1 צפייה בגלריה
ד"ר אור דגן | צילום: בית החולים מאיר
ד"ר אור דגן | צילום: בית החולים מאיר
ד"ר אור דגן | צילום: בית החולים מאיר
חושבים על פירסינג חדש? כדאי שתיקחו משהו נוסף בחשבון: במהלך יממה אחת, שני מקרים של זיהומים חמורים באפרכסת כתוצאה מפירסינג בחלק העליון של האוזן, טופלו במרכז הרפואי הלל יפה.
בסוף השבוע האחרון הגיעו לחדר המיון של המרכז הרפואי הלל יפה, צעיר בן 19 ואישה בת 58 עם סימפטומים זהים: כאבים, אודם ונפיחות באפרכסת, לאחר שניקבו את אוזנם לשם ענידת עגילים. השניים פיתחו זיהומים חמורים באפרכסת ואושפזו על ידי צוות היחידה לאף אוזן גרון לצורך קבלת טיפול אנטיביוטי דרך הווריד.
בבדיקת הצעיר על ידי ד"ר אור דגן מהיחידה לאף אוזן גרון וכירורגיה של ראש צוואר, עלה כי הוא סובל מדלקת חריפה באפרכסת. הדלקת נגרמה לאחר ששבוע טרם לכן, ניקב כאמור את אוזנו בחלק העליון. הזיהום הביא להתנפחות האוזן ולהצטברות מוגלה שדרשה התערבות כירורגית.
מספר שעות אחרי הצעיר הגיעה לחדר המיון אישה כבת 58 עם כאבים, נפיחות ואודם באפרכסת, לאחר שניקבה את אוזנה כשבוע וחצי לפני כן. האשה דיווחה כי החלה טיפול אנטיביוטי ומשחתי, אולם לא ראתה שיפור. ד"ר קוסטנטין צ'רניק מהיחידה לאף אוזן גרון שבדק אותה, הבחין במוגלה שהצטברה באזור המנוקב והחליט לאשפזה להמשך טיפול שכלל פתיחה של האזור המנוקב, הכנסת פתיל נקז לצורך ניקוז המוגלה ומתן טיפול אנטיביוטי דרך הוריד.
ד"ר יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון במרכז הרפואי הלל יפה, הסביר כי ניקוב פירסינג בחלק העליון של האפרכסת, שמידרדר לכדי זיהום חמור שדורש התערבות כירורגית הוא דבר שכיח: "כשמנקבים את האוזן בחלק העליון של האפרכסת, חודרים את הסחוס והסיכוי שיתפתח זיהום גבוה מאוד, שכן אזור זה מקבל אספקת דם מועטה יחסית לעומת אזורים אחרים בגוף ולכן נדרש טיפול אנטיביוטי דרך הוריד תחת אשפוז", הסביר. "בחלק מהמקרים יכולה להצטבר מוגלה ואז יש צורך לנקזה ולבצע הרחבות של הנקב כדי להוציאה. אמנם מדובר בהליך פשוט ביסודו, אך הוא עלול להביא לזיהומים ולסיבוכים עד לכדי עיוות של האוזן, במידה שלא מטפלים בזמן", סיכם.