התקופה הנוכחית היא אחת הקשות שידע המשק בישראל, כאשר יותר ויותר עסקים מתמודדים עם אתגרים מורכבים במיוחד. מלחמת חרבות ברזל שבקרוב מאוד תציין שנה לתחילת המערכה הצבאית, לא עושה רושם כי נמצאת בשלביה האחרונים, וישנו חשש מתמשך מפני התעצמות הקרבות גם בחזית הצפונית.

1 צפייה בגלריה
פתרונות פיננסים
פתרונות פיננסים
פתרונות פיננסים
(צילום: FREEPIK)

הפעילות הזו הובילה למגוון רחב של בעיות ובעיקר במחסור בכוח אדם במקומות העבודה. לכך ניתן להוסיף את הנתונים הידועים כמו הריבית הגבוהה ועלייה בעלויות השונות, לכן קל מאוד להבין מדוע פעילותם של עסקים רבים נפגעה בצורה משמעותית.
המציאות הזו מחדדת את הנקודה כי יותר מתמיד עולה הצורך לנהל את הסיכונים השונים בצורה הרבה יותר חדה ואחראית, כדי להצליח לעבור את הסערה הנוכחית עם מכות מסוימות בכנף ולא מעבר.
אחת האפשרויות העומדות בפני עסקים בסדרי גודל קטן ובינוני כדי לנסות ולשרוד את התקופה הקשה היא הלוואה בערבות המדינה .
למרות השם האטרקטיבי, כדאי מאוד לדעת כי הלוואות בערבות המדינה אינן מתאימות לכל עסק, ויש צורך להבין היטב את התנאים והדרישות לפני שפונים לאפיק זה.
כדי ללמוד היתרונות והחסרונות שיש להלוואה בערבות המדינה להציע, נעזרנו באחד מאנשי המקצוע של קבוצת פתרונות פיננסים.
קבוצת פתרונות פיננסים מספקת פתרונות מותאמים אישית המסייעים לעסקים לשמור על יציבות כלכלית ולהתמודד עם אתגרים פיננסיים בצורה יעילה ובטוחה, ובין היתר היא מתמחה בהשגת הלוואות בערבות המדינה.
לבעלי עסקים שאינם בקיאים במה זה בדיוק הלוואה בערבות המדינה, נספר כי מדובר בפתרון פיננסי המאפשר לעסקים לקבל אשראי בתנאים משופרים, כאשר המדינה היא זו שמשמשת כערבה לבנקים השונים במקרים בהם העסק הלווה מתקשה לעמוד בהחזר ההלוואה.
הלוואה בערבות המדינה בזמן מלחמה
בזכות הגיבוי שהמדינה מעניקה לבנקים, הם מצידם מרגישים בטוחים להעניק הלוואה בתנאים כדאיים יותר, דבר שאינו מובן מאליו בתקופה של מלחמה ואי-ודאות כלכלית.
"להלוואה בערבות המדינה יש מטרות רבות, ובתקופה הזו המדינה העמידה מסלול חדש נוסף והוא מיועד לגישור על פערי תזרים המזומנים שנוצרו בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים כתוצאה מהמשבר.
כדי לעמוד בתנאים ולקבל הלוואה בערבות המדינה במסלול זה, העסקים הללו צריכים להוכיח שהכנסותיהם נפגעו בצורה משמעותית בעקבות המלחמה", איש המקצוע של קבוצת פתרונות פיננסים הסביר.
ככלל, הלוואות בערבות המדינה מציעות תנאים נוחים וגמישים הרבה יותר מהלוואות רגילות, כך שבעלי העסקים יקבלו את הסיוע הכלכלי הדרוש והמתאים להם. בדרך כלל מדובר בהלוואות לפרקי זמן בסדר גודל בינוני, והן יכולות להגיע עד לחמש שנים, כולל תקופת גרייס של שנה על הקרן והריבית. "הגרייס למעשה מאפשר לעסק להתחיל להחזיר את ההלוואה כשנה לאחר שהוא קיבל את סכום ההלוואה. מדובר ביתרון עצום, מאחר ופרק הזמן הזה מאפשר לבעל העסק לבצע רה-ארגון בעסק בכל מה שנדרש.
יתרון נוסף שעומד בפני בעלי העסקים בא לידי ביטוי בכל הנוגע לביטחונות הנדרשים שהם צריכים להעמיד. אלה נמוכים יחסית ויכולים להגיע עד כ- 5% בלבד מסכום ההלוואה. לשם הדוגמה, עסקים שנפגעו בכ- 25% מהכנסותיהם בין חודשים אוקטובר לדצמבר 2023 בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שקדמה לה, יכולים גם ליהנות מריבית פריים בלבד. מדובר בהקלה משמעותית במיוחד", נציג קבוצת פתרונות פיננסים הוסיף והסביר.
הלוואה בערבות המדינה לא מתאימה לכולם
למרות היתרונות הרבים שיש להלוואה בערבות המדינה להציע, חשוב לזכור כי לא מדובר במתנה של המדינה לבעלי העסקים, אלא בסופו של דבר מדובר בהלוואה לכל דבר, גם אם היא ניתנת בתנאים אטרקטיביים.
"על בעל העסק לנתח את מצבו של העסק קודם להגשת הבקשה להלוואה בערבות המדינה. לא רק כדי לוודא כי הוא עומד בתנאים הנדרשים, ובעיקר בכל הנוגע למסלול החדש שנועד לסייע לעסקים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה, אלא גם כדי להיות בטוח שהוא יוכל לעמוד בתנאי התשלום. בחלק מהמקרים, בתי עסק מסוימים כבר מתמודדים עם חובות קודמים, חלקם כבדים ביותר, דבר שמעצים ומקשה על יכולת ההחזר הנמוכה שלהם גם כך. במקרה שכזה כדאי לשקול האם כדאי להעמיק את הקשיים בדמות הלוואה נוספת.
ההצעה שלנו במקרה שכזה היא לפנות אל הבנק ולנסות להתאים מחדש את תמהיל ההלוואה הנוכחית, אחת או יותר, ולפרוס את ההלוואה בצורה נוחה יותר בהתאמה אישית למצב הנוכחית. לעיתים זה הדבר היעיל ביותר לעשות במקום להעמיס על העסק עוד ועוד הלוואות", איש המקצוע של קבוצת פתרונות פיננסים חידד את הנקודה החשובה.
לפרטים נוספים אודות זכאותכם להלוואה בערבות המדינה, חייגו: 077-740-8101

מוגש מטעם: פתרונות פיננסיים