למי מתאים ללמוד הנדסאי מכונות – מכטרוניקה?
לימודי מכטרוניקה מתאימים בעיקר למועמדים ולמועמדות בעלי רקע טכני וראש ריאלי, עם אוריינטציה טכנולוגית והנדסית. מסלול הלימודים להכשרת הנדסאי מכונות יכול להתאים למועמדים המעוניינים להשתלב במקצועות טכנולוגיים ולעסוק בפיתוח, תכנון, תפעול ותחזוקה של מערכות מתקדמות ומתוחכמות המשלבות רובוטים ומערכות רובוטיקה, בקרים מתוכנתים, תוכנות ואפליקציות.

1 צפייה בגלריה
לימודי הנדסאים
לימודי הנדסאים
לימודי הנדסאים
(צילום: PIXABAY)

כמו כן, לימודי הנדסאי מכטרוניקה מתאימים למועמדים שאינם עומדים בדרישות ובתנאי הקבלה הנוקשים ללימודי הנדסת מכונות לתואר ראשון ולכל מי שמעדיף לסיים את לימודיו בתוך שנתיים בלבד ולצאת לשוק העבודה עם דיפלומה מוערכת ויוקרתית הפותחת דלתות ומהווה מקפצה לקריירה. באופן כללי, תנאי הקבלה ללימודי הנדסאי מכונות - מכטרוניקה הם תעודת בגרות מלאה עם ציון עובר במתמטיקה 3 יחידות לימוד לפחות, אנגלית ברמה של 3 יח"ל ועברית ברמה של 2 יח"ל. ניתן להתקבל גם על סמך הציון במכינה קדם הנדסאית.
מה לומדים?
מסלול הלימודים לדיפלומת הנדסאי מכונות – מכטרוניקה נמשך שנתיים בלבד במסלול יום. תוכנית הלימודים כולל מקצועות בסיס כמו מתמטיקה, אנגלית טכנית, תורת החומרים וסיב"ם, מקצועות תשתית כמו מבוא לחשמל ואלקטרוניקה, יישומי מחשב, מבוא לתכנות, מערכות ספרתיות, חוזק חומרים, מערכות הידראוליות ופניאומטיות, סטטיקה, דינמיקה, חלקי מכונות, בקרים מתוכנתים, מערכות בקרה ועוד.
תוכנית הלימודים כוללת גם מקצועות התמחות והסטודנטים נדרשים להשתתף במעבדות לצורכי תרגול, הבנת החומר, פיתוח יכולות והכרות מעמיקה ומקיפה עם מערכות ספרתיות, מערכות בקרה, מערכות רובוטיות, הינע חשמלי, אלקטרוניקה תעשייתית וכו'.
כדאי לדעת כי תוכנית הלימודים העדכנית מקנה ידע מקיף ורב תחומי ומעניקה כלים מתקדמים המאפשרים לבוגרים לשלב בין הנדסת מכונות לפיתוח תוכנה, הנדסת אלקטרוניקה ורובוטיקה. הסטודנטים רוכשים מיומנויות ויכולות המאפשרות להם לעבוד עם מערכות משולבות ומתקדמות טכנולוגית והם מסוגלים לעסוק גם בפיתוח המערכות המשולבות.
בסיום מסלול הלימודים הבוגרים שעומדים בכל הדרישות זוכים לתעודת גמר מטעם מה"ט (דיפלומת הנדסאי מכונות עם התמחות במכטרוניקה), תעודת הנדסאי מטעם המכללה ובנוסף הם מקבלים תעודת חשמלאי מוסמך.
במה אפשר לעבוד?
עם סיום הלימודים ולאחר קבלת התעודה מטעם מה"ט והמכללה האקדמית הבוגרים זוכים לביקוש רב בשוק העבודה, ובאפשרותם להשתלב במהירות במגוון תפקידי מפתח בכל ענפי התעשייה, בדגש על תעשיות כגון: הייטק, תעשיות ביטחוניות, מכשור רפואי, מפעלי ייצור, תעשיית המזון וכדומה. בוגרי הנדסאי מכונות – מכטרוניקה יכולים להשתלב בעבודות ובתפקידים מעניינים ומאתגרים כמו ניהול פרויקטים, תכנון פיקוח ייצור (תפ"י), תפעול ותחזוקה קווי ייצור מתקדמים טכנולוגית, מחקר ופיתוח, תכנון, התקנה ותחזוקה של מערכות סולאריות, ניהול ובקרה של מערכות מתקדמות בתעשיות ההייטק, הרפואה, המזון, הכימיה, התעופה, הפלסטיקה ועוד.
כמו כן, בוגרי לימודי הנדסאי מכטרוניקה זוכים לתעודת חשמלאי מוסמך בסיום הלימודים באקדמיה, והתעודה היוקרתית מאפשרת להם לעבוד במערכות חשמל ובמערכות ובמתקנים של אנרגיה חלופית וירוקה. יש בוגרים המסיימים לימודי הנדסאי שבוחרים להמשיך לתואר ראשון בהנדסת מכטרוניקה ולא מעט קורסים מוכרים עבורם.
כמה מרוויחים?
השכר החודשי הממוצע להנדסאי מכונות - מכטרוניקה ללא ניסיון הוא 8,000 ₪ עד 13,000 ₪. לאחר צבירת ניסיון של 5 שנים לפחות השכר הממוצע הוא 14,000 ₪ - 18,000 ₪.

מוגש מטעם: הנדסאים באריאל