ככל שהקהילה שלה מתחזקת וגדלה - כך יש פחות קשישים רעבים. "תודה רבה, כבר שכחתי מה זה לשמוח", אמרה לה אחת הקשישות. "זה אחד המקרים שריסקו אותי", השיבה חן. "המטרה שלי היא להגדיל את קהילות הוואטסאפ ואת כמות המתנדבים שלי, כדי שיהיו פחות ניצולי שואה וקשישים רעבים בישראל. הרשת מוצפת באנשים שרוצים לעשות טוב. הפרסום שלי מסייע להרבה אנשים לצאת מגבולות הרשת ולהתנדב בעולם האמיתי"
הזן החדש של המתנדבים. עולם הדיגיטל הצמיח זן חדש של מתנדבים - מנהלי ומנהלות קהילות מתנדבים. חן חדד היא בהחלט אחת הבולטות שבהן. "הגעתי לזה ממש במקרה ונחשפתי לעולם של חסד ואמת", כך ציינה חדד (35), אמא לשלושה מחדרה, שהחליטה להפוך את ההבנה ברשתות ושיווק דיגיטלי למפעל חיים של חסד ונתינה. חדד הכירה את עולם העמותות בזכות התנדבות "רגילה" בעמותת "לחיות בכבוד". העמותה מספקת מזון חם, מזין ובריא לניצולי שואה וקשישים הנמצאים במצוקת רעב, וכן, מסייעת להם בהפגת תחושת הבדידות.
מניהול פרויקטים ומידע - לעשיית חסדים
חדד מגיעה מעולם אחר לגמרי - ניהול פרויקטים, מערכות מידע, אתרים ואפליקציות. "עם לידת בתי השלישית, הבנתי שאני מעוניינת לעשות משהו קצת אחר ושונה ממה שעשיתי עד היום". חן החלה ללמוד שיווק דיגיטלי והחליטה לנצל את הידע החדש לטובת עשיית טוב בעולם, כאשר שיחת מסדרון מקרית בלימודים הובילה אותה לעולם שכולו נתינה וחסד - גם דרך הדיגיטל.
לינקים להצטרפות לקהילת המתנדבים ולמעקב ברשתות בתחתית המאמר

4 צפייה בגלריה
חן חדד
חן חדד
חן חדד
(צילום: חן חדד)

"לא הבנתי למה אין פעילות כזו מבורכת באזור חדרה"
ברגע שנחשפה לעמותת "לחיות בכבוד" ולפעילות החשובה, חדד החלה להתנדב במרכז של העמותה בראשון לציון וחשבה למה אין פעילות כזו גם באזור מגוריה. "התנדבתי במטבח של 'לחיות בכבוד'. נחשפתי לעולם של חסד ואמת. הגעתי לקשישים שהבאתי להם אוכל והבנתי כמה משמעות יש בעשייה של העמותה", ציינה חדד, והוסיפה: התחלתי לשאול את עצמי, למה אין כזה מרכז גם בצפון? הרי יש קשישים מתחת לקו העוני גם בחדרה, נתניה, אור עקיבא ועוד מקומות באזור שלי. החלטתי לצאת לדרך חדשה, לפתוח קהילה משלי ולהפיץ את הפעילות כדי שביום מן הימים תהיה אפשרות לפתוח מרכז כזה גם אצלנו".

4 צפייה בגלריה
(צילום מסך // מתוך קהילת המתנדבים של חן חדד)

צילום מסך // מתוך קהילת המתנדבים של חן חדד

"התגובות מפתיעות והרבה אנשים רוצים להתנדב"
כדי להפיץ את הבשורה, חן הקימה קהילה בווסטאפ, ומפעילה עמודים פעילים ברשת הפייסבוק. בכל הרשתות הללו היא מפרסמת שעות ומיקומים שונים של התנדבות. כמו כן, היא מעלה את הימים שהיא מתנדבת בהם ומזמינה כל מי שיכול ומעוניין להצטרף אליה. הרשת מוצפת באנשים שרוצים לעשות טוב והפרסום של חדד על הפעילות ההתנדבותית, מסייע להרבה אנשים לצאת מגבולות הרשת ולהתנדב בעולם האמיתי.
"התנדבות לא חייבת להיות התחייבות"
בעולם הלחוץ והמהיר של היום, אנשים רבים רוצים להתנדב, אך קשה להם להתחייב להתנדבות קבועה בעמותות. הפלטפורמה של חן מאפשרת לכל אחד לבוא ולעזור ברגע שזה מתאים, כל אחד בזמן הנכון לו. אפשר לומר שזו דרך יותר יעילה לעשות טוב בעולם ולתרום.

4 צפייה בגלריה
לחיות בכבוד
לחיות בכבוד
לחיות בכבוד
(צילום: חיה שכטר)

לינקים להצטרפות לקהילת המתנדבים ולמעקב ברשתות בתחתית המאמר
"אלה הערכים שאני רוצה להנחיל לדור הצעיר"
"כשהחלטתי שאני פותחת את הקהילה, כתבתי הודעה שאני יוצאת לדרך חדשה. התגובות היו מפתיעות. הרבה אנשים רצו להיות חלק ושאלו איפה אפשר להתנדב גם. התגובות האלו חידדו לי שאני נמצאת במקום הנכון. זאת תחושת שליחות שלא הרגשתי בשום עבודה שעבדתי בה עד היום, יש בזה משמעות אדירה וזה גם חלק ממה שאני רוצה להנחיל לילדים שלי ובכלל לדור הצעיר", הסבירה.
2,000 מנות בכל יום
30 שנות עשייה סוחבת העמותה המכובדת, שהחלה את פעילותה במטבח ביתי קטן שסייע למספר קשישים. אט אט הפעילות התרחבה וכיום יוצאות בכל יום מהמטבח בראשון לציון קרוב ל-1,500 ארוחות עבור קשישים וניצולי שואה מאזור ראשון לציון ועד באר שבע. המנות שהעמותה מספקת הן הארוחות החמות של קשישים אלו במהלך השבוע. מעבר לארוחות, דואגת העמותה גם לפעילויות חברתיות כדי לשמח את הקשישים.
"תודה לכם, כבר שכחתי מה זה לשמוח"
"אחד המקרים שריסקו אותי, היה כשהתנדבתי ביום כיף שהעמותה עשתה עבור הקשישים באחד ממקבצי הדיור. אחת הקשישות שהשתתפו אמרה לי תודה ושנבוא שוב כי היא כבר שכחה מה לשמוח בגלל שקשה לה לצאת החוצה ולהנות. פה הבנתי כמה העשייה שלי ושל הקהילה שלי חשובה וכמה אני רוצה לפעול כדי להגדיל אותה"

4 צפייה בגלריה
חן חדד
חן חדד
חן חדד
(צילום: חן חדד)

"ככל שנגדל, ככה נוכל לעזור ליותר קשישים"
"היום המטרה המרכזית שלי, היא להגדיל את הקהילה שיצרתי. ככל שהיא תגדל, נוכל לעזור ליותר קשישים ונוכל להקים התנדבויות ואספקת מזון גם לקשישים באזור שלי. אני יודעת שיש מקבצי דיור גם בחדרה ובפרדס חנה ויש למי לעזור כאן".
איך אפשר להצטרף לעשייה שלך ושל העמותה?
"ניתן להצטרף לקהילת הוואטסאפ, שם אני מעדכנת על זמני התנדבויות. ניתן להתעדכן ולראות את הפעילות שלי גם למטה באינסטגרם. כמו כן, ניתן גם לתרום ארוחות למען הקשישים. הלינקים יופיעו בתוך קהילת הוואטסאפ. כל תרומה היא עוד ארוחה לעוד קשיש רעב.

מכירים מישהו או מישהו הזקוקים לסיוע? פנו למתנדבת לחן. היא תעשה הכול בכדי לעזור.
להצטרפות לקהילת הוואטסאפ של חן לחצו כאן.
למעקב באינסטגרם: לחצו כאן .





מוגש מטעם: קרן חדד