שישה ראשי רשויות מקומיות מאזור השרון, המייצגים למעלה מ-200 אלף תושבים, הודיעו כי הם מתנגדים להקמת שדה תעופה בשרון.
"התאחדנו על מנת לצאת במאבק משותף, ציבורי ומשפטי עיקש עד שנסיר את הסיכון לפגיעה בתושבים שלנו".
1 צפייה בגלריה
ראשי הרשויות במפגש המאבק נגד שדה התעופה | צילום: דוברות עיריית חדרה
ראשי הרשויות במפגש המאבק נגד שדה התעופה | צילום: דוברות עיריית חדרה
ראשי הרשויות במפגש המאבק נגד שדה התעופה | צילום: דוברות עיריית חדרה
ראשי הרשויות אשר התכנסו השבוע בלשכת ראש עיריית חדרה הם: צביקה גנדלמן- ראש עיריית חדרה, אילן שדה - ראש מועצת מנשה, ד"ר גלית שאול -ראשת מועצת עמק חפר, עו"ד שרוני עזורי - ראש מועצת אליכין,עו"ד מורסי אבו מוך - ראש מועצת באקה אל גרבייה והגר פרי יגור- ראשת מועצת פרדס חנה. מ"מ ראש עיריית חדרה ניר בן חיים והמשנה לראש העיר חדווה יחזקאלי.
כזכור לפני כחצי שנה החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות על הקמת שדה תעופה בחדרה מזרח כחלופה לשדה התעופה האזרחי בהרצליה. בשדה התעופה האמור מתבצעות מאות המראות ונחיתות ביום והוא משמש גם כבית ספר לטיסה בו מתקיימות גם טיסות הקפה להן השפעה משמעותית על מספר רב של ישובים באזור. בעקבות פניית ראש עירית חדרה צביקה גנדלמן וראש מועצה אזורית מנשה אילן שדה לשר האוצר משה כחלון הוחלט על הקפאת ההחלטה והשבת הדיון לוועדה. עד כה טרם נקבע מועד לדיון.
ראשי הרשויות ציינו בפגישה כי אחד הקריטריונים המרכזיים לתוכנית למיקום שדה התעופה באזור השרון היא הקרבה לתל אביב על מנת שיהיה בקרבת מגורי בעלי הון בעלי מטוסים פרטיים.
בהצהרה שפרסמו ראשי הרשויות נכתב כי "אנו לא נוותר, אנו יוצאים למאבק משותף כנגד הקמת שדה תעופה באזור השרון אשר עלול לפגוע קשות באיכות חיי התושבים ובשטחים הירוקים שלנו. לא ניתן לממשלת ישראל להעתיק את שדה התעופה מהרצליה על הגב שלנו היות ומדובר בהעברת מפגע בתושבים במקום אחד למפגע לתושבים במקום אחר. לא ניתן לממשלת ישראל להעתיק את שדה התעופה מהרצליה על הגב שלנו בכדי לקדם אינטרסים של נדל"ניסטים ובעלי הון מפונקים בעלי מטוסים פרטיים שמצד אחד לא מעוניינים שיהיה להם רעש אך מצד שני מעוניינים לטוס במטוסים שלהם ולהרעיש לנו מעל הבתים ובכך לפגוע בתושבים שלנו".