יש מי שאומר שלא מערבים משפחה עם עבודה, לרוב זו גישה נכונה וטובה אבל במקרה של משפחת ריגלר זה פשוט בלתי אפשרי.
ד"ר שמואל ריגלר, אחד מרופאי הילדים הוותיקים והמוכרים בנתניה, מכיר את ילדי פולג עיר ימים ולא פחות את ילדי מרכז העיר. מזה שנים שהוא בכללית ומספק שירותי רפואה מעולים.
זה לא מפתיע שבנו טוהר הלך בדרכו וגם הוא רופא ילדים ששמו כבר הולך לפניו והוא מבוקש מאוד על ידי ההורים והילדים של מרפאת כללית בעיר ימים. ד"ר טוהר ריגלר הוא רופא ילדים עם התמחות בנוירולוגיית ילדים ובמקביל לעבודה כרופא ילדים הוא גם מנהל את המכון להתפתחות הילד בנתניה ואת תחום התפתחות הילד במחוז שרון שומרון של כללית.
2 צפייה בגלריה
ד"ר טוהר ריגל עם המשפחה
ד"ר טוהר ריגל עם המשפחה
ד"ר טוהר ריגל עם המשפחה
(צילום: פרטי)

בבוקר של השבת השחורה, ד"ר טוהר ריגלר, שהוא שומר שבת, היה בחופשה משפחתית בכרתים. כשהטלפון שלו לא הפסיק לצלצל בבוקר הוא מיד הבין שמשהו לא טוב קורה. כשהוא ענה לטלפון הסתבר שעל הקו היו מהיחידה המובחרת אליה הוא שייך במילואים וקו 8 בדרך.
"מיד התחלתי לחפש טיסות לארץ, הבנתי שאני צריך להתייצב כמה שיותר מהר, אבל כל הטיסות בוטלו", מספר ד"ר טוהר ריגלר. בסופו של דבר טוהר ואשתו כרמית עם שלושת ילדיהם הקטנים שלהם עלו על טיסה ביום שבת ותוך שלוש שעות מזמן הנחיתה הוא כבר יצא דרומה לחבור ליחידה שלנו במילואים, שהייתה בגבול עזה.
מאז החיים התהפכו: "זה היה קצת שוק לחזור מהחגים ומחופשה משפחתית ישר לגבול עזה, הילדים שלי קטנים ואשתי נשארה לבד בתוך הכאוס והבלגן שהיה בהתחלה. הודעתי לאבא שלי שהוא צריך לקחת פיקוד על המטופלים במרפאה. אנחנו עובדים באותה מרפאה וחולקים פחות או יותר את אותם המטופלים, שבשגרה זה נהדר ועובד מצוין. ידעתי שיהיה לו לא פשוט לקחת את כל העומס על עצמו אבל הייתי רגוע כשאני יודע שלפחות בתחום הזה יש מענה ואני לא צריך לדאוג".
"הגעתי ליחידה בה אני משרת, שם מיד התאפסתי על הפרטים ונכנסתי לתפקיד שלי. אני לא יכול לפרט על הפעילות אבל יכול לספר שמהר מאוד שכחתי מהחופשה והייתי כולי במשימה, דואג לחברים שלי בחזית ולכל מי שלוחם לצידי. מדי פעם כשהייתה לי אפשרות הרמתי טלפון הביתה, קודם לאשתי ולאמא שלי אחרי זה לאבא, לשמוע קצת מה קורה איתם ואיך הוא מסתדר במרפאה. הוא צחק עלי שאני מכור ולא יודע להתנתק מהעבודה. הפציר בי לשמור על עצמי ועל החיילים ביחידה ולא לדאוג למה שקורה במרפאה".

2 צפייה בגלריה
ד"ר טוהר ריגל וד"ר שמואל ריגל
ד"ר טוהר ריגל וד"ר שמואל ריגל
ד"ר טוהר ריגל וד"ר שמואל ריגל
(צילום: דוברות מחוז שרון שומרון)

"היה לי למי לדאוג"

כששאלנו את ד"ר שמואל ריגלר על התקופה הזו ניתן היה לזהות את ההתרגשות על פניו. "לפני שאני רופא אני אבא, אבא שמאוד גאה בילדים שלו וגם מאוד דואג להם. טוהר ואח שלו יצאו למילואים וכך גם החתן שלי, היה לי למי לדאוג. העבודה שדרשה ממני גם להחליף את טוהר במרפאה אולי אפילו קצת עזרה לי. זה נתן לי הרגשה טובה שגם אני תורם ועושה משהו חשוב בימים הקשים האלה. הרגשתי שזו הדרך שלי לתמוך בבן הפרטי שלי אבל בו זמנית גם בקהילה שאני מכיר ואוהב. המטופלים וגם עובדי המרפאה כל הזמן דאגו לטוהר, שלחו לו דרישות שלום והביעו הזדהות גדולה. זה נתן הרגשה של משפחה והראה לי עד כמה לאנשים אכפת".
עוד הוא מספר כי: "לצד הטיפול בילדי נתניה שילבתי התנדבות במוקדים אליהם התפנו תושבי הדרום. הגעתי למלון "אל ים" באופן קבוע לבדוק ולטפל בילדי הדרום וגם קיבלתי ועד היום אנחנו מקבלים את ילדי הדרום והצפון במרפאה בכל יום. התקופה המורכבת הזו שינתה גם את פני המרפאה והשירות שאנחנו נותנים. אנחנו מתאימים את הטיפול ושמים לב שכל אחד יקבל את התמיכה המתאימה, לפעמים זה טיפול בשפעת ולפעמים דברים מורכבים יותר אבל בסופו של דבר העיקר הם תשומת הלב והרגישות. יוצא לי לפגוש במרפאה את ההורים המודאגים שהילדים שלהם משרתים בעזה. הם מעבירים את הלילות ללא שינה ואת הימים בחדרה גדולה ואני מסוגל להזדהות איתם באופן מוחלט. לצד כל זה אני גם גאה לראות את הדור הצעיר בתקופה הזו. בני ובנות והנוער בכיתות י"א וי"ב מגיעים אלי ומבקשים אישור ליחידות קרביות ייחודיות כשהם מלאי מוטיבציה וזה בהחלט מעורר בי גאווה."

"כל כולי עבור הילדים"

השבוע ד"ר טוהר ריגלר שוחרר ממילואים וחזר לעבודה. הוא לא יודע מתי בדיוק יקראו לו שוב, אבל מבין שזה אפשרי וכנראה גם קרוב. "אחרי יותר משלושה חודשים במילואים אני שמח להיות בבית וגם במרפאה. יש לי הרבה פערים להשלים ואני מתרכז במשפחה שלי ובמטופלים. הילדים במרפאה מקבלים אותי בהתרגשות ויש להם לא מעט שאלות. המסר המרכזי שלי לילדים ולהורים זה שמירה על בריאות הגוף והנפש. לא לחשוף את הילדים לתכנים לא מותאמים ולתת תמיכה ברגישות והבנה. יש יותר מחלות חורף עכשיו ובעיקר השפעת חוגגת אז אני שמח שאני פה לתת להם שירות וגם להוריד את העומס מאבא שלי.
אני מזכיר לכולם איך יש לנהוג בחורף, כמה חשוב להתחסן נגד שפעת ובעיקר לא ללכת לגן ולבית הספר חולים. אני פה במרפאה כל כולי עבור הילדים אבל גם חושב המון על החיילים שעדיין נמצאים בחזית הדרומית והצפונית בגשם ובקור. אני יודע מה עובר עליהם ומקווה מאוד שבקרוב כולם יחזרו הבית בשלום, החיילים שבתפקיד והחטופים מהשבי בעזה. אמשיך לקבל את ילדות וילדי השכונה לטיפול הטוב ביותר במרפאת כללית בשכונת פולג עיר ימים."

בשיתוף כללית מחוז שרון שומרון