המועצה הארצית לתכנון ולבנייה הפקידה תוכנית להרחבת שטח הפיתוח של העיר חריש. כמו כן, אישרה המועצה סלילת כביש שיחבר את העיר לכבישים ראשיים.
התוכנית לבניית רובע חדש מקודמת על שטח הרחבה והיא כוללת 1,430 יחידות דיור, וכן יותר מ-330 אלף מטר של שטחי תעסוקה.
1 צפייה בגלריה
ראש העירייה יצחק קשת. "חריש תהפוך לאטרקטיבית" | צילום: עמית שעל
ראש העירייה יצחק קשת. "חריש תהפוך לאטרקטיבית" | צילום: עמית שעל
ראש העירייה יצחק קשת. "חריש תהפוך לאטרקטיבית" | צילום: עמית שעל
התוכנית כוללת מרכיבים תכנוניים חדשים ומתקדמים, ובהם עירוב שימושים בתחומי מגורים, מסחר ותעסוקה, תוך הקפדה על איכות החיים של תושבי הרובע. כמו כן, הוקפד על שימוש נרחב בשירותי התחבורה הציבורית לתושבים ולמבקרים בשכונה.
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קיבלה גם את בקשתה של חריש לאשר את סלילת כביש 611, שיחבר את העיר לצירי תחבורה ראשיים, וביניהם כביש 444, והכבישים 9 ו-4. הכביש המיועד ייבנה בצדה הדרומי של העיר, ככביש ארצי.
כביש 611 יאפשר כניסה ויציאה נוספת מהעיר, סמוך לאזור התעשייה החדש והמתוכנן "חריש דרום". הכביש יתמוך בכל אזורי התעשייה והתעסוקה בעיר, ויסיט את התנועה ישירות לעורקי התחבורה הראשיים. במהלך חודש דצמבר 2019 צפויה ממשלת ישראל לאשר את תמ"א 42, ולאשר את סלילת הכביש.
ראש העירייה, יצחק קשת, אמר כי מדובר בבשורה לתושבים: "אני גאה ומאושר שהצלחנו בכוחות משותפים להביא לידי הסכמה של הרוב המוחץ של כל חברי המועצה הארצית לתכנון. בניית השכונה החדשה תיתן מענה תעסוקתי לתושבים חדשים, ותמשוך זוגות צעירים, יזמים ואנשי תעשייה.
בניית השכונה החדשה היא הישג נוסף בהפיכתה של חריש לעיר אטרקטיבית. הכביש הזה הוא יריית הפתיחה של ההתפתחות העצומה שמצפה לחריש בשנים הקרובות".