הרי שלכל אחד יש סגנון ייחודי משלו, וכמובן שלכל מטבח יש עיצוב משלו. אך מה ההבדל בין הסגנונות השונים, ומה הופך מטבח מסוים למטבח מודרני? האם יש דבר כזה מטבח שהוא שילוב של כמה סגנונות? האם יש מטבח שהוא גם קלאסי, גם מודרני וגם כפרי? על מנת שנוכל לענות על השאלה הזו, אנו צריכים קודם כל להבין ולהגדיר איזה מטבח נחשב למטבח מודרני. הרי שמטבח מודרני הוא מטבח שמעוצב תוך מחשבה ודגש על יעילות ונוחות, וכמובן של ניצול מקסימלי של כל פינה. עם זאת, מטבחים מודרניים הם מאופיינים על ידי קווים נקיים וברורים, ללא קישוטים ושאר תוספות, ובדרך כלל בצבעים עזים, כמו שחור, אפור, ולבן. אם בעבר עיצוב מטבח היה פשוט המורכב ממספר ארונות, מגירות, שיש, כיור וגז- הרי שכיום עיצוב המטבח הוא פרויקט מלא ומקיף, כאשר ניתן לראות זאת במגוון עצום שיש לעיצוב מטבחים בחברות, חנויות ורשתות מטבחים רבות.
1 צפייה בגלריה
מטבחים מודרניים
מטבחים מודרניים
מטבחים מודרניים
(צילום: pixabay)
כאמור, הדגש בסוגי מטבחים מודרניים הם על משטחים מבריקים ונקיים, שאפשר גם לנקות אותם בקלות. לכן, תוכלו לשים לב שאין הרבה עץ במטבחים מודרניים. עץ אמנם חומר יפה, טבעי, ופשוט, אך קשה לגרום לו להיראות מבריק ונקי באופן תמידי וללא השקעה רבה. אך כמה זה באמת חשוב שסגנון המטבח יתאים לסגנון הבית כולו?
האם זה בסדר שבבית ישן שעוצב לפני 40 שנה יהיה מטבח חדשני ומודרני? התשובה היא- שזה תלוי רק בכם. אם זה מפריע לכם או לא. הרי שאין לכך תשובה נכונה, משום שאם השילוב של הסגנונות מתאים לאופי שלכם אז אין שום בעיה- כי התשובה היא מה שמתאים לכם. ואם בכל זאת החלטתם שאתם מעוניינים במטבח מודרני אך הבית לא מתאים לעיצוב- תמיד ניתן לשדרג את שאר הבית ולעצב אותו בסגנון שיתאים למטבח ולסגנון המטבח החדשני המודרני- או מטבח כפרי ותתפלאו ללא השקעה רבה. תוכלו לשדרג את שאר הבית על ידי שילוב של אקססוריז וחיפוי קירות בסגנון המתאים למטבח.