מזג האוויר בחדרה והסביבה מתחמם ואיתו גם סכנת התרבות והתפשטות קרציות העלולות לגרום למחלות.
2 צפייה בגלריה
האיגוד הוטרינרי
האיגוד הוטרינרי
האיגוד הוטרינרי
(צילום: איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל)

אנו בעיצומו של האביב והקיץ כבר כמעט כאן, ועם הנאות העונות, טיולים, ים, וגלידות קיימות גם סכנות. אחת מהן הינה התרבות והתפשטות קרציות העלולות לגרום למחלות. ד"ר ריאד בדראן, רופא וטרינר ראשי ומנכ"ל איגוד ערים וטרינרי שומרון.
"התרבות, התפתחות ותזונת קרציות קשורה באופן הדוק לתנועת ומנפגשים בין בעלי חיים, היות וקרציות ניזונות ממציצת דם, הדורשת מעבר בין בעלי חיים שונים. באביב ובקיץ מוציאים בעלי הכלבים את הכלבים למשך זמן רב יותר החוצה כך שהתנועה והמפגשים בין בעלי חיים רבים יותר וכפועל יוצא מכך הקרציות נפוצות הרבה יותר".
הקרציות, מעבר להיותן מטרידות - מגרדות ומציקות, מהוות גם סכנה אמיתית לחיי בעלי החיים ובני האדם. הקרציות מעבירות את קדחת הבהרות - לבני האדם ואת קדחת הקרציות לבעלי חיים. מדובר במחלות אשר אם אינן מזוהות ומטופלות בזמן עלולות לגרום במקרים מסויימים גם למוות. המקרה הידוע ביותר של מוות בישראל מקדחת הבהרות הוא של הזמר מאיר אריאל בסוף שנות ה-90. מאז נפטרו בני אדם נוספים בישראל ממחלה זו, כולל בשנים האחרונות.
לאור זאת פרסם האיגוד המלצות והנחיות לתושבי המרחב לנקיטת אמצעים לצמצום התרבות והתפשטות קרצית. על פי ההנחיות יש לטפל ולאבק את הכלבים כנגד קרציות בכל הגוף ובכלל זה במקומות מסתור מסביב לעיניים, מסביב לזנב, מתחת לקולר, מסביב ובתוך האוזניים, מתחת לרגליים הקדמיות ובין הרגליים האחוריות ובין האצבעות. האיבוק מומלץ גם במקום המרבץ של הכלב ובמלונה שלו.

2 צפייה בגלריה
כלב רוטוויילר
כלב רוטוויילר
תטפלו בכלבים שלכם כדי למנוע מחלות
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

במידה והתגלתה קרצייה, יש להקפיד לשלוף אותה במלואה באמצעות פינצטה ולא למעוך אותה עם האצבעות על הגוף. ישנה חשיבות רבה לשליפת הקרצייה במלואה מהגוף, במידה ונשארים חלקים של הקרצייה, נשאר גם החיידק.
אחרי שליפת הקרצייה יש לכבס היטב את הבגדים. לדברי יו"ר האיגוד אילן שדה, האיגוד פועל למען בריאות הציבור ובעלי החיים. "אנו מבקשים מהציבור לנקוט על פי ההנחיות וההמלצות בכדי לצמצם את תופעת התפשטות והתרבות הקרציות ומניעת מחלות, על מנת לעבור את האביב והקיץ בשלום גם באספקט הזה".