רגע לפני ראש השנה השיקה כללית מרפאה חדשה בחדרה לבריאות והנפש וטיפול בהתמכרויות.
2 צפייה בגלריה
המרפאה החדשה
המרפאה החדשה
המרפאה החדשה
(צילום: באדיבות דוברות מחוז שרון שומרון של כללית)

מחוז שרון שומרון של כללית מוביל מהפכה בטיפול המשולב: מרפאה חדשנית לבריאות הנפש וטיפול בהתמכרויות הושקה היום בחדרה.
בכללית ממשיכים להוביל את החדשנות בתחום בריאות הנפש עם פתיחתה של מרפאה ייחודית בחדרה, המשלבת טיפול בבריאות הנפש והתמכרויות תחת קורת גג אחת.
המרפאה החדשה, הממוקמת ברחוב הנשיא 2, מהווה מודל חדשני לטיפול כוללני ומקיף.
ד"ר יניב ספינזי, הפסיכיאטר המחוזי של כללית מחוז שרון שומרון, מסביר את הייחודיות של המרפאה*: "המרפאה החדשה מייצגת תפיסה מתקדמת בטיפול המשולב בבעיות נפשיות והתמכרויות. אנו מציעים גישה הוליסטית המתייחסת לכל היבטי חייו של המטופל, תוך שימוש בשיטות טיפול מתקדמות ומבוססות מחקר. הצוות שלנו עבר הכשרה מיוחדת לטיפול בתחלואה כפולה, מה שמאפשר לנו להתמודד עם מקרים מורכבים ביותר."
המרפאה מציעה מגוון רחב של שירותים, כולל: טיפול פסיכיאטרי, טיפול פסיכולוגי פרטני וקבוצתי, טיפול ייעודי בהתמכרויות לסמים, אלכוהול, והימורים, ריפוי בעיסוק לשיקום תעסוקתי וקבוצות טיפוליות מונחות על ידי אנשי מקצוע מובילים.
ד"ר ארז ליבל, מנהל מחוז שרון שומרון של כללית*, מדגיש את החשיבות האסטרטגית של המרפאה: "פתיחת המרפאה היא חלק ממהלך רחב יותר לשיפור הנגישות והאיכות של שירותי בריאות הנפש באזורנו. אנו מאמינים כי שילוב הטיפול בבריאות הנפש ובהתמכרויות תחת קורת גג אחת על מנת לאפשר טיפול מקיף ויעיל יותר וגם ליסייע בהפחתת הסטיגמה הקשורה לבקשת עזרה בתחומים אלה. זהו צעד משמעותי לקראת נורמליזציה של הטיפול בבריאות הנפש."

2 צפייה בגלריה
רופא
רופא
רופא
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

המטפלים והמטפלות במרפאה משלבים ומציעים ליווי והדרכה למטופלים בשלבי השיקום והשילוב מחדש בקהילה. התוכנית כוללת סדנאות לכישורי חיים, תמיכה בחיפוש עבודה, וקבוצות תמיכה למשפחות.
ד״ר זיו כרמל מנהל המרפאה: "אנחנו רואים בשיקום חלק בלתי נפרד מהטיפול. לפיכך, ביחד עם הטיפול הרפואי והפסיכותרפויטי אנו שמים דגש על הפן התפקודי, על הקניית מיומנויות חיים והעצמת חוזקותיו של המטופל במטרה לסייע בהשתלבות מחדש במשפחה בקהילה.״
המרפאה גם מקיימת שיתופי פעולה עם גורמי טיפול בקהילה, כולל שירותי הרווחה המקומיים ועמותות רלוונטיות, כדי להבטיח רצף טיפולי מקיף.
ד"ר ספינזי מסכם: "אנו רואים במרפאה זו מודל שיכול להיות מיושם ברחבי הארץ. השילוב של מומחיות בבריאות הנפש עם התמחות בטיפול בהתמכרויות מאפשר לנו לתת מענה כוללני ומדויק יותר לצרכי המטופלים."
לקביעת תור או לקבלת מידע נוסף, ניתן ליצור קשר עם מרפאת האם.