הוויכוח בין תושבים חילוניים ודתיים בחריש סביב שמירת השבת מתלהט. תושב שרצה למחות על חילול השבת הגיע בשעות הצהריים לביתו של ראש העירייה יצחק קשת, איים עליו ותקף אותו.
1 צפייה בגלריה
(יצחק קשת | צילום: גיל נחושתן)
קשת סיפר כי החשוד נכנס לחצר ביתו. הוא יצא אליו ונתקל באלימות פיזית ומילולית. "הצלחתי להוציא אותו מהחצר והוא חזר והתחיל לדפוק על חלון הבית, תוך כדי שהוא מאיים לשרוף לי את הבית ועוד איומים".
קראו גם:
קשת הגיש תלונה במשטרת עירון והחשוד בן ה־47, תושב חריש, נעצר לחקירה. החשוד הובא לבית משפט השלום בחדרה עם בקשה להארכת מעצרו. נציג החשוד, עו"ד רהב אופנהיימר, טען כי "האזרח פנה אל קשת בצורה תרבותית ויפה. אני לא רואה שום סיבה בנסיבות הללו לעצור את החשוד, בוודאי שאין שום סיבה להחזיק אותו עצור בנסיבות הללו".
בית המשפט הורה על המשך מעצרו של החשוד ל־24 שעות.
העימות סביב שמירת השבת פרץ בכניסת השבת בסוף השבוע שעבר, כאשר קבוצת תושבים דתיים חסמה את רחוב שוהם בחריש באמצעות שרשרת רחוב, ומנעה ממכוניות לעבור. נוסף על כך נתלה שלט עליו נכתב "אנא כבד את מנוחת התושבים ושמור את השבת". במקביל, קבוצת חילוניים יצאה בשיירת מכוניות כאות מחאה על חסימת הרחוב. "אנחנו רוצים להזכיר שהרחוב לא ייסגר ובחריש לא תהיה כפייה דתית", הבהירו.
קדם לכך אירוע שהתרחש בשבועות האחרונים, כאשר אלמוני ריסס והשחיר בצבע תמונת פנים של אישה שהוצבה בחלון מרפאת שיניים בעיר. נוסף על כך נתלה שלט באחד הרחובות, שבו התבקשו נשים ללכת בצניעות. בתגובה, קבוצת נשים חילוניות יצאה במחאה. "חריש עיר לכל תושביה ואין לאף אחד את הזכות לכפות את אורח חייו על השני", הבהירו.
קשת בתגובה: "אני לא כועס על אף אחד, גם לא על התושב שנכנס אליי הביתה ותקף אותי. ובכל זאת נחצה כאן קו אדום".
קשת הוסיף והדגיש כי הסטטוס־קוו בחריש ייקבע אך ורק באמצעות הידברות.
מהמשטרה נמסר כי נגד החשוד הוגש כתב אישום ומעצרו הוארך עד תום ההליכים נגדו.