למעשה, בזכות להתפתחות הטכנולוגיה בעידן המודרני, מחזיק רופא השיניים באפשרות להבריג את השתל ישירות אל תוך עצם הלסת. זאת בעוד כי השתל אשר עשוי טיטניום, לא מחליף את השן שנעקרה, אלא שהוא מהווה תחליף לשורש השן ולכן, לא ניתן להבחין בשתלים בסיום התהליך. לאחר מכן, על השתל מתבצעת בנייה של השן אשר עשויה מחרסינה. במילים אחרות - מדובר על פתרון אידיאלי שבמרבית המקרים פועל לטווח הרחוק, כאשר שיעור ההצלחה בניתוחים שכאלה סמוך ל-100%. למה סמוך ולא במלוא מאת האחוזים? ובכן, במצבים שכאלה ראוי לציין שעישון עשוי להכפיל את כמות הכשלונות במסגרת הטיפול שכן, במידה ועדיין לא נגמלתם מההרגל הזה, הרי שכעת יש לכם סיבה נהדרת להפסיק לעשן. בנוסף, מטופלים אחרים אשר נמצאים בדרגת סיכון גבוה יותר לכישלון בטיפול הם סוכרתיים לא מאוזנים, צרכני אלכוהול בכמויות גבוהות וכן גם אנשים הסובלים ממחלות חניכיים.

1 צפייה בגלריה
השתלת שיניים
השתלת שיניים
השתלת שיניים
(צילום: FREEPIK)

הכנות שיש לבצע טרם השתלת שיניים
לאור העובדה כי הרופא מחדיר את השתלים ישירות אל רקמות החניכיים של הפה במסגרת הניתוח, הרי שמדובר על טיפול הכרוך בסיכונים שונים, מה שעשוי להתלוות לסיבוכים שונים. אמנם, השתלים וכן גם הטכניקות להחדרתם השתכללו יחד עם חלוף השנים כך שמספר הסיבוכים קטן, אך באותה הנשימה חשוב לזכור כי קשה למנוע בצורה מוחלטת סיבוכים כדוגמת פגיעה בעצב, זיהום סביב השתל, חדירה לסינוס וכיוצא בכך. אז איך מקטינים את הסיכונים שבהליך שכזה בצורה הטובה ביותר? ובכן, כל אשר יהיה עליכם לעשות יהיה פנות לשירותיו של רופא מקצוע שמתמחה בכל הסובב סביב השתלת שיניים. על כן, לאחר שפניתם לרופא, כעת עליו לבדוק אתכם היטב, להכיר את ההיסטוריה הרפואית שלכם, את ההרגלים השונים שלכם, להבין מהן התרופות אותן אתם נוטלים באופן קבוע, וכן אף בחלק מהמקרים עשוי רופא השיניים להורות על נטילה של אנטיביוטיקה טרם הניתוח ולאחריו.
שורה תחתונה
בתום ביצוע הבדיקות המקדימות, יתחיל הרופא לתכנן את תהליך ההשתלה שכן, במידה ומדובר על שתל אחד, הרי שמדובר על תכנון יחסית פשוט. זאת בעוד כי במידה ועולה הצורך במספר שתלים סמוכים שיישאו כותרות, הרי שהתכנון הופך למורכב הרבה יותר, וחשיבותו עולה בהתאם. כמו כן, ראוי לציין כי ישנה חשיבות רבה לכמות העצם באזור ההשתלה, בעוד כי במידה וכמות העצם קטנה, או שלחילופין השתל המתוכנן סמוך לסינוס, הרי שעולה הצורך בניתוחים מקדימים שכל תפקידם הוא להוסיף עצם או להכין את הסינוס להשתלה. כמו כן, עולה הצורך בסדרת בדיקות מקדימות על מנת שיהיה ניתן ליצור שן מלאכותית שתדמה לצבע וכן גם למרקם של השיניים המקוריות ככל הניתן.

מוגש מטעם: ד"ר זילברשר - מרפאת שיניים