היחידה המרכזית במחוז חוף פענחה פרשייה של חטיפה, שוד מזויין ותקיפה חמורה במסגרתה נשכרה אישה ששימשה כפיתיון עבור הקורבן.
2 צפייה בגלריה
העוב'ד התפרץ לחדר
העוב'ד התפרץ לחדר
האישה הזמינה את הקורבן לפגישה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ראשיתה של החקירה בתאריך 10.1.23 עם קבלת דיווח במשטרה מתושב חריש כבן 55 כי בבוקר אותו היום בעת ששהה בבית עסק במרכז הארץ נכנסו למקום שלושה חשודים חמושים באקדח וסכין ודרשו ממנו באיומים להתלוות לנסיעה ברכבם לביתו של תושב סאלם במעלה עירון. עוד טען כי עם הגעתו למקום הוכה נמרצות על ידי החשודים שאף דרשו ממנו סכום כסף בסך מיליוני שקלים, החתימו אותו על מסמך דרישת חוב ואף גנבו ממנו את רכבו.
נוכח חומרת המקרה הופקדה החקירה בידי חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז חוף ממנה עלה כי שניים מהחשודים פנו אל הקורבן וטענו כי הוא חייב לאחד מהם מיליוני שקלים. כשהקורבן השיב כי אינו חייב דבר איים עליו כי "יגיע אליו".

2 צפייה בגלריה
ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, רפ"ק איימן בארכת
ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, רפ"ק איימן בארכת
ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, רפ"ק איימן בארכת
(צילום: באדיבות המשטרה)

מהחקירה עלה כי החשודים שכרו תושבת חיפה כבת 31 וזו יצרה קשר עם הקורבן באמצעות שליחת הודעות באפליקציות ורשתות חברתיות, הציעה לו הלוואות וניסתה לקבוע עמו מספר פגישות. עוד עלה כי השניים קבעו להיפגש בתאריך 10.1.23 במרכז הארץ. לאחר הפגישה הגיעו למקום שלושה חשודים חמושים באקדח וסכין, צילמו את הקורבן ואיימו עליו להתלוות אליהם לביתו של תושב סאלם. במהלך שהותו שם הוכה נמרצות, נשדדו ממנו המחאה וכסף מזומן שהיו ברשותו וכן הוחתם על מסמך דרישת חוב בו נטען כי חייב להם מיליוני שקלים. בנוסף נגנב ממנו רכבו. בהמשך הותירו החשודים את הקורבן סמוך לצומת מגידו, משם הגיע אל תחנת המשטרה בעירון באמצעות תחבורה ציבורית.
קראו גם:
בתאריך 23.1.23 בתום חקירה סמויה ומאומצת במסגרתה נאספו מגוון ראיות הקושרות את החשודים לביצוע המעשה, הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של שבעה גברים ואשה, תושבי סאלם, מעלה עירון, חיפה, שפרעם, עוספיה, אום אל פאחם, וטייבה (50,23,22,23,31,43 ). הם חשודים בחטיפה לשם סחיטה, שוד מזויין תקיפה הגורמת חבלה, גניבת רכב, קשירת קשר לביצוע פשע ועוד. עוד נתפסו כלי רכב שעל פי החשד שמשו את החשודים לביצוע העבירה.
לבקשת המשטרה, מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בחיפה והבוקר כאמור הגישה הפרקליטות באמצעות המשטרה לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע נגד החשודים טרם הגשת כתב אישום בעבירות המיוחסות להם ובקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
לעדכונים: חדשות חדרה