ארוחות שכוללות חלבונים
חלבונים הן אבני הדרך של השרירים בגופנו. החלבונים נחוצים מאוד לגוף, הם מסייעים לבנות את השרירים והם מקור תזונה נהדר ומזין. לפניכם רשימה של ארוחות בוקר מלאות בחלבונים:
ביצה –
לא חשוב כיצד אתם אוכלים את הביצה שלכם, היא מקור תזונה חשוב, מזין והכרחי.
כריך עם חביתה רגילה, או כריך עם ביצה מקושקשת עם כל סוג של גבינה וירקות טריים וכבר יש לכם גם פחמימה, חלבון, גם סידן וגם סיביים תזונתיים, מינרליים וויטמינים.
כריך עם ביצה קשה או סלט ביצים במיונז וירקות טריים יעניק לכם גם פחמימה, גם חלבון, גם שומן מן החי וגם את הסיביים תזונתיים ויתרונותיהם הנוספים הקיימים בירקות שבחרתם לשלב.
בצלחת תוכלו לאכול ביצה עלומה, ביצה רכה או ביצת עין לצד לחם מדגנים מלאים, גבינה וירקות טריים או חביתת חלבונים עם עלי תרד או קייל שנחשב כסופר פוד ויעניק לכם בוסט מצוין לאורך כל היום.
טונה –
טונה שהוא דג ככל הדגים, משמש גם הוא כמקור חלבון מצוין לגוף. תוכלו להכין כריך טונה נהדר עם מיונז, מלפפון חמוץ, תירס וגמבה, להניח מעט עלי חסה וליהנות מכריך נהדר.
מי שלא רוצה כריך יכול ליהנות מסלט טונה ללא מיונז ולהחליף אותו עם שמן זית, לימון ומלח וירקות טריים. בשני המקרים תקבלו מזון שיש בו חלבון, שומן מן החי וסיבים תזונתיים.

1 צפייה בגלריה
פנקייק
פנקייק
פנקייק
(צילום: pexels)

ארוחות שכוללות סידן
הסידן נחוץ לנו לבניית וחיזוק העצמות בגוף. גם מזונות חלביים יש להם יתרונות ולכן ארוחת בוקר שבה יש גבינות היא מצוינת.
גבינות –
לא משנה אם מדובר בגבינה רכה או קשה, יש בה סידן והיא מצוינת. כריכי גבינה עם ירקות טריים הם נהדרים להתחיל איתם את הבוקר.
מתחשק לכם משהו חמים? הכינו טוסט עם גבינה לפי הסגנון האהוב עליכם – צהובה עם קטשופ או רסק עגבניות, בולגרית עם זיתים שחורים ובצל סגול, מוצרלה עם עלי בזיליקום ועגבנייה – הכול הולך, והכול מלא בסידן. חשוב שתדעו שאם אתם משתמשים בגבינות בעלות אחוזי שומן גבוהים אתם משתמשים בגבינות עם שומן מן החי ומומלץ לאכול מהן כמות קטנה יותר כיוון שהן משמינות יותר, אך גם טעימות יותר.
פנקייק
פנקייק או חביתית בעברית הוא מצע מושלם לארוחת בוקר. ראשית הפנקייק לא חייב להיות מתוק, ניתן להכין אותו מלוח ולשלב עימו שלב גבינות רכות נהדרות שרק ישבחו את טעמו. אבל אסור לזלזל גם ביתרון של סוכר. נכון, סוכר מעובד גורם יותר נזק מתועלת ולכן נמליץ לכם לצרוך את הסוכר שלכם דווקא מהפירות. אם הכנתם פנקייק ולא הוספתם בו סוכר, תוכלו לשים בו דבש, סילאן או בננות מעוכות וטעמו יהפוך למתקתק. בנוסף, תוכלו לשלב עימו פירות נהדרים כמו שזיפים, אפרסקים, נקטרינות וענבים. בפירות אלו יש לא מעט סוכר ולכן חשוב שלא להגזים איתם, אבל הסוכר של הפירות מתפרק אחרת לחלוטין בגופינו מאשר סוכר מעובד ולמעשה תורם לנו לאנרגיה, ערנות וריכוז מבלי לחוות את "נפילת הסוכר" שקורית כשצורכים סוכר לבן.
קטניות-
החומוס הוא אחד הקטניות שמוכרות ושנמצאות בשימוש רב במטבח הישראלי. כמעט בכל מקרר תמצאו קופסה של חומוס שניתן להכין ממנו מגוון כריכים נהדרים להתחיל איתם את הבוקר. יש מי שאוהב את הגרסה הפשוטה של חומוס בלבד. יש מי שמעדיף לשלב עימו מלפפון חמוץ. בגרסת המבוגרים סחוג אדום או עריסה חריפה ישדרגו את טעמו פלאים ואם יש לכם ביצה קשה וחציל מטוגן זמינים במקרר יש לכם כריך מהחלומות, שהוא לא רק טעים ומזין, הוא גם יחזיק אתכם שבעים שעות מרובות.
לסיכום, ניתן בהחלט להכין ארוחות בוקר מהירות ובריאות אשר יספקו לכם אנרגיה מצוינת להמשך היום שלכם, לא משנה כמה הוא עמוס או ארוך.

מוגש מטעם: השף הלבן