הורים לתינוק בן שנה מחריש הגישו תביעה נגד משרד הבריאות בטענה כי רשלנות בטיפול בבית החולים "הלל יפה" בחדרה הובילה לפגיעה רב־מערכתית בבנם. ההורים דורשים פיצוי של 2.5 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
 הרופאים ביצעו בתינוק החייאה במשך חצי שעה
 הרופאים ביצעו בתינוק החייאה במשך חצי שעה
הרופאים ביצעו בתינוק החייאה במשך חצי שעה
(אילוסטרציה: shutterstock)
התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשמו של התינוק ובשם הוריו. בכתב התביעה נטען כי בית החולים ביצע ניתוח קיסרי באיחור ניכר ובמתן תרופה לזירוז הלידה (פיטוצין) וכתוצאה מכך נולד תינוק עם פגיעה רב־מערכתית.
באמצעות עורכי הדין ישר יעקובי ובוריס לויאב נטען בתביעה כי האם, בשנות השלושים לחייה, הרתה בשנת 2018 לאחר לידה אחת רגילה שהסתיימה בלידת ילד בריא, ובמהלך ההיריון היו כל הבדיקות תקינות. האמא הגיעה לבית החולים ביום ה־25 ביולי 2019, בשבוע ה־38 להריונה, והתלוננה על תחושה של ירידת תנועות אצל העובר. ואכן, נטען בכתב התביעה, בבדיקה שנערכה לה בבית החולים לא נצפו תנועות, ולכן, לטענת האם, הוסבר לה שיש צורך בניתוח קיסרי - וזאת ללא שהאם נבדקה פיזית. נוסף על כך, נטען בתביעה, הרופאים נתנו לאם תרופה שנועדה לזרז את הלידה (פיטוצין) ואשר גורמת לירידה נוספת של אספקת החמצן לעובר, שגם כך היה במצב קשה ביותר.
התינוק, כך נטען, נולד ללא דופק והרופאים נאלצו לבצע בו פעולות החייאה במשך 27 דקות, ולאחר מכן הוא טופל בקירור במשך 72 שעות. בגיל עשרה ימים עבר התינוק בדיקת MRI מוח שהראתה אוטמים במיקומים שונים. לטענת ההורים, נוסף על הפגיעה המוחית הקשה נפגעו מערכות הכליות, דרכי השתן והכבד וכמו כן התינוק חירש וראייתו רעועה.
2 צפייה בגלריה
 עו"ד יעקבי. מייצג את התובעים
 עו"ד יעקבי. מייצג את התובעים
עו"ד יעקבי. מייצג את התובעים
(צילום: פרטי)
התובעים טוענים לרשלנות של הרופאים בבית החולים ומסתמכים על חוות דעת של מומחה לגינקולוגיה ומיילדות, שכתב שהניתוח היה באיחור של שש שעות לאחר שהתגלתה המצוקה של האם. "אין פלא שהעובר נולד ללא דופק, נזקק להחייאה ולהנשמה עם חמצן ותרופות".
ההורים טוענים בתביעה כי הילד יזדקק למעקב במרפאה לנוירולוגיה ושיקום בתדירות של כל שישה חודשים, מעקב על ידי אורתופד לילדים, מעקב רופא עיניים ומעקבים רפואיים נוספים. לטענתם, הילד ישולב כנראה במסגרת טיפולית שיקומית המתאימה לרמת תפקודו וצרכיו. מסגרות מסוג זה קיימות בישראל עד גיל 21. "כיום, וגם בעתיד, יזדקק הילד לעזרת מטפלת קבועה במהלך היממה על מנת לספק את כל צרכיו, כולל הלבשה, הפשטה, רחצה, טיפול בהיגיינה אישית והאכלה", נטען.
ממשרד הבריאות נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל אצלנו. לכשיתקבל, משרד הבריאות ילמד את התביעה ויגיש את עמדתו במסגרת כתב הגנה, כמקובל בבית המשפט".