בדיוק לשם כך קיימות מרפאות רב תחומיות. בדומה לענפים אחרים, גם ברפואת שיניים אפשר למצוא מרפאות מסוג זה, אשר מציעות לנו שורה ארוכה של שירותים שכולם ביחד עוטפים את הטיפול מהיבטים שונים ומספקות לנו את כל מה שאנחנו צריכים במקום אחד.
דוגמא לכך אפשר למצוא אצל ד"ר ברטי שגב – מרפאת שיניים רב תחומית בחדרה המספקת שירותים לתושבי העיר וכן לכל תושבי הצפון בכלל. במרפאה אפשר למצוא צוות רפואי מקצועי ומנוסה בהובלת ד"ר שגב, וכמובן את כל הציוד הנדרש, המכשור והמתקנים הרלוונטיים, הן בשביל להכין את כל מה שנדרש לצורך הטיפול והן עבור הטיפול באופן ספציפי.

1 צפייה בגלריה
מרפאת שיניים
מרפאת שיניים
מרפאת שיניים
(צילום: FREEPIK)

ההבדלים בין מרפאת שיניים רגילה למרפאת שיניים רב תחומית
בדרך כלל, כשאנחנו נדרשים לטיפול אז אנו פונים לטיפול במסגרת מרפאת שיניים בחדרה או בכל מקום אחר בו אנחנו מתגוררים. לרוב, מרפאת שיניים רגילה, תציע לנו טיפולי שיניים מסוגים שונים (על פי תחום ההתמחות של הרופא, לרוב מדובר על טיפולים סטנדרטיים) וכן טיפולי שיננית. אם יהיה צורך בדברים מעבר לכך, אזי שנידרש לפנות אל מרפאה אחרת או שצוות המרפאה יצטרך לספק לנו שירותים דרך גורמים חיצוניים. למשל, כל מה שכרוך בהכנה של פלטות או דברים אחרים, המרפאה תעבוד עם צוות חיצוני.
לעומת זאת, מרפאת שיניים רב תחומית, גם תספק לנו את כל הטיפולים במקום אחד, החל מטיפולי שיניים פשוטים כגון סתימות, וכלה בטיפולים מורכבים כגון שורש, עקירות, שתלים ועוד. אך מעבר לכך, מרפאת שיניים רב תחומית גם תספק לנו שירותי מעבדה מסוגים שונים כחלק מהשירות שהמקום מספק ללקוחותיו, ולא תפנה את זה לגורם חיצוני.
היתרון הבולט הוא שהכל נעשה תחת קורת גג אחת, במהירות, באחריות, ועל פי תוכנית הטיפול. שירות זה מאפשר לתוכנית להתקדם בצורה נכונה ומסודרת.
איך בוחרים מרפאה רב תחומית?
באופן טבעי, הבחירה במרפאה רב תחומית צריכה להתבצע על פי שני פרמטרים עיקריים.
הפרמטר הראשון הוא איכות. חשוב לוודא שצוות המקום הוא מקצועי, מנוסה, איכותי, יכול לספק לנו את השירותים הטובים ביותר, בכל שעה ובכל יום, כולל במקרי חירום.
הפרמטר השני הם סוג השירותים שהמקום מספק לנו. ככל שהמקום מספק יותר שירותים וכמובן ברמת זמינות גבוהה, כך גדלים הסיכויים שנוכל ליהנות מטיפול איכותי, מהיר וטוב. חשוב לומר, עצם זה שכל השירותים ניתנים תחת מרפאה אחת אז הסיכוי לטעויות ואי הבנות קטן ולכן זה משתלם לנו יותר כמטופלים.



מוגש מטעם : ד"ר ברטי שגב