שיא בחריש: תושבת העיר, יבדוקיה אבר, חגגה בימים האחרונים את יום הולדתה ה-100, וראש העירייה יצחק קשת הגיע השבוע לביתה והעניק לה תעודת הוקרה.
אבר עלתה לישראל עם בעלה מיכאל ועם בנה ולדימיר מאוקראינה בשנת 1996, ובני המשפחה עברו להתגורר ביישוב חריש עוד לפני התפתחותו והפיכתו לעיר. בשנת 2001 בעלה נפטר והיא נשארה עם בנה ולדימיר בן ה-63. במשפחה סיפרו כי לאבר היו עוד שתי אחיות שנפטרו בגילאי 91 ו-87 ואמה נפטרה בגיל 91.
1 צפייה בגלריה
יבדוקיה אבר עם ראש העירייה יצחק קשת | צילום: אלבום פרטי
יבדוקיה אבר עם ראש העירייה יצחק קשת | צילום: אלבום פרטי
יבדוקיה אבר עם ראש העירייה יצחק קשת | צילום: אלבום פרטי
לפני עלייתה ארצה עבדה אבר בהנהלת חשבונות באוקראינה והייתה פעילה בקרב הקהילה היהודית. "לאחר שעלתה ארצה היא לא עבדה בגלל הגיל שלה וקיבלה קצבה מהמוסד לביטוח לאומי", סיפרה כלתה ולנטינה.
כמעט עד גיל 94 תיפקדה אבר בכוחות עצמה ולא הייתה זקוקה לעזרה. "היא אישה חזקה, בגיל 90 הייתה סורגת סוודרים. עד לפני כחמש שנים הייתה אבר הולכת בכוחות עצמה, זכרה הכול, ואף פתרה חידות של סודוקו. בשנים האחרונות היא חלתה והיא אינה יכולה ללכת. היא נזקקת להליכון ולכיסא גלגלים, ועכשיו היא לא יכולה לדבר ואיבדה את הזיכרון", אומרת ולנטינה.
"התרגשתי לפגוש את יבדוקיה ואת בני משפחתה המתגוררים אִתָה בחריש", אומר השבוע ראש העירייה קשת. "יבדוקיה עברה את מלחמת העולם השנייה באוקראינה, הקימה משפחה ולמרבה הצער גם איבדה בת ונשארה חזקה כגזע עץ".
קשת הוסיף, כי אבר קבעה את ביתה בחריש וזכתה לראות את התפתחותה, משכונה קטנה אל עיר ואם בישראל. "איחלתי לה אריכות חיים ובריאות טובה ואני כבר מחכה לחגיגות יום ההולדת ה-101 שלה כאן בחריש".