תבטחו את התכשיטים שלכם
קודם כל, אתם צריכים להגן על התכשיטים שלכם באמצעות פוליסת ביטוח המכסה גניבה, נזק או אובדן. ניתן לרכוש ביטוח תכולה לדירה אונליין במהירות, רק תוודאו שאתם דואגים לכיסוי מספק עבור התכשיטים. פוליסה בסיסית לא מספיקה עבור סט יקר ערך, אז מומלץ להוסיף את הרחבת הכל סיכונים. הביטוח לא יעזור לתכשיטים לחזור אליכם אם ייגנבו, אבל לפחות תקבלו פיצוי הולם על האובדן.
1 צפייה בגלריה
טיפים להגנה על התכשיטים שלכם
טיפים להגנה על התכשיטים שלכם
טיפים להגנה על התכשיטים שלכם
(צילום: depositphotos)
תנהלו רשימה מסודרת
אם יש לכם אוסף תכשיטים משמעותי, זה יכול להיות קשה לזכור כל פריט שבבעלותכם לאחר שריפה או גניבה. תקפידו לצלם את הקבלות, ולשמור עותקים אלקטרוניים בצורה מאובטחת באינטרנט. צלמו כל פריט (כולל תמונות שלכם עונדים את התכשיטים) ותאחסנו את התמונות בצורה מסודרת. אתם יכולים גם לנהל רשימה בגיליון אקסל, שתכלול סוגי תכשיטים, תאריכי רכישה או קבלה, מחיר ושווי נוכחי (אם אתם יודעים).
תבצעו הערכת שווי לפריטים יקרים
אם יש לכם פריטים בעלי ערך גבוה במיוחד, כדאי לפנות לשמאי תכשיטים מומחה ומורשה, כדי שיקבע את השווי שלהם. תקבלו הערכה רשמית בכתב, שתכלול את תיאור הפריט, איכותו והערך שלו.
תשקיעו בכספת
לפי אתר הסטטיסטיקות Statista, בכל שנה נגנבים מבתים בארה"ב תכשיטים ומתכות יקרות, בשווי של כמיליארד דולר. נתון מעניין נוסף: תכשיטים מדורגים במקום השני, מבחינת דירוג החפצים הכי נגנבים. על פי אתר Alarm.org, 70% מהשודדים מקווים לגנוב תכשיטים במהלך פריצה. רכישת כספת או תיבת נעילה יכולה לעזור להבטיח שחפצי הערך שלך מאובטחים. תשמרו את הכספת מוסתרת ותשקיעו במנעול מתקדם, כדי להפחית עוד יותר את הסיכון שיצליחו לחדור אליה. קופסאות תכשיטים הן פריט יפה, ונוח לארגן בהם את האוסף שלכם, אבל זה גם המקום הראשון שפורצים מחפשים כאשר הם נכנסים לדירות. אם אין לכם כסף, אתם יכולים להיות יצירתיים ולאחסן את אבני החן ותכשיטי הירושה היקרים שלכם במקומות יוצאי דופן. למשל: בתחתית כוס קפה בארון, במעטפה מודבקת לקיר בארון, בחלק האחורי של המקפיא במיכל קטן או בכיס של ז'קט שתלוי בארון. המטרה היא לשים את הפריטים בעלי הערך הגבוה, במקום בו אף אחד לא יטרח להסתכל.
אל תשאירו אנשים זרים לבד בבית
מפעם לפעם, אנשי מקצוע שונים מגיעים אליכם הביתה. אנחנו לא אומרים שאתם צריכים לחשוד בכל אחד ואחת מהם, אבל אין סיבה לא להיות זהירים, כי יש גם אנשים רעים בעולם שמנצלים הזדמנויות לרעה. אם אנשים שאתם לא מכירים נמצאים אצלכם, כמו מנקים או טכנאים, עדיף שתהיו איתם בבית.
תתקינו מערכת אבטחה
יש שלל מערכות אבטחה מתקדמות שיכולות להגן על הבית והדברים שבתוכו. כמו כן, התקנת מערכת עשויה להביא להוזלה במחיר של ביטוח תכולה שתרכשו או תחדשו.

מוגש מטעם: מקס ביטוח דירה