"אנחנו מדברים באותה שפה"
האחות תמאר אבו בכר (38) עובדת במרכז הילד של כללית בחדרה, היא נשואה לעומר שעובד כאח ביחידה לניתוחי לב בבלינסון, לשניים שלושה ילדים (13, 11, 4) והם מתגוררים בג'ת (ליד בקעה אל- ג'רביה)

3 צפייה בגלריה
האחות תמאר אבו בכר
האחות תמאר אבו בכר
האחות תמאר אבו בכר
(צילום: באדיברות דוברות כללית)

הדרך ללימודי אֲחָיוּת של תמאר אבו בכר התחילה עוד בילדותה בעקבות מצב משפחתי מורכב "יש לי אח אחד שסובל מאפילפסיה ולכן בילדות היו לו הרבה בעיות בריאותיות ואני רציתי להבין איך אפשר לעזור לו מבחינה רפואית" נזכרת תמאר, ההחלטה שהתקבלה אצלה בגיל כל כך צעיר ללמוד אֲחָיוּת גם השפיעה על העתיד האישי שלה, כיוון שבמהלך הלימודים באוניברסיטת העברית בירושלים היא הכירה את בעלה עומר. הוא החל לעבוד מיד לאחר הלימודים במחלקת לב בבלינסון, ובה הוא עובד עד היום. תמאר התחילה את דרכה המקצועית בתור אחות ילדים במיון ילדים בבית חולים שניידר, משם היא עברה למיון ילדים בבית חולים מאיר ולפני שנתיים היא עברה לעבוד במרכז הילד של כללית בחדרה כאחות ילדים ומדריכת סטודנטים. ל אֲחָיוּת.
האם זה קל או קשה ששני בני הזוג הם באותו מקצוע?
"זה קל יותר כי אנחנו מבינים אחד את השני וזה היתרון הכי גדול, אנחנו מדברים באותה שפה. אנחנו גם דוחפים אחד את השני מבחינת קורסים ולימודים כי אנחנו מבינים את המהות. יש מיקרים שמתרחשים בעבודה וקל לשתף את בעלי שמכיר את השפה המקצועית, וגם אני רוצה לשמוע על מיקרים ייחודים שקורים לו בעבודה כי זה מה שמאפיין את המקצוע שלנו- כל הזמן נחשפים למשהו חדש ומעניין בתחום".
האם את חושבת שהילדים ילכו גם הם לתחום הרפואה?
"אני נותנת לילדים את חופש הבחירה, הם עוד קטנים אז אי אפשר לדעת מה יהיה הלאה. היום בגלל ששנינו במקצוע האֲחָיוּת הם מקבלים הסבר מעמיק על בדיקות או על פציעות שהם חוו, לדוגמא: הילדה שלי שברה את היד, לפני שלקחתי אותה למיון עשיתי לה בדיקה בבית וביקשתי ממנה לעשות מספר תנועות ביד כדי לדעת אם יש שבר (יש שלוש תנועות שיכולות לתת אינדיקציה אם יש שבר). אחרי שבועיים בן דוד שלה נפל ונפגע ביד והיא הראשונה שרצה אליו ועשתה לו את הבדיקה שאני עשיתי לה".
מה את הכי אוהבת בעבודה שלך?
"העבודה עם ילדים! וגם, ההדרכה של הסטודנטים, הצוות אצלנו במרכז מדהים והמקצוע מעניין, זכיתי".

"אנחנו מבינים אחד את השנייה"
האחות נטלי בדראן (43) עובדת במרכז הילד של כללית בחדרה, נשואה לאוסמה שהוא אח כללי בבית חולים הרצוג בירושלים. לשניים שלושה ילדים (12, 15, 17) והם מתגוררים בכפר זמר
במפגשים המשפחתיים בבית משפחת בדראן עולות תמיד שאלות בנושאי בריאות, ככה זה ששני בני הזוג הם במקצוע האֲחָיוּת, "בתור אחות אני חווה שאלות מקצועיות כל הזמן מצד המשפחה, ובארוחות משפחתיות יש שטף של שאלות גם אלי וגם לבעלי לגבי חיסונים, בדיקות, מחלות, וזה לא נגמר שם, אנחנו גם מקבלים טלפונים הבייתה עם שאלות ".

3 צפייה בגלריה
נטלי ובעלה
נטלי ובעלה
נטלי ובעלה
(צילום: באדיברות דוברות כללית)

אתם אוהבים את זה או שזה מעיק?
"שנינו אוהבים לייעץ ולעזור ואנחנו עונים בשמחה לכל מי ששואל".
נטלי סיימה לימודים במסלול אחיות מעשיות בבית הספר, למדה סיעוד ושני קורסים בטיפול נמרץ ילדים והדרכה קלינית. יש לה וותק מרשים של 25 שנה בכללית, 10 שנים מתוכם היא עבדה בבית חולים מאיר בטיפול נמרץ ילדים.
ספרי על המפגש עם בעלך
"הכרנו בבית חולים מאיר ב- 2002 ומהר מאוד הבנתי שהוא יהיה בעלי. אחרי שנה התארסנו והתחתנו. הוא עבד במשך עשור בהדסה עין כרם ובעשר שנים האחרונות הוא עובד בתור אח כללי בבית חולים הרצוג, בתקופת הקורנה הוא היה אחראי אגף הקורונה בבית החולים ואז כמעט לא ראיתי אותו, עבדנו במשמרות לא חופפות כדי שבכל פעם יהיה מישהו מאיתנו בבית עם הילדים".
האם אתם מתייעצים אחד עם השנייה לגבי העבודה?
"אני מתייעצת איתו לגבי מיקרים שאני חווה בעבודה ולכל מה שקשור מבחינה נפשית לעבודה- התמודדות שאני חווה עם מטופלים, איך לעבוד על עצמי שלא יהיה לי כל כך קשה כשחווים קשיים בעבודה".
יש דור המשך?
"כן. הבת שלי הגדולה מתכננת להיות רופאה, מאז שהיא ילדה קטנה זה החלום שלה".
מה החלק הכי טוב בעובדה שאת ובעלך נמצא באותו המקצוע?
אנחנו מבינים אחד את השנייה, אנחנו מדברים באותה השפה בדיוק".
מה את הכי אוהבת בעבודה שלך?
"אני אוהבת מאוד לעבוד עם ילדים, לעזור לאנשים. אני יוצאת מהעבודה מסופקת!".

"לא האמנו שנתמודד עם מצבים כאלה בקריירה"
ספי סובל רויטבלט מנהלת האֲחָיוּת, כללית מחוז שרון שומרון מוקירה את עבודתם של האחים והאחיות במחוז
"כמדי שנה אנו מציינים יחד את שבוע האחיות והאחים והשנה, כאחיות ואחים התמודדנו עם מצבים שלא יכולנו לצפות או להאמין שנתמודד איתם במהלך הקרירה שלנו. הצוותים שלנו פעלו בעוז וגבורה במספר חזיתות במהלך מלחמת חרבות ברזל. רבים התגייסו למילואים וזאת לצד אלו שהתנדבו לתת כתף בבית החולים סורוקה במחוז דרום ובאילת. חלק מהצוותים הגיעו לתת שירות לאזרחים שפונו מביתם למלונות במחוז ומספר אחיות שלנו נבחרו ללוות ילדים ונשים פדויי שבי ועדיין מלוות אותם במקצועיות ורגישות רבה. כל אלה הם רק חלק מהפעולות הרבות בתקופה זו ועל כך ברצוני להגיד תודה.
3 צפייה בגלריה
ספי סובל רויטבלט
ספי סובל רויטבלט
ספי סובל רויטבלט
(צילום: סטודיו לאורית)

יש לנו במחוז שרון שומרון של כללית נבחרת מובחרת של: 614 אחיות ו- 42 אחים, גילה של האחות הצעירה ביותר הוא: 23 והגיל של האחות הכי מבוגרת עומד על 72. כולם מרכיבים את הרקמה האנושית היפה והייחודיות של צוותי האֲחָיוּת במחוז.
אני גאה להיות מנהלת האֲחָיוּת במחוז ולהוביל יחד עם כלל הצוותים טיפול איכותי, מקצועי, חומל ואכפתי".

מוגש מטעם: כללית מחוז שרון שומרון