטיבל, יחד עם שלושת הצלמים שזכו בתחרות הצילום בפסטיבל הקודם. זאת לצד עבודות של הצלם טוני מלמקוויסט, שנפטר השנה ; של רג'עה ג'ורי - צלם תת־ימי ומדריך צלילה בכיר מירדן ; ושל מנאל מגאדלה, שחולמת להיות הצלמת התת־ימית הראשונה מהמגזר הערבי, ושבעזרת סבלנות יוצאת דופן מצליחה לתעד יצורים ימיים שבדרך כלל מאוד קשה לצלם.

4 צפייה בגלריה
סמוראי וקורטלר
סמוראי וקורטלר
סמוראי וקורטלר
(צילום פרטי)

משתתפי הפסטיבל יוכלו ליהנות גם מהרצאות, ביניהן של מומחי כרישים שאפילו פגשו אותם מקרוב, הקרנות צילומים וסרטים תת־ימיים, יוגה ומדיטציה מול הים, שעות הפי האוור בכל שקיעה, ערב קבלת שבת, חתירת סאפ, שוק אומנים סביבתי ועוד.
גם הילדים ייהנו מפעילויות כמו סיור אוזניות מוזיקלי עם תיאטרון "אלעד", פעילויות יצירה אקולוגיות ויוגה משותפת להורים וילדים.
את ההנחיה של אירועי הפסטיבל השונים יעביר השחקן (והצולל החובב) דביר בנדק, שגם יקיים בפסטיבל הופעת סטנד־אפ מקורית וחד פעמית, שתמשיך למסיבת חוף אל תוך הלילה.

4 צפייה בגלריה
יצור תת־ימי במפרץ
יצור תת־ימי במפרץ
יצור תת־ימי במפרץ
(צילום: בועז סמוראי)

פסטיבל הצלילה בים האדום מיועד לכל אוהבי הים והצלילה, ומציע עשרות פעילויות המתאימות גם לצוללי מיכלים, לצוללים חופשיים ולכל מי שמתעניין בעולם התת־ימי.

קראו גם:

לדברי בועז סמוראי ונועם קורטלר, מיוזמי הפסטיבל, "פסטיבל הצלילה נועד לחגוג את אהבתנו לים ולטבע התת־ימי. התברכנו במפרץ אילת שהוא אחד מהמקומות המדהימים ביותר בעולם לצלילה עם מים צלולים בטמפרטורה נוחה ונעימה לכל אורך ימות השנה.
"אחרי הרבה מסעות בעולם של צלילות בכל האוקיינוסים, הבנו שאנשים פשוט לא מכירים ולא מעריכים את הפלא הגדול הזה שנמצא להם ממש מתחת לאף - הים האדום, ונשמח להדביק כמה שיותר בחיידק הזה ולהכניס אותם לעולם התת ימי בין אם בצלילה עם מיכלים ובין אם בשנירקול, ולשם כך נועד פסטיבל הצלילה עם שלל הפעילויות שבו".
ימים חמישי־שבת 17 עד ה-19 בנובמבר, חוף המזח, אילת.