הכי קולינארי: פסטיבל דארנא בבאקה אל גרביה


10 צפייה בגלריה
פסטיבל דארנא בבאקה אל גרביה
פסטיבל דארנא בבאקה אל גרביה
פסטיבל דארנא בבאקה אל גרביה
(צילום: אנס גנאיים)
באקה אל גרביה תארח פסטיבל קולינרי-תרבותי, פסטיבל דארנא (ובתרגום חופשי: "הבית שלנו"), שיציע מגוון עשיר של פעילויות לכל המשפחה בדגש על קולינריה ותרבות.
הפסטיבל ויספר את סיפורה של באקה אל גרביה מתוך כבוד לפולקלור העממי, לתרבות ולאנשיה כמו גם לריחות, לטעמים ולהווי שלה.
את תכני הפסטיבל אצרה ד"ר נוף עתאמנה אסמאעיל, שפית זוכת מאסטר שף, בעצמה ילידת באקה ומי שחלמה שנים ארוכות ליצור פסטיבל עשיר המציג את מורשתה ונוף ילדותה.
בפסטיבל תוכלו למצוא דוכני אוכל וקניות לאורך השדרה הראשית ברח' אלקודס כאשר כל המנות יעלו בין 5-30 ש"ח למנה.
שחזור טקס חתונה ערבית מסורתית, ארכיון באקה יזמין את האורחים להתרשם מארכיון התמונות של העיר כפי שתועדה משנות ה-20 של המאה הקודמת ועד היום.
סדנאות אמנות עממית, נשים סורגות את הבאקה, סיורים בגרעין הכפר הישן, הצגות ילדים דו-שפתית מבית תיאטרון הילדים אלמינא, קונצרט של התזמורת הערבית-יהודית, ערב הקראת שירה מאת המשורר פארוק מאוסי ז"ל, סדנאות בישול אוכל, סדנאות בחוות אבו ג'מיל ועוד.
איפה: בבאקה אל גרביה
מתי: 13-15 באוקטובר.
לפרטים נוספים ולתוכנית המלאה


10 צפייה בגלריה
מתוק ובחינם
מתוק ובחינם
מתוק ובחינם
(צילום: פסטיבל השוקולד נוף הגליל)

הכי מתוק:

פסטיבל השוקולד בנוף הגליל

מה בתוכנית: לאחר שנתיים של הפסקת קורונה, בפסטיבל השוקולד ה-5 של ישראל חוזר עם מופעי ילדים, מיצגי ענק, סדנאות, תחרויות והצצה אל מה שיצרני השוקולד הגדולים הפועלים בעיר - עלית שטראוס, כרמית ואפיפית - יודעים לעשות.
בערב הפתיחה, 11.10 בשעה 19:00 יופיע אברהם טל ב'נופארק', ואת פני הבאים יקבלו מיצגי שוקולד והפתעות מתוקות. ביומיים שאחרי יתקיימו שלל אירועים ברחבי ממלכת השוקולד, כ-15 סדנאות שוקולד טעימות ומתוקות לכל המשפחה, 4 מופעי ענק לילדים: יובל המבולבל, דוד חיים, משפחת ספיר ומני ממטרה והצגות הילדים 'עמי ותמי' ו-'צ'ארלי בממלכת השוקולד'.
בנוסף, יוקם במקום אוהל שוקולטיירים, יתקיים שעשועון נושא פרסים בנושא שוקולד ו'עוגת השוקולד של ישראל' תיבחר על ידי צוות שופטים.
מתי: 11-13 באוקטובר. ב-11.10 החל מהשעה 19:00 וב-12-13 באוקטובר בין השעות 11:00-18:00.
איפה: בנופארק בנוף הגליל. הכניסה חופשית.

10 צפייה בגלריה
הפרויקט של רביבו בפסטיבל ראשון ה-34 , הפרויקט של רביבו
הפרויקט של רביבו בפסטיבל ראשון ה-34 , הפרויקט של רביבו
הפרויקט של רביבו בפסטיבל ראשון ה-34 , הפרויקט של רביבו
(צילום: עדי אורני)

הכי מוזיקלי:

פסטיבל ראשון לציון

פסטיבל ראשון לציון, שיוצא לדרך זו השנה ה-34, יהיה בסימן חגיגות 140 שנה לעיר ושמירת המורשת המוזיקלית המגוונת בהשתתפות למעלה מ-100 אמנים ויוצרים מובילים במגוון עצום של הפקות מקור ומופעים מסקרנים בשילובים ייחודיים.
שמעון בוסקילה יחגוג 20 שנות יצירה, עידן עמדי יציין עשר שנות מופעים, דני סנדרסון יחתום 55 שנות מוזיקה, וגם: אברהם טל ואודיה, זהבה בן ורביב כנר, הפרויקט של רביבו עם תזמורת צה"ל ועוד. חלק מן המופעים ללא תשלום.
מתי: 11-15 באוקטובר.
איפה: בראשון לציון - בהיכל התרבות, בלייב פארק , בגן המושבה, בכיכר העירייה וברחבת בית העם.
פרטים נוספים: היכל התרבות: *3701, www.heichal-rishon.co.il
הכרטיס: 03-9666141, www.hakartis.co.il

10 צפייה בגלריה
פסטיבל צלילי ילדות בתיאטרון חולון
פסטיבל צלילי ילדות בתיאטרון חולון
פסטיבל צלילי ילדות בתיאטרון חולון
(צילום: יוסי צבקר)

הכי משפחתי:

פסטיבל צלילי ילדות בחולון

מה בתוכנית: פסטיבל צלילי ילדות הפך מאז החל דרכו בשנת 2000 לחלק בלתי נפרד מנוף אירועי חול המועד סוכות לילדים ולכל המשפחה.
תוכנית הפסטיבל מביאה השנה מגוון רחב של אמנויות, ממוסיקה קלאסית עם תזמורת גדולה לצד שחקנים שמדברים על השפעת המוסיקה על הרגשות והזיכרון, מופעי מקור שעושים כבוד לאלון אולארצ'יק וע. הלל, מחווה לשירים של פסטיבלי הילדים של פעם, הופעות עם מוסיקה וטקסטים חדשים שיושמעו לראשונה בפסטיבל ועד שירה בציבור לכל המשפחה עם שירים מכל התקופות, סדנאות והפנינג גדול ברחבי התיאטרון.
מתי: 11-13 באוקטובר.
איפה: תיאטרון חולון, שד' קוגל 11.
לפרטים ורכישת כרטיסים: tzlilei-yaldut.co.il טל. 03-5023001


10 צפייה בגלריה
אירועי חוצות בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר
אירועי חוצות בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר
אירועי חוצות בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר
( צילום: דפנה בן נון)

הכי אחר:

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון

מה בתוכנית: מהדורת ה-43 של פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר תתקיים כמיטב המסורת בחול המועד. הפסטיבל יכלול הצגות ותיאטרון רחוב, מופעי קרקס, פסלים חיים, מופעי ליצנות, אומנות ופעילויות לכל המשפחה. בנוסף, יעלו כ-60 מופעי תיאטרון מתוכם למעלה מ-20 הצגות מקור ויצירות חדשניות ופורצות דרך.
8 הצגות בכורה אשר יתחרו על ההצגה הטובה ביותר, לצד הצגות חממה - הצגות בכורה של יוצרים מבטיחים בתחילת דרכם. הצגות אורחות ביניהן הפקה ייחודית, בהשתתפות אנסמבל שחקנים עיוורים וכבדי ראייה, אותה הקהל יחווה בעיניים מכוסות.
בימי הפסטיבל יתקיימו למעלה מ-30 אירועי חוצות ברחבי העיר.
מתי? 11-14 באוקטובר, כל ערב החל מהשעה 17:00.
איפה? באולמות האבירים, בכניסה לעיר העתיקה וברחבי העיר בנופיה של העיר עכו. בימי הפסטיבל יוקם מתחם לינת שטח שיכלול אפשרות לינה באוהלים ו/או שקי שינה לכ-100 איש, בחומה המזרחית.
פרטים, מועדי הצגות והזמנת כרטיסים באתר הרשמי של הפסטיבל

10 צפייה בגלריה
פסטיבל המדע בפארק קרסו למדע
פסטיבל המדע בפארק קרסו למדע
פסטיבל המדע בפארק קרסו למדע
(צילום: ארגון הנוער מנהיגות מדעית )

הכי חקלאי:

פסטיבל המדע בבאר שבע

מה בתוכנית: שיתוף פעולה ראשון בין פארק קרסו למדע בבאר שבע לבין משרד החקלאות ומכון וולקני החוברים יחד במסגרת פסטיבל המדע ה-9 בסימן "חקלאות העתיד", לציון חגיגות ה- 100 למכון וולקני ולתרומתו למחקר, למדע, לחקלאות ולהתיישבות.
באי הפסטיבל ייהנו מתצוגת זנים שונים של גידולים ביתיים וחקלאיים, מתחם תצוגה של מכון וולקני, תחנות פעילות והדגמה חווייתיות, הפנינג ססגוני, שוק איכרים ברחבת המוזיאון, פעילות הדפסת שוקולד בתלת ממד, מתחם חקלאות הידרופוני, עמדת הכנת שתילים לילדים ולכל המשפחה, תחנות פעילות והדגמה של טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות, דוכנים עם תוצרת חקלאית מקומית וביתית, סדנאות מדעיות, חדרי בריחה, מופע מדעי ועוד. במהלך ימי הפסטיבל מוזמנים חובבי הגידול הביתי לחשוף, לשתף ולהחליף ביניהם את תוצרתם.
מתי: 11-13 באוקטובר בין השעות 10:00-17:00.
איפה: פארק קרסו למדע, באר שבע.
פרטים בטלפון: 08-6252600 ובאתר: www.sci-park.co.il

10 צפייה בגלריה
אמני רחוב בפסטיבל הצגות הילדים בבאר שבע
אמני רחוב בפסטיבל הצגות הילדים בבאר שבע
אמני רחוב בפסטיבל הצגות הילדים בבאר שבע
(צילום: תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע)

הכי חברתי:

פסטיבל הצגות הילדים הבינלאומי בבאר שבע

מה בתוכנית: פסטיבל הצגות הילדים של תיאטרון הילדים והנוער באר שבע מציע מגוון הצגות, סדנאות, דוכני רחוב, הפעלות, מפגש עם היוטיובר דילן דרור בנושא חרמות, מופעי קרקס, מגוון מוקדים ברחבי העיר העתיקה בבאר שבע, מופעי רחוב של אמנים מהארץ ומחו"ל ועוד.
השנה יתקיים הפסטיבל בסימן "אומרים די לחרם!" ובמסגרתו תעלה לראשונה על הבמה בפרימיירה חגיגית ההצגה "זה לא הסיפור שלי", המספר את סיפורה של גלי, שעברה חרם וניצבת שנתיים מאוחר יותר בפני דילמה: האם להצטרף לחרם על ילד אחר.
היום השלישי והאחרון של הפסטיבל יוקדש השנה לילדים עם צרכים מיוחדים ובמהלכו יעלו שתי הצגות "רגישות" ו"המפץ הגדול" המותאמות במיוחד לקהל זה. בלעדי בפסטיבל: הצגות מותאמות לילדים עם צרכים מיוחדים.
מתי: 11-13 באוקטובר בין השעות 10:00-15:30. ביום הפרימיירה עד 19:00.
איפה: במתחם מרכז הצעירים בבאר שבע ובמוקדים נוספים ברחבי העיר העתיקה באר שבע, בהם בית האומנים בנגב, מתחם המוזיאונים, בית הסופרים, בוצ'רי, מרכז מבקרים שער הנגב, מדרחוב קק"ל ועוד.
לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים: www.b7ct.co.il או בטלפון: 08-6783891

10 צפייה בגלריה
המג'יקל בנד חוגגים 60 שנה לביטלס
המג'יקל בנד חוגגים 60 שנה לביטלס
המג'יקל בנד חוגגים 60 שנה לביטלס
( צילום: מירב גרנות)

הכי רוקנ'רול:

פסטיבל LEGENDS בפארק אריאל שרון

מה בתוכנית: אגדות הרוקנרו׳ל מכל הזמנים במופעי מחווה, בשלושה ימים של פסטיבל מוסיקה, מופעי קלאסיקות רוק וחוויה של טבע ומוזיקה לכל המשפחה: : ירמי קפלן שר אלטון ג׳ון, ״המג׳יקל בנד״ חוגגים 60 שנה לביטלס, התפוזים שרים את שירי הילדים של אריק איינשטיין ,״שומרי המלכה״ שרים קווין ,״דה פוליס שואו״ במחווה לסטינג ולהקת פוליס, ״מגש הקצב״ שרים את שירי הילדים של המשורר נתן אלתרמן, והמופע ״השירים המשחקים״ במחווה לפסטיבלי הילדים של פעם ולשירי הילדים הנצחיים של צביקה פיק.
מתי: 12-14 באוקטובר בין השעות 10:00-16:00.
איפה: מתחם חוות שלם -פארק אריאל שרון.
לפרטים ולרכישת כרטיסים: https://bit.ly/3ALOCR1

10 צפייה בגלריה
פסטיבל הבירה בכפר הנוקדים
פסטיבל הבירה בכפר הנוקדים
פסטיבל הבירה בכפר הנוקדים
( צילום: כפר הנוקדים)

הכי משמח:

פסטיבל הבירה בכפר הנוקדים

מה בתוכנית: פסטיבל ה-BEER FEST, שיערך זו הפעם השנייה בכפר הנוקדים הסמוך לערד, מציע מגוון רחב של בירות תחת תכנים שונים: בירות קראפט מהארץ ומהעולם, בירות אוקטוברפסט קלאסיות, סיידר ואפילו בירה ללא גלוטן היישר מהחבית.
במהלך הפסטיבל יוכלו חובבי הבירות ליהנות משלל אירועים וחוויות שיתקיימו בכפר: מסיבת ריקודים עם די ג'יי DEKEL TERRY, הופעה חיה של הלהקה BULGARISTA שתנגן מוזיקה בולגרית ובווארית מקפיצה, סדנאות בירה עם מומחים מעולם הבירה הישראלי, שוק אוכל בסגנון פסטיבלים, שלל תחפושות ואווירה בווארית אותנטית, פעילות עם גמלים, מתחם מים מפנק עם משחקי כדור ומפל מים להתרעננות, מגוון זולות, פינות רביצה ושולחנות אירוח, שולחני אבירים, דוכני מזכרות, חולצות ומוצרי בירה.
מתי: 7-8 באוקטובר החל מהשעה 15:00 ועד חצות.
איפה: כפר הנוקדים.
לפרטים ורכישת כרטיסים: www.kfarhanokdim.co.il/beerfest או בטלפון: 08-9950097

10 צפייה בגלריה
אתניקס בפסטיבל רמלה עיר עולם
אתניקס בפסטיבל רמלה עיר עולם
אתניקס בפסטיבל רמלה עיר עולם
( צילום: פיני סילוק)

הכי עולמי:

פסטיבל רמלה עיר עולם

מה בתוכנית: עדן בן זקן, אודיה, אבי אברומי, מיכאל בן דוד, משה פרץ, אתניקס, עידן יניב, יובל המבולבל, קופיקו ועוד יתארחו השנה בפסטיבל רמלה עיר עולם, שיתקיים זו השנה השישית.
בנוסף למופעים: טברנה עם להקת חתולי רחוב, מתחמי אקסטרים לבני הנוער, הפעלות לקטנטנים, הצגות ומתחם לונה פארק, תהלוכות ססגוניות, מופעי רחוב, אוהלי קהילות, קוגומלו לילדים, מתחם אוכל רב תרבותי, פוד טראקס, סיורים באתריה ההיסטוריים של רמלה, סוכת ראש העיר עם להקת סהרה וקונצרט בערבית משיריו של ודיע אלסאפי.
מתי: 11-13 באוקטובר.
איפה: ברחבי העיר רמלה.

הכי מגוון:

פסטיבל שירת האושפיזין בירושלים

מה בתוכנית: שלושה ימים של שירה, שמציגים קולות שונים מהתרבות העולמית והעברית. מחוות לפרננדו פסואה, אמילי דיקנסון, שארל בודלר, יוסף ברודסקי ועוד. מופע הפתיחה יוקדש לחיים גורי והנעילה לוולדימיר ויסוצקי.
מתי: 11-13 באוקטובר.
איפה: בית הקונפדרציה ירושלים.
כרטיסים: Tickets.bimot.co.il

הכי טעים:

פסטיבל האוכל של עפולה

מה בתוכנית: עפולה משיקה את פסטיבל האוכל AFOODIS: מתחם בילוי עם מסעדות שף, שבהם יוגשו מנות הדגל של השפים חיים כהן, ישראל אהרוני, גיא גמזו, אבי לוי ועוד. בנוסף, תוקם שדרת סטריט-פוד, שבה אפשר יהיה לאכול קינוחים מושחתים וליהנות מהתוצרת המקומית של יצרני העמק.
עוד בפסטיבל: הופעות של דודו טסה, נונו ואברהם לגסה.
מתי: 11-12 באוקטובר.
איפה: פארק הרכבת, עפולה.