סימנים היכולים להעיד על כך שרצוי לשקול טיפול פסיכולוגי
כיצד נדע מתי המצב הופך לאקוטי ומחייב טיפול? בתור הורים, עליכם לשים לב מתי הקשיים הנפשיים או ההתנהגותיים מתמשכים ומפריעים לילד בשגרת היום יום או הדינמיקה מולם משתנה ואתם מרגישים שהסמכות ההורית שלכם נפגעת.
למרבה הצער לא תמיד ניתן לבודד את הטריגר הספציפי, במיוחד אם הילד מתעקש ש"הכול בסדר". אך גם במקרים אלו לא כדאי להתמהמה.
קרוב לבית: למה לבחור דווקא טיפול פסיכולוגי לילדים בחדרה?
הורים רבים מוכנים לנסוע עשרות קילומטרים על מנת להגיע לפסיכולוג או מטפל ששמעו עליו נפלאות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שככל שהנסיעה תהיה ארוכה יותר, כך היא גם תהיה קשה יותר עבור הילד ועלולה ליצור חיכוכים נוספים עם ההורים... לכן לפעמים עדיף לחפש את הטיפול קרוב לבית, ואם אתם מתגוררים באיזור חדרה והשרון, כדאי למצוא טיפול פסיכולוגי לילדים בחדרה.

1 צפייה בגלריה
טיפול פסיכולוגי לילדים
טיפול פסיכולוגי לילדים
טיפול פסיכולוגי לילדים
(צילום: PEXELS)

אילו טיפולים פסיכולוגים מתאימים לילדים וכיצד מתאימים את סוג הטיפול?
יש לא מעט גישות לטיפולים פסיכולוגים בכלל שכבות הגיל ואצל ילדים בפרט ולעיתים משתמשים במספר שיטות טיפול במקביל. לדוגמה, טיפול פסיכודינמי מילולי במקביל למשחק ויצירה בהתאם לגילו של הילד.
במקרים אחרים יש לערוך מבדקים ואבחונים על מנת לזהות האם הילד סובל לדוגמה מקשיי קושי וריכוז. תוצאות האבחונים האלו ישפיעו על אופי הטיפול.
מבחינת המטפל, לעיתים עדיף כי הטיפול יהיה פרטני (רק הוא והילד) ולעיתים עדיף שהטיפול יהיה משפחתי או משפחתי למחצה (ההורים ישתתפו רק בחלק מן הפגישות).
מה ניתן לעשות אם הילד לא מעוניין להגיע לטיפול?
מעבר לכך רצוי להתייעץ קודם כל רק אתם והמטפל או צוות המכון כדי להבין כיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. כפי שציינו, ישנם בהחלט מקרים בהם אתם מזהים סימני מצוקה ברורים אצל הילד, אך הוא לא מוכן לדבר עליהם. לא ניתן לכפות על הילד טיפול וטיפול שכזה לא יהיה אפקטיבי ועשוי אף להחמיר את המצב.
בנוסף, הטיפול אצל מטפל או פסיכולוג קרוב לבית, עשוי להקל על הילד מבחינת ההתחייבות לטיפול. העובדה שהמטפל והילד מגיעים מאותו האיזור גם יכולה להקל על שניהם למצוא נושאי שיחה משותפים ולבנות את האמון ביניהם.
איך אדע שהטיפול הפסיכולוגי עובד?
טיפול פסיכולוגי של הנפש הוא טיפול מתמשך וקשה לקבוע יעדים ברורים, אם כי קיימים טיפולים לקשיים נקודתיים כגון טיפול CBTשבהם הטיפול קצוב בזמן ובנוי ממעין רשימת משימות לתרגול בבית. מעבר לחיבור טוב בין הילד למטפל, אמור לחול שיפור באופן הדרגתי ככל שהזמן יעבור.
גם החלטה על סיום של טיפול מוצלח חייבת להתקבל תוך כדי החלטה משותפת של ההורים, הילד והמטפל.
בכל אופן, מטפל אחראי שעובד בצורה אתית חייב יהיה לעדכן אתכם על כל שינוי שמתרחש אצל הילד ולערוך אתכם שיחה פרטנית רק אתם והוא.

מוגש מטעם wellness.experts