לדלתות הכניסה לבית יש תפקיד חשוב מאוד מאחר והן מפרידות בין החלל החיצוני הפתוח ולפנימי המוגן. הן אמורות לספק ביטחון ואת תחושת הביטחון הנלווה. משום כך, ניתן למצוא מנעולים מתוחכמים לדלתות חיצוניות. יחד עם זאת, קיימים סוגי מנעולי דלתות שונים שחלקם הינם פשוטים יותר. המשותף לכולם הוא שתקלות במנעולי דלתות כניסה עלולות לקרות במפתיע, ולעיתים רבות, בדיוק במצבים לא נוחים. יש מקרים, בהם נמצאים בדרך להצגה, או לשדה התעופה והמנעול נתקע, ויש מצבים הפוכים כאשר מגיעים אל הבית והמפתח נשבר בתוך הצילינדר וכדומה. אם גם אתם נתקעתם בסיטואציה דומה וננעלתם מחוץ לדלת אז עליכם להזעיק מיידית פורץ מנעולים אשר יחלץ אתכם מהמצב הנ"ל. כך תבחרו פורץ מנעולים מקצועי.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

כישורים והסמכה - פורץ מנעולים מקצועי לומד את התחום בצורה מדוקדקת ומפורטת הכוללת גם עבודה מעשית. לאחר סיום הקורס הוא מקבל תעודת הסמכה על כך שעמד בהצלחה בבחינות. בנוסף, הוא חייב לקבל אישור ממשטרת ישראל המאפשר לו לפרוץ בצורה מבוקרת למנעולים לבתים פרטיים ולמבנים אחרים השייכים לאנשים. מומלץ לכל מבקש שירות לדרוש הצגת המסמכים הללו. הדבר חשוב, במיוחד, כאשר בעלי הבית אינם נמצאים במקום וסומכים על עבודת המנעולן, וגם כאשר זאת להם ההזמנה הראשונה אליו.
המלצות וחוות דעת - בחירת מנעולן מקצועי נעשית על פי המלצות מחברים שהיה להם ניסיון טוב עימו, ובנוסף, לאחר בדיקת המוניטין שלו. למנעולנים מובילים יש גם אתרים פרטיים בהם ניתן להיחשף למידע עליהם ולחומרים טכניים אחרים הקשורים בתחום.
ידע טכני - פורץ מנעולים מכיר את כל סוגי המנעולים הקיימים ויודע להתמודד עם כל מיני תקלות. תקלות נפוצות הם מפתח שנתקע ואינו יוצא מהמנעול, אשר אינו פותח את הדלת, שאינו נכנס למנעול, מפתח שבור במנעול וכדומה. ההמלצה היא לא לנסות, למשל, להוציא בכוח מפתח תקוע, כי הוא עלול להישבר וחלקו יישאר תקוע. או אז יהיה צורך להחליף את כל המנעול בהוצאה גדולה יותר. פורץ מנעולים יכול לפתור את הבעיה באלגנטיות רבה יותר עם מכשיריו השונים, וללא נזק למנעול עצמו.
שירות זמין – היות ומדובר על תקלות מפתיעות שעלולות להיגרם בשעות לילה מאוחרות ומונעות כניסה לבית, או לחילופין, חוסר יכולת לנעול את הדלת בשעת לילה גם כאשר נמצאים בו, אזי כדאי לוודא שהשירות הניתן על ידי פורץ מנעולים הוא 24/7. כלומר בעל יכולת להגיע בשעות לא שגרתיות והוא אף מממש הבטחות בנושא. כך, מבטיחים שירות במצבי חירום ומצוקה.
שירות מקצועי – כאשר מדברים על שירות מקצועי מתכוונים לפתרון הבעיה עצמה, ובנוסף, לגימור מושלם. לדוגמא: החלפת מנעול תקול באחר תקני מאותו סוג וכזה שמאושר על ידי יצרני הדלתות. יש חשיבות גם לעבודה מושלמת שלא תגרום נזקים לדלת עצמה כמו שריטות, חבלות, פגיעה בצבע או בציפוי וכדומה. עבודה מקצועית נעשית על ידי כלי עבודה ופריצה עדינים אשר מטפלים במנעולים בצורה חלקה מבלי לפגוע בדלת. לכל מנעולן מקצועי יש ניידת שירות מאובזרת אשר בה ניתן למצוא את כל הכלים הנדרשים והמנעולים החילופיים המתאימים.
ייעוץמנעולן מקצועי יכול גם לייעץ טלפונית במקרים שונים. לעיתים התקלה היא קלה וניתן להתגבר עליה עצמאית בהדרכת המנעולן. טיפול מוצלח מייתר את הצורך בהגעת המנעולן ויחסוך זמן וכסף. לרוב, הייעוץ הינו חינם.
כדאי לכל לקוח בפוטנציה לוודא שכל אלו קיימים ולשמור את מספר הטלפון של המנעולן המומלץ, מאחר ותקלת מנעול בדלת היא, לעיתים, רק שאלה של זמן.