בימים האחרונים שגרת היומיום שלנו השתנתה באופן קיצוני. האזעקות התכופות מייצרות חרדות ומתחים והשינה איננה רציפה.
כיוון ששינה איכותית היא מכרעת לבריאות ולתחושת הרווחה הכוללת, חשוב לנסות להסדיר אותה, גם במציאות הלא שפויה שאיתה אנחנו מתמודדים.
2 צפייה בגלריה
להירדם בימים של מתח וחרדה
להירדם בימים של מתח וחרדה
להירדם בימים של מתח וחרדה
(צילום: shutterstock)
לפי המכון הלאומי לבריאות (NIH), שינה תומכת במגוון פונקציות חשובות הכוללות את חילוף החומרים ובריאות המוח, ועשויה להשפיע על מצבים בריאותיים דוגמת השמנת יתר.
אין ספק ששינה טובה, שחיונית לשמירה על גוף בריא, מאתגרת יותר כשמפלס החרדה גבוה, במיוחד בזמנים של חוסר ודאות. שינה עוזרת להתמודד טוב יותר עם מתח ושינה איכותית קריטית לנפש ולגוף.
כל הדרכים שיעזרו לכם לישון טוב יותר:
שימו לב למה שאתם אוכלים
חרדה עלולה לגרום לעייפות, להשפיע לרעה על מצב הרוח ולגרום למחסור בשינה, מה שעלול להקשות עלינו לשמור על תזונה בריאה. נסו להיות מודעים למה שאתם אוכלים - זה יכול לסייע בניהול רמות המתח ולשנות את הדרך בה אתם מגיבים אליו.
הפסיקו לאכול ולנשנש כשלוש שעות לפני השינה כדי לאפשר עיכול תקין ולהימנע מצרבת שעלולה להשאיר אתכם ערים בלילה.
2 צפייה בגלריה
תנו למוח ולגוף להירגע עם נשימות עמוקות, מתיחות מרגיעות ומדיטציית מיינדפולנס
תנו למוח ולגוף להירגע עם נשימות עמוקות, מתיחות מרגיעות ומדיטציית מיינדפולנס
תנו למוח ולגוף להירגע עם נשימות עמוקות, מתיחות מרגיעות ומדיטציית מיינדפולנס
(צילום: shutterstock)
הקפידו על שגרת פעילות גופנית קבועה
לפעילות גופנית יש תועלות בריאותיות קריטיות רבות, אך היא גם עוזרת לגופנו להירגע לפני השינה. כאשר אתם מתאמנים, גופכם משחרר אנדורפינים שגורמים לכם להרגיש טוב.
עבור אנשים מסוימים, אימונים בעצימות נמוכה יותר, כמו יוגה, פילאטיס או הליכה רגועה בקרבת מקום הם התרופה הטובה ביותר למתח, בעוד אחרים מעדיפים אימונים בעצימות גבוהה כמו הרמת משקולות. מצאו מה מתאים לכם, והעיקר: אל תוותרו לעצמכם.
דיאטת חדשות
השתדלו להימנע מצפייה סביב השעון בעדכוני החדשות, שמעלים את רמת המתח, במיוחד לקראת השינה.
התכוננו לשנת הלילה
הקפידו על הכלל האומר: ללא מחשבים או מסכים דיגיטליים לפחות שעה לפני השינה (כן, זה כולל גם טלוויזיה!). האור הכחול שלהם מרחיק את סיכויי ההירדמות.
קראו גם:
השתמשו בטכניקות הרפיה כדי להירגע
שעות הערב הן זמן מצוין לביצוע כמה טכניקות הרפיה. קחו את הזמן לתת למוח ולגוף להירגע עם נשימות עמוקות, מתיחות מרגיעות ומדיטציית מיינדפולנס.
שתו תה קמומיל או לבנדר
קמומיל מעודד רוגע ושינה נינוחה. ההשפעות משרות השינה של קמומיל קשורות לפלבנואיד אפיגנין, הנקשר לקולטנים מסוימים במוח הגורמים לתחושת ישנוניות. בדיוק כפי ששמן לבנדר משרה רגיעה ושינה, גם לתה לבנדר יש סגולות מרגיעות.
הקפידו על לוח זמנים קבוע
בעוד החיים עלולים לעיתים לפגוע בזמני השינה שלנו, השתדלו לפחות ללכת לישון ולהתעורר באותה שעה בכל יום. זה ייצור מקצב שינה שגופכם יודה לכם עליו.
לסיכום: תזונה בריאה, פעילות גופנית, בחירות אורח חיים נכונות ושינה מעודדים בריאות טובה יותר, ולמרות שהם לא יעלימו את החרדה ממצבי מתח וחוסר ודאות, הם יוכלו לסייע לכם לנהל טוב יותר את תחושת הרווחה הכללית בתקופות אלה.
ד"ר דיוויד היבר, יו"ר הוועדה התזונתית והמדעית של הרבלייף