ח'ליליה חאזם הגיע למרכז הרפואי הלל יפה לאחר שנפל מגובה של 3 מטר. הוא אושפז במחלקה כירורגית א' כשהוא סובל מפציעות וחבלות קשות באזור בית החזה, הגב והאגן. במהלך האשפוז נקלע למצוקה נשימתית בגין תסחיף ריאתי.
2 צפייה בגלריה
המטופל עם הצוות הרפואי בהלל יפה
המטופל עם הצוות הרפואי בהלל יפה
המטופל עם הצוות הרפואי בהלל יפה
(צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה)

לאחר התדיינות של הצוות הכירורגי והצוות הקרדיולוגי, הוא הועבר לחדר הצנתורים כשהוא מורדם ומונשם, שם, בפעולה יוצאת דופן, נשאב קריש הדם מריאותיו על ידי צוות הרופאים של מערך הלב ובכך ניצלו חייו. כעת הוא מתאושש, מרגיש טוב ומצבו יציב.
ח'ליליה חאזם בן ה- 62 מנצרת עובד כמתקין גגות רעפים. בשבוע שעבר, במסגרת עבודתו, נפל מגג מגובה של 3 מטר. הוא הובהל למרכז הרפואי הלל יפה כשהוא סובל מפגיעה כירורגית רב מערכתית- חבלות ופציעות קשות באזור בית החזה, הגב והאגן. במהלך אשפוזו, נקלע למצוקה נשימתית בגין תסחיף ריאתי חמור- קריש דם שהגיע לריאותיו. בשל מורכבות מצבו הרפואי, ולאחר התייעצות של צוות הכירורגים וצוות הקרדיולוגים, הוחלט להעביר את ח'ליליה בדחיפות לחדר הצנתורים, כשהוא מורדם ומונשם. שם, בפעולה יוצאת דופן, הצליחו צוות הרופאים של מערך הלב לשאוב את קריש הדם מריאותיו תוך כדי פעולות החייאה והצילו את חייו.
ד"ר עופר קובו, אחד מהרופאים שביצע את הפעולה, ציין: "ח'ליליה היה במצב של סכנת חיים ממשית. תחת פעולות החייאה, הצלחנו להוציא את קריש הדם מהריאות על ידי טכניקה ייחודית. לשמחתנו, הפעולה עברה בהצלחה. לאחר מכן הועבר ח'ליליה למחלקת טיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם וכעבור חמישה ימים מצבו התייצב והוא אושפז להמשך טיפול והשגחה במחלקה הכירורגית".

2 צפייה בגלריה
הפסל החדש בכניסה להלל יפה
הפסל החדש בכניסה להלל יפה
הלל יפה
(צילום: המרכז הרפואי הלל יפה)

קראו גם:

כעת, כשהוא מוקף בצוות הרופאים שטיפל בו, לאחר שהתאושש מעט והחל להרגיש טוב יותר, מודה ח'ליליה לצוות הרופאים שהציל את חייו: "אני לא זוכר כיצד נפלתי. התעוררתי בבית החולים והבנתי שנפצעתי בפלג גופי העליון. לא תיארתי לעצמי שמצבי יתדרדר עד לכדי סכנת חיים ממשית. אני מודה לכל הצוותים שטיפלו בי במסירות ומקצועיות- החל מחדר המיון, המחלקה הכירורגית, מערך הלב, מכון הדימות וטיפול נמרץ כללי. בזכותם אני כאן היום".