רכיבים תזונתיים בריאים
הברוקולי שייך למשפחת המצליבים, יש בו מגוון של ויטמינים ומינרלים כגון ויטמינים C, K ו-A, ברזל, חומצה פולית ואשלגן. בנוסף יש בו גם נוגדי חמצון, הידועים ככאלו המסייעים מפני דלקות. אך לא בכך תמים יתרונותיה של הפשטידה הטעימה, גם שילובן של ביצים בתוך הפשטידה מעניק לגופינו את החלבונים האיכותיים ביותר שאנו זקוקים להם. החלבונים מסייעים בשיקום וגדילת השרירים, בפרט אחרי אימוני כוח.

1 צפייה בגלריה
פשטידת ברוקולי
פשטידת ברוקולי
פשטידת ברוקולי
(צילום: Pixbay)

שילוב של גבינה בתוך פשטידת ברוקולי, מסייע לגוף לקבל את מנת הסידן שהוא זקוק לה, אשר חיונית לבריאות וחוזק העצמות. אם החלטתם להכין את הפשטידה שלכם עם קמח מדגנים מלאים, קמח כוסמין, שיבולת שועל או קמח מלא, הרי שזכיתם בשלל סיבים תזונתיים, המסייעים למערכת העיכול ולשמירה על משקל תקין. חשוב לזכור כי הברוקולי כירק, עשיר מאוד בסיבים תזונתיים וגם הוא עצמו מסייע על שמירה של מערכת העיכול תקינה ובריאה.
תפקידם של הוויטמינים בברוקולי
כפי שציינו בברוקולי ישנם הוויטמינים: C, K ו-A, הבה נרחיב על תפקידו של כל אחד מוויטמינים אלו:
ויטמין C: הברוקולי בעל הגוון הירוק העז הוא מקור נפלא לוויטמין C, הנחשב כחיוני במיוחד לשמירה על מערכת חיסונית בריאה.
ויטמין K וסידן: אחראיים על חוזק וחוסן העצמות. כך לדוגמה ויטמין K, שניתן למצוא הן בברוקולי והן בביצים, מסייע למינרליזציה של העצם ומכאן חיוניותו הרבה. הסידן אשר ניתן למצוא אותו במוצרי החלב השונים, מסייע גם הוא בשמירה ובחוזק של העצמות בגוף.
ויטמין A: בירק הברוקולי ניתן למצוא בטא-קרוטן אשר הגוף משנה למעשה לוויטמין A, האחראי על בריאות העיניים וראייה טובה.
הפשטידה שמתאימה לכולם
אם אתם יודעים שצריכים להגיע אליכם אורחים וחלקם אינם יכולים לאכול קמח לבן, תוכלו בקלות לפתור את הבעיה על ידי שימוש בקמחים ללא גלוטן, אשר לא יפריעו לטעמה המצוין של פשטידת הברוקולי שלכם. לצידה תוכלו לשלב סלט עלים ירוק ורענן או מנות כמו אורז, תפוחי אדמה ואפילו מנות בשריות אם אין גבינה בתוך הפשטידה לשומרי הכשרות שביניכם.
אם אתם רוצים לשדרג את הפשטידה עצמה, כל שעליכם לעשות הוא להוסיף לה ירקות כגון תרד, פלפלים או עגבניות. אם חשוב לכם להקפיד על ארוחה מאוזנת שבה יש גם שומנים בריאים, שלבו לצידה סלט אבוקדו עם מעט שמן זית ומיץ מלימון טרי, או סלט קפרזה נהדר בניחוח איטלקי אשר יחמיא לטעמי הפשטידה המצוינת.
ואם כל אלו אינם מספיקים, דעו כי הברוקולי אשר טעמו ייחודי, הוא גם דל בקלוריות ועשיר בחומרים מזינים, דבר שהופך את פשטידת הברוקולי למזון מזין ומומלץ כדי לשמור על משקל תקין, שאף מסייע בהורדה במשקל.
לסיכום, ניתן לומר כי פשטידת ברוקולי היא לא רק מאכל מזין וטעים, אלא גם תורמת ומשפרת את בריאותינו. אך לא בכך תם תפקידה כי היא גם מתאימה למי שאינם אוכלים קמחים לבנים כמו צליאקים ועדיין מסוגלת לספק עבורם את כל הנדרש בפן התזונתי. בנוסף, היא משמשת כמנה נהדרת לשמירה על המשקל, היא מנה מצוינת שניתן להביא עימכם כשאתם מתארחים אצל חברים ובני משפחה או אם אתם מארחים בביתכם ומכינים ארוחה קלילה, טעימה ומזינה.

מוגש מטעם chef-lavan