השבוע התחיל - לראשונה בארץ - 'שבוע המצוינות הישראלית'.
2 צפייה בגלריה
שבוע המצוינות הישראלית
שבוע המצוינות הישראלית
שבוע המצוינות הישראלית
(צילום: shutterstock)
מהיום ועד ה-12 במאי, הציבור מוזמן לחוות מקרוב את ההישגים שישראל הביאה לארץ ולעולם בתחומי ההייטק, המדע, הרפואה, הביטחון, הכלכלה, הספורט, המוסיקה, הקולינריה, המחול, החקלאות, ועוד.
את הפרויקט יזמה קרן טראמפ לחינוך, המקדמת מצוינות. הצטרפו אליה כ-130 ארגונים, חברות ומוסדות בישראל, ולכולם מכנה משותף: לעודד, לטפח ולקדם מצוינות כמפתח להצלחה כפרטים וכחברה.
השותפים לפרויקט יצרו במיוחד לכבוד השבוע אירועים מיוחדים ללא עלות וכולם מוקדשים לנושא המצוינות הישראלית, על כל גווניה.
קראו גם:
קרן טראמפ לחינוך מפרסמת כעת גם את נתוני סקר דעת קהל שנערך במיוחד לרגל ׳שבוע המצוינות הישראלית׳, ע"י חברת IPANEL:
ישראל מצוינת בעיקר בהייטק, צבא, רפואה ומדע: לדעת הישראלים, התחומים שבהם ישראל מצוינת בגדול הם הייטק (85%), צבא (73%), רפואה (53%) ומדע (44%). תחומים שבהם ישראל פחות מצוינת הם בישול (18%), מוסיקה (7%), ספורט (4%), קולנוע (3%), אופנה (3%), חינוך (3%) ופוליטיקה (2%).
הישראלים חושבים שישראלים הם חצופים (74%), חברמנים (47%), חפיפניקים (30%), עקשנים (30%) ונועזים (27%). תכונות אחרות כמו יצירתיות (21%), יוזמה (19%), שאפתנות (15%), ונחישות (12%) נתפסות פחות כתכונות שמאפיינות את הישראלים.
על עצמם מעידים הישראלים שהם בעיקר אכפתיים (35%) ובכלל לא חצופים (1.4%).
2 צפייה בגלריה
התחומים שבהם ישראל מצוינת בגדול הם הייטק, צבא, רפואה ומדע
התחומים שבהם ישראל מצוינת בגדול הם הייטק, צבא, רפואה ומדע
התחומים שבהם ישראל מצוינת בגדול הם הייטק, צבא, רפואה ומדע
(צילום: shutterstock)
לפי הסקר, מה שמניע אנשים מצוינים זה הרצון לאתגר את עצמם (29%), לעשות הכי טוב שהם יכולים (22%) ולפתח את עצמם (19%). מוטיבציות שנחשבות כפחות משמעותיות הן למשל, להיות יותר טובים מאחרים (14%), ולהעניק מעצמם לאחרים (6.2%), לקבל תשואות (2%) וליהנות מהדרך (1.2%).
43% מהישראלים סבורים שהדור הצעיר בישראל מצוין יותר מהדור הבוגר, 36% מעריכים שאין הבדל בין הדורות, ורק 21% טוענים שהדור הבוגר מצוין יותר.
בין הפעילויות שיתקיימו במסגרת שבוע המצוינות:
GOOGLE ישראל: מהנדסות השראה
באירוע יתקיים פאנל שאלות ותשובות בשפה הערבית עם מהנדסות מ-Google שתספרנה על התפקיד שלהן, האתגרים, מה הן למדו בתיכון ובאוניברסיטה ומה הטיפ שלהם לבני ובנות נוער.
מכון וינגייט: סיור ומפגש עם ספורטאים במכון וינגייט
מפגש עם הקשת האולימפי איתי שני: איתי היה הקשת האולימפי הראשון שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 ואף זכה להעפיל עד לשלב שמינית הגמר, והוא כבר מתכונן למשחקים האולימפיים בפריז 2024.
בנוסף יתקיים מפגש עם נילי בלאק, ספורטאית התאחדות "אילת", נילי היא אלופת העולם 6 שנים ברצף ואלופת אירופה 4 פעמים, היא גם ספורטאית השנה 6 שנים ברצף, מודל לחיקוי בפרויקט האו"ם נגד אלימות כלפי נשים.
בית חולים איכילוב: חדשנות היא המצוינות החדשה
איך הופכים בית חולים ציבורי למגדלור של חדשנות רפואית דיגיטלית ואנושית? הרצאה של פרופ׳ רוני גמזו.
האקתון לנשים דתיות וחרדיות
האקתון לנשים נערך בקמפוס טל של המרכז האקדמי לב. במסגרתו הסטודנטיות מספקות פתרונות פיתוח לאתגרים שעולים מחברות מובילות בתעשיית ההייטק הישראלי
מצוינות בהייטק בקרב בני החברה הערבית בישראל
ביום זה יתקיים כנס אודות מצוינות בהייטק בקרב בני החברה הערבית בישראל. בכנס ישתתפו תלמידי תיכון ערבים ויתנו הרצאות וחשיפה מיטב המצטיינים הערבים בתחום ההייטק במדינת ישראל.
בואו להציץ מאחורי הקלעים של מדעני מכון ויצמן
מרכז המבקרים על שם לוינסון הוא מרכז אינטראקטיבי וחדשני, הלוקח למסע בעקבות הסקרנות. תתנסו בהפעלת תחנות אינטראקטיביות, תצפו במיצג מולטימדיה מרהיב - פעילויות המאירות את עולמם המרתק של מדעני המכון, אשר מרחיבים את גבולות הידע האנושי, חושפים את סודות הטבע ומפענחים את צפונות היקום.
מעולה חדשה לצמרת הקונדיטוריה העולמית
הרצאת זום של אסטלה על סיפור חייה וכיצד טיפסה בנחישות לצמרת עולם הקונדיטורים.
חפירה קהילתית בגבעת התיתורה, מודיעין
השתתפות פעילה כמתנדבים בעונה השישית של החפירה הקהילתית על גבעת התיתורה במודיעין. השתתפות בחפירה היא השתתפות בניסוי מדעי שקורה רק פעם אחת. אנחנו נותנים הזדמנות למתנדבים להשתתף בחזית החקר המדעי הארכיאולוגי בליווי צמוד של מנהלת החפירה.
סרטים מצוינים בסינמטק תל אביב
סרטים שנבחרו לכבוד שבוע המצוינות הישראלית: בכל יום תוכלו לצפות בסרט אחד מומלץ המספר על מצוינות מזוויות שונות ומרתקות: נפלאות התבונה, בעיניים שלנו - לילדים, וויפלאש, Rush וניו יורק רוקדת.
על תורה, מדע ומצוינות
כיצד נחנך את ילדינו ותלמידינו למצוינות? איך מעוררים מוטיבציה? והאם הילדים שלכם פגשו פעם מדען בעל שם עולמי החי חיי תורה?
נקיים ערב מרתק של מפגש ושיח עם 3 מדענים בעלי שם בעולם המדע ועטורי פרסים, שלושתם בוגרי רשת יב"ע, אשר ישתפו אותנו בעולמם האישי והמקצועי, ויספרו על השילוב המיוחד של חיי תורה ומדע. האירוע יתקיים בסגנון הרצאות טד, ולאחר מכן פאנל שאלות ותשובות.
אלי הורביץ, מנכ״ל קרן טראמפ לחינוך: "יש לנו סיבה טובה להתגאות במצוינות ובמצוינים שלנו שפורצים דרך ומגיעים לשיאים מדהימים. אבל חשוב גם שנזכור שבכל אחת ואחד מאתנו טמונה מצוינות והבחירה היא בידינו. האם רק להביט מהצד ולמחוא כפיים לאחרים, או ללמוד, להשקיע, להתאמץ ולהשתפר, ואז להיות הכי טובים שאנחנו יכולים".
לפרטים על האירועים הכנסו ל'מפת המצוינות הישראלית' או חפשו את 'שבוע המצוינות הישראלית בגוגל'. המפה כוללת מגוון אירועים, סיורים מודרכים, הרצאות מקוונות ומפגשים חווייתיים לצעירים, למבוגרים ולכל המשפחה.