אבני דרך והתפתחות עקבית
יחד עם זאת, ההתפתחות התקינה של ילד צעיר אינה מובנת מאליה. לעתים מתגלה פער ניכר בין ההתפתחות הצפויה לפי אבני הדרך המקובלות, לבין התפקוד בפועל של הילד. חשוב לזכור שלכל ילד קצב התפתחותי ייחודי משלו, והוא רוכש כישורים ומיומנויות חדשות בקצב הטבעי שלו. עם זאת, אם אתם כהורים חשים שקיים פער משמעותי מדי בהתפתחותו של ילדכם, או שאותו פער מפריע באופן ניכר לתפקודו, חשוב לפנות לייעוץ ולטיפול מקצועיים.

1 צפייה בגלריה
התפתחות הילד
התפתחות הילד
התפתחות הילד
(צילום: Photo by Daiga Ellaby on Unsplash)

המרכז להתפתחות הילד "טיפולי" חדרה – התמחות ומקצועיות
בשירות "טיפולי" פועל מערך התפתחות הילד, הכולל יחידות ייעודיות ושלוחות טיפוליות רבות. ביניהן נמצא גם מכון להתפתחות הילד הממוקם בחדרה, המתמחה בטיפול וליווי של ילדים עם קשיים ועיקוב בהתפתחות.
תחומי הטיפול במכון
במרכז התפתחות הילד חדרה של טיפולי מוצעים מגוון רחב של טיפולים וליווי מקצועי לילדים במטרה לסייע להם לצמצם את הפערים ההתפתחותיים ולהשיג את מלוא הפוטנציאל האישי שלהם:
אבקש להרחיב על תחומי הטיפול השונים שמציע מכון להתפתחות הילד "טיפולי" בחדרה:
ניתוח התנהגות
טיפול זה מבוסס על עקרונות תיאורטיים של הלמידה וטכניקות התנהגותיות. המטרה היא לשנות או לשפר התנהגויות לא רצויות אצל הילד ולחזק היבטים חיוביים בהתנהגותו. המטפלים מנתחים את הגורמים לבעיות ההתנהגות ומתכננים תכנית התערבות מדויקת. הטיפול כולל חיזוק חיובי, הפחתת חיזוקים שליליים והקניית מיומנויות חלופיות. כך לדוגמה, ניתן לטפל בהתנהגויות כמו התפרצויות זעם, חוסר קשב, הפרעות קשב וריכוז ועוד.
טיפול רגשי לילדים
הטיפול הרגשי-התנהגותי מסייע לילדים להתמודד עם קשיים ומצבים מאתגרים כמו חרדות, לחצים, בעיות רגשיות וטראומות שחווים ילדים. מטפלים רגשיים מלווים את הילד בתהליך בנייה של חוסן נפשי, ביטחון עצמי והתמודדות עם אתגרים רגשיים. הטיפול כולל טכניקות משחק, ציור, דמיון מודרך ועוד במטרה לעזור לילד לחשוף, לבטא ולהתמודד עם רגשותיו.
קלינאית תקשורת
קלינאיות תקשורת מטפלות בליקויים ובעיכובים התפתחותיים בתחומי הדיבור, השפה, הבנת השפה והתקשורת החברתית-הרגשית. הן מאבחנות את הקושי ומתקנות באמצעות טכניקות וגישות טיפוליות ממוקדות כמו: טיפול התנהגותי לשפה, שיטות לימוד מובנות, חיזוק מיומנויות קוגניטיביות-לשוניות ותרגול דפוסי תקשורת לשיפור האינטראקציה החברתית-רגשית של הילד.
ריפוי בעיסוק
מרפאים בעיסוק מסייעים לילדים לשפר את יכולותיהם הפונקציונליות והסנסו-מוטוריות במטרה להגביר את עצמאותם וכישוריהם התפקודיים לפעילויות היום-יומיות, כמו לבוש, אכילה, כתיבה וארגון. הטיפול מותאם אישית לצרכי הילד ובוחן יכולות כמו קואורדינציה, סנסוריקה, מוטוריקה עדינה וגסה, קשב, ריכוז, חשיבה ויסות חושי. מרפאים בעיסוק נעזרים במשחקים, ציוד ייעודי ותרגילי ריפוי בעיסוק.
פיזיותרפיה לילדים
פיזיותרפיסטים עובדים עם ילדים על פיתוח והתאמה של היכולות הפיזיות והמוטוריות לפי גיל הילד ויכולותיו. הטיפול כולל תרגול והקניית מיומנויות בתנועתיות גופנית, שיווי משקל, זחילה, הליכה, ריצה, קפיצות וכל היבט פיזי-מוטורי אחר. הפיזיותרפיה עוזרת לשפר את הכוח, הטונוס, הגמישות והיציבה ומותאמת לצרכים הייחודיים של כל ילד. טיפול זה חיוני עבור ילדים עם הפרעות פיזיות, לקויות מוטוריות, מגבלות תנועה ועיכובים התפתחותיים פיזיים.
יחד נבטיח עתיד מזהיר
התפתחותו הנאותה של ילדכם קריטית להצלחתו בתחומי החיים השונים. אי-לכך, פנייה לייעוץ וטיפול מקצועיים במקרה של חשש להפרעות התפתחותיות היא צעד חיוני לקראת עתיד מוצלח ומאושר של ילדכם.
צוות "טיפולי" במכון להתפתחות הילד בחדרה ימשיך ללוות אתכם לכל אורך הדרך ויעניק לכם ולילדכם את הכלים והתמיכה הנדרשים לצלוח בהצלחה את כל שלבי ההתפתחות.
באמצעות צוות רב-תחומי של מומחים מנוסים בתחומי הטיפול השונים: ניתוח התנהגות, טיפול רגשי, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה, אנו נלווה את ילדכם בקפידה ונתאים את התכנית הטיפולית באופן המדויק ביותר לצרכיו הייחודיים. אל תהססו להתייעץ עמנו כבר בשלבים המוקדמים ביותר במידה ואתם מזהים סימנים לקשיים או עיכובים בהתפתחותו של ילדכם. ככל שהטיפול יחל מוקדם יותר, כך יגדלו סיכוייו של ילדכם להשיג את מלוא הפוטנציאל הגלום בו ולצמצם פערים בהתפתחותו. צוותנו המקצועי יחכה לכם בזרועות פתוחות וייעץ לכם בנוגע לצעדים הבאים לקראת עתיד בטוח ומשגשג יותר עבור ילדכם. הדרך להתפתחות מלאה ומוצלחת מתחילה בטיפולי.

מוגש מטעם: טיפולי